8 tot 12 weken zonder zadel zitten..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

8 tot 12 weken zonder zadel zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:43

Zouden jullie dat kunnen? Ik zit met het dillema nu ik overweeg om een ander zadel te nemen. Of ik verkoop m'n huidige zadel nu (het is nu pas een maand oud dus nog bijna-nieuw) en zit 8 tot 12 weken zonder zadel totdat het nieuwe er is... (en mis een paar leuke ritten omdat ik geen zadel heb)
Of ik houd het huidige zadel totdat het nieuwe er (bijna) is, waarna het minder opbrengt (plus dat dit zadel niet 1-2-3 verkocht zal zijn, en het moet weg zijn voor ik het nieuwe kan betalen)

Moeilijk moeilijk. Ik heb ook nog eens jong paard wat ik niet zonder zadel mee het bos in kan nemen, en een bak hebben we niet (anders zou ik wel op een kleedje kunnen rijden denk ik). Paard dan maar al die tijd stilzetten? Vind ik ook weer moeilijk, dan ga ik het rijden pas echt missen...

Wat zouden jullie doen?



Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:46

Kan je niet van iemand, een zadel lenen oid?
Moet het natuurlijk wel passen, maar dat je iig iets hebt om mee te rijden.

Ik heb hier bijv. nog wel een (oud) vzh-zadel liggen, ziet er niet super uit, maar is prima en veilig mee te rijden.
Helemaal stil zetten zou mij persoonlijk niet zo trekken Anders een tijdje longeren?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:51

Ik weet wel *wat* dingen te doen in de tussentijd, maar omdat wij ook geen bak hebben is dat wel beperkt. Eigenlijk zou ik nog het meeste balen om de winterrit van de endurance-lijst te missen...

Het is wel het beste jaargetij om zonder zadel te zitten. Normaal zou ik ook al niet veel kunnen rijden...

Ik ben wat huiverig om er zomaar een zadel op te leggen, hoewel voor een keertje een zadel lenen wel zou kunnen ja...

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:56

Mij niet gezien. ik zou toch een andere oplossing zoeken denk ik.
Maar idd het scheelt heel veel in prijs of je een zadel verkoopt van 1 maand oud of 4 maanden oud.

Ik zou hem niet stilzetten of alleen gaan longeren, dan maar een andere oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:00

Je verkoopt je zadel nu alweer? Soo...
Anyway, ik zit met hetzelfde "probleem" mijn zadel past niet, heb nog geen centen voor een nieuw zadel. Tweedehands nog niets gevonden, en ik ben van stal verhuisd dus kan geen zadel meer lenen wat past. Wat ik doe? Ik rij gewoon zonder zadel rond, maar ik moet zeggen dat ik t 's winters altijd veel rustiger aan doe. Dan maak ik geen flinke ritten meer, maar ritjes van maximaal 1,5 uur. Nu dus ook, nu heb ik wel een comfortabel paard, dus voor mij werkt dit wel om zonder zadel te rijden.
Jij hebt dus geen bak, da's jammer voor je. Zonder zadel durf je nog niet zo goed aan? Hmmm... wel moeilijk, aangezien je huidige zadel nog wel past zeker?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:03

Kan me idd goed voorstellen dat je niet zomaar elk zadel erop legt.
En juist voor die rit, zou ik niet met een vreemd zadel rijden

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:07

he dat zadel had je toch pas? past dat nu dan al niet meer?
Hmm wel lastig.. helemaal geen zadel is ook weer zoiets, en helemaal stil zetten vind ik ook niet zo een leuk idee.. misschien zou je in je omgeving even kunnen kijken of je idd wat zou kunnen lenen? en ik zou het zadel wel al te koop aan bieden, tis denk ik niet 1,2,3 weg...

damm lastige keuze!

Dag lieve mama...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 18:08

Maya: het past Rowan uitstekend en het zit lekker, maar het doet mijn houding niet echt goed. Ik merk nu dat ik - vooral bij lang temporijden - de kniewrongen ga missen.
Ik zou liever niet weer door dat hele circus gaan, maar handel het liever nu af dan dat ik er in het wedstrijdseizoen achter kom. Dan kan ik moeilijk zonder zadel, en is dit zadel ondertussen ook een stuk minder waard. Ik heb echt zoiets van als ik het nog wil verkopen moet ik het dit jaar nog doen.

Maar het is moeilijk beslissen hoor, vooral omdat het niet echt *noodzakelijk* is en wel een hoop moeite kost...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:10

oh okeej snap nu waarom je een ander zadel wil.

Dag lieve mama...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:12

verkopen! en vragen aan een vriend/vriendin of je zijn/haar zadel 1 of 2 maal in sde week mag ebruiken,je kunt dan je paardjes rijden,en als het zadel niet tiptop past kun je voor die enkel maal in de week een gel of een bontje ofzo eronder leggen he

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:23

als een zadel niet past zou ik het niet lenen, ookal is het maar voor 1 of 2 keer in de week, als een zadel niet past, past het niet voor niks niet!

Dag lieve mama...

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:28

bij ons op de manege is het zo dat enkel de vaste paarden een eigen zadel hebben, de nieuwe paarden, of paarden dat ze tijdelijk mogen gebruiken hebben geen zadel,dan moet je of een wintec 100 gebruiken als er een over is,of een oud lederen zadel, en de ledere zadels passen meestal niet,er heeft daar nog maar 1 paardje last van gehad, maar zij heeft een zeer gevoelige rug,(dat was overigens niet echt van het zadel, maar wel omdat er plooien in de chabrak zaten)voor dat paardje mag je het zadel gebruiken van de leraar(dat mag je overigens op ieder paard gebruiken) maar de rest heeft daar nog geen last van gehad!
dus kdenk niet dat het veel kwaad kan,1 maal in een wek een uurtje
grtz dutske

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:04

ZOnder zadel is best leuk hoor Schijnheilig
Een pony die ik wel eens huur lopt zonder zadel heel wat ontspannender
Maarja aangezien jou paardje jong is is het misschien geen goed idee

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:00

ArwenLune schreef:
Maya: het past Rowan uitstekend en het zit lekker, maar het doet mijn houding niet echt goed. Ik merk nu dat ik - vooral bij lang temporijden - de kniewrongen ga missen.
Ik zou liever niet weer door dat hele circus gaan, maar handel het liever nu af dan dat ik er in het wedstrijdseizoen achter kom. Dan kan ik moeilijk zonder zadel, en is dit zadel ondertussen ook een stuk minder waard. Ik heb echt zoiets van als ik het nog wil verkopen moet ik het dit jaar nog doen.

Maar het is moeilijk beslissen hoor, vooral omdat het niet echt *noodzakelijk* is en wel een hoop moeite kost...

Je zou eesn kunnen informeren wat een grotere wrong kost bij een zadelmaker.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:09

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik zal day probleem nooit krijgen. Op dit moment heb ik 5 zadels liggen die allemaal wel aardig passen op hem. Eentje ervan staat te koop dus gaat weg. Maar ik heb voor mijn eigen beestje nog een dressuur en veelzijdigheidszadel. En mijn Haflinger heeft een goed VZ-zadel en een heel oude. En die passen ook op Taran, alleen niet meer misschien als hij afvalt, dan worden ze te ruim, maar ik heb dus altijd nog een zadel.
Kun je die je nu hebt niet alvast te koop zetten. Je hebt misschien toch niet gelijk een koper. Ondertussen zorg je dat je alvast weet wat voor zadel je wil. Dan zit je het minst lang zonder.
Zelf zou ik vooral oplossen met longeren, en af en toe eens zonder zadel rijden. Maar ik heb wel een bak tot mijn beschikking.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 20:16

germie schreef:
Je zou eesn kunnen informeren wat een grotere wrong kost bij een zadelmaker.


Dit is een western-style zadel, daar kan geen wrong op.

Dyonne: Ik zet dit zadel pas te koop als ik een nieuw zadel bestelt heb (als het een zadel heeft met levertijd tenminste) of als ik een nieuw gekozen heb waarvan ik weet dat het past. Desnoods maar een bedrag lenen voor de tussentijd. Bij m'n vorige zadel dacht ik ook dat de verkoop even kon duren en dat was binnen een week weg (aan een bokker). Het kan heel erg wisselen...

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:30

Stil laten staan lijkt me geen optie. Ik denk dat een zadel echt onmisbaar is voor jou. Misschien kan je aan een gebruikte Wintec komen voor weinig geld. En deze weer verkopen als je je nieuwe zadel hebt.
Als je er dan bijv. zo'n € 25,00 slechter van wordt, lijkt mij dat niet zo'n probleem. Dan heb je wel 3 maanden kunnen rijden.

M1+10

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:38

kun je niet van iemand een zadel len en ofzow want fijn lijkt mij dat niet zow!!

<3

pmarena

Berichten: 48050
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:51

Ik zou in jouw situatie een combinatie van dingen regelen / doen :

* dit zadel in overleg met een eventuele koper zo lang mogelijk zelf in gebruik houden
* zorgen dat je er haast mee maakt een superfijn nieuw zadel te vinden
* proberen de eventuele levertijd daarvan zo kort mogelijk te houden
* in de tussentijd weinig rijden , veel andere dingen erbij doen
* goed liggend zadel lenen danwel even een goedkoop zadeltje kopen.

En wellicht , als je een mooi nieuw zadel gevonden hebt waar levertijd opzit , kan die zadelmaker / verkoper je een tijdelijk leenzadel aanbieden ?

Diegene verdient waarschijnlijk toch best wat geld aan je
dus dat zou een leuke service zijn Lachen .

Succes iig , echt jammer dat je vorige zadel niet meer pastte ,
die was erg mooi.... is er daarin geen betere maat leverbaar eigenlijk ? Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:52

Tsja, je zadel zal over 3 maanden wat minder opleveren dan wanneer je het nu verkoopt. Maar een paar maanden zonder zadel lijkt me in jouw geval geen goede optie. Ik denk dat je zelf moet overwegen wat voor jou het belangrijkste is.
Misschien kun je het zadel verkopen en in de tussentijd een goedkope tweedehands rijden? Maar dan moet je er wel eentje vinden die goed past...

* To Belg, or not to Belg *

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 12:14

Goed nieuws - mocht ik voor een Hulsebos zadel gaan dan kan ik (tegen een flinke borg maar geen huur) een zadel van hen lenen. Als ik voor een ander zadel kies zit daar waarschijnlijk geen levertijd aan verbonden. Dus dit 'geen zadel' probleem is in ieder geval opgelost... Nu nog afwachten wat de Horseman zegt over evt. terugkopen van het huidige zadel...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:24

Poeh, volgens mij ruilt horseman outfitter alleen maar in .

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 12:49

Inderdaad, en in mijn ervaring bieden ze ook geen beste prijs als ze zadels terugnemen, maar ik ga het toch eerst even daar proberen voor ik 'm de particuliere markt opzet. Zij hebben ook een ander zadel wat ik overweeg als vervanging, dus daar heb ik ook naar geinformeerd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37226
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:42

Als ze het zadel terugnemen heb je geluk. Ze moeten dan wel een leenzadel hebben in de maat van Rowan.

Anders misschien alleen mennen in de tussentijd of toch proberen zonder zadel, desnoods met iemand erbij. Of een voltigeersingel omdoen en dan gaan rijden heb je in ieder geval nog wat houvast.

Of kijken of je in de buurt een bak kan gebruiken waar je in de tussentijd kunt rijden zonder zadel.

Succes.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 14:15

Ik ben inderdaad op zoek naar een voltigeersingel, maar kan alleen maar die professionele vinden met heeele grote handgrepen! Die zijn ook echt geschikt voor grote voltigeer-KWPNers, niet voor mijn cobje... Wie weet waar ik een 'gewone' singel met handgrepen kan vinden?

Karuna: we hebben het over twee verschillende dingen denk ik. Het huidige zadel is een endurance zadel op westernboom, komt bij de Horseman vandaan. Het zadel wat ik waarschijnlijk ga kopen is een Hulsebos. Ik kan dus niet 'inruilen' want Hulsebos kan niets met mijn huisige zadel. Ik verkoop mijn huidige zadel (al dan niet aan de Horseman) en kan een leenzadel krijgen van Hulsebos. Dat lukt denk ik wel... Nou ja, ik ga maar eens kijken hoe ik dat verkopen ga doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, Annash, Bretsa, dierenfan, Jadero, JudithO, MDWStables, paardje2013, Pova, robbie88 en 62 bezoekers