voor verzorgen betalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

voor verzorgen betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:39

ik lees net op de marktplaats een advertentie. Iemand zoekt voor 2 dagen in de week een verzorger, dan mag je ook ontspannen rijden, meer voor de conditie. diegene traint het paard verder zelf. Verder ga je mee op concour om diegene te helpen, en van tevoren moet je ook het tuig schoonmaken. Die advertentie kwam bij meer over, dat je eigenlijk alleen voor de verzorging bent. En dan een beetje mag rijden.
Je moest dan ook eerst bellen, kan ik inkomen, maar daarna een mail sturen mt je ambities. Sorry maar voor een het verzorgen? Dat kan toch ook via de telefoon.

Zouden jullie daarvoor gaan betalen? Deze advertentie bedoel ik meer als voorbeeld. Je leest tegenwoordig veel meer van dit soort advertenties. Met weinig rijden, veel verzorgen. En dan er wel voor betalen. Ik zou dat echt nooit doen.

Voor echt bijrijden vind ik wat anders.


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:44

mhhhh..
ik weet niet of ik het zou doen..
ligt eraan wat ik van het paard vind en hoe de mensen zijn
als het echt van die kak mensen zijn dan heb ik ecgt zo van

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:45

Ik zou voor het verzorgen alleen niet betalen. Ik vindt dan dat ik zelf betaald moet krijgen. Maar dat is mijn mening.

Als ik een pony krijg heb ik ook een verzorgster nodig en die mag dan van alles met uhm doen.
Rijden, losgooien, longeren etc... Daar vraag ik dan wel geld voor.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:15

nee sorry maar daar zou ik dus echt NOOIT voor betalen! ik verzorg nou pony's betaal er HELEMAAL NIKS voor. Ik mag doen wat ik wil, rijden wanneer ik wil, op trektocht wanneer ik wil, wedstrijden wanneer ik wil, en dan hoef ik nog niet eens de stal uit te mesten (wat ik natuurlijk toch wel af en toe doe, als ik niet hoef te werken).

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:20

ik zoek nu ook iemand om mijn paarden te rijden. Het poetsen doe ik iedere dag bijna zelf, natuurlijk moet je er even de borstel overhalen voor je gaat rijden, maar ze worden dus iedere morgen netjes gemaakt.
Ik ben al blij als ik iemand kan vinder die mijn paarden mee wil rijden en er niets voor vraagt:) Ik zou er in ieder geval niets voor durven te vragen. en de stallen doe ik altijd zelf!

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 22:30

wat relliej zegt bedoel ik dus ook.
Ik kon eerder ook alles met mijn verzorgpony's doen, en heb er nooit voor betaald. Ik heb er nu ook belletje staan, tegen lage kosten. Omdat ik de paarden nu ook nog poets enz.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:42

nee dat zou ik dus echt nooit doen, betalen om te verzorgen. ik zou ook nooit betalen om een paard bij te rijden (hoef ik gelukkig ook niet bij mijn twee verzorgknolletjes). ze mogen blij zijn dat iemand het doet toch?

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:48

dat vind ik dus ook, je helpt die mensen omdat ze zelf te weinig tijd voor hun paard hebben en dan moet je er ook nog voor gaan betalen? Dacht het niet! Ik had een half jaar geleden een leuk paardje gevonden maar de eigenaresse vroeg er 125 euro in de maand voor. Als ik zoveel geld over had gehad elke maand konik zelf wel een paardje onderhouden (nou ja, bijna dan!). Ik snap hun redenatie ook wel hoor, je mag erop rijden dus moet je betalen, voor les in een manege betaal je ook etc. maar ik doe het niet. Ik betaal nu niets, behalve de lessen die ik met Donja neem, maar dat is logisch. Ik heb laatst nieuwe beugelblokjes gekocht, ik wilde rechte ipv schuine, en ik neem vaak een zak appels mee

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:57

Als je veel mag rijden vind ik het niet onredelijk als daar een kleine compensatie voor gevraagd wordt, maar dat mag m.i. niet boven de 50 euro uit komen. En op het moment dat het meer verzorgen wordt en minder klusjes dan zou het gratis moeten zijn of idd zelfs tegen lichte betaling, afhankelijk van wat er van je gevraagd wordt. Als je ergens helemaal gratis kan rijden dan heb je daar m.i. gewoon geluk mee maar ik vind dat dus niet vanzelfsprekend...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:03

In mijn omgeving heb ik heel veel paarden verzorgd enz... en ik heb nooit een cent hoeven betalen . Die mensen waren allemaal heel dankbaar dat er wat met hun paarden gedaan werd Knipoog . De dagen dat ik kwam wilde ze dan ook wel dat ik de stal deed enzo, maar dat doe ik vanzelfsprekend .
Ik vind dat als je er mee mag starten, buitenrijden en lessen dat je wel iets vergoeding mag vragen, zeker als je het paard niet echt hoeft te verzorgen (vol pension) maar anders ook niet.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:22

Wat jij hier beschrijft, daar moet je eerder voor betaald worden!
Je bent dan eigenlijk meer groom en moet ervoor zorgen dat het paard voor de eigenaar gereed staat en in conditie is voor de wedstrijd.

Door drukte heb ik ook een verzorger genomen, waar ik ook geen geld van vraag, want anders gaat de persoon toch dingen verwachten en ik wil wel dat het gewoon mijn paard blijft en dat ik bepaal wat er wel en niet gebeurd!

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:22

nou ik heb een jaar of een half jaar geleden een verzorg pony gahad (zijn naam was shet)
ik vond het heel erg gezellig en zo
en toen had een vriendin van mij gevraagt of zij ook mogt verzorgen
dat mocht van mij en van dat baasje.
een half jaar later toen kwam senta (die vriendin) steeds minder en das wel banketstaaf want ze lied mij haar vieze klusjes doen en zelf deed ze alle leuke dinkies( niet dat ik het heel erg vont hoor ..maar toch)
na nog een half jaar moest ik weg van het baasje
terwijl ze niet eens eem reden had
(ik mog trouwens niet rijden maar dat hoefte van mij ook niet)
maja ik hoefte nix te betalen daar das het was lekker goed koop
ik moest alleen om de 2 x een zak appels mee nemen
(vont ik helemaal niet erg)
maja nu heb ik helemaal geen verzorg paardje meer
jammer is het egt
ik vind het echt banketstaaf van dat baasje
en ik heb vorige maand gevraagt of ik dr echt niet meer kon helpen
toen zei ze neej
en een dag later kwam ik dr achter dat er een ander meisje verzorgt
dat vind ik echt banketstaaf
XxxXxxX shirley XxxXxxX

Gentle Is Een Nieuw Paard Op Stal Oosteinde ... Tis Zo`n Lekkerding !!!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:41

Mijn advertentie staat al een maand of 4 op internet en er reageren maar weinig mensen.
Ik vraag geen geld voor het verzorgen van mijn veulens want dat zou niet eerlijk zijn.
Maar ik vraag me af of die mensen die geld vragen voor het verzorgen van een paard ook echt veel reacties krijgen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:50

Ik heb gelukkig geluk gehad dat ik nu een paardj heb wat ik zeg maar fulltime gratis en voor niks mag rijden Haha!

Maar ja als mensen niks kunnen vinden kan ik mij voorstellen dat ze op dit soort advertenties ingaan ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:20

ik moet voor junta om de maand 20 euro betalen. maar daar mag ik dan ook echt alles mee doen.
Als ik alleen een paard mog borstelen zou ik daar dus niet voor gaan betalen.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:45

ik zou daar niet voor betalen. vind ook dat je er eerder voor betaald moet krijgen.
je houd het paard in conditie en moet mee op concours en tuig schoonmaken enz.

het lijkt mij eerlijker dat je meegaat op concous, tuig schoonmaakt en daarvoor in ruil haar paard gratis mag rijden.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:26

Ik heb een vriendin aan de andere kant van het land wonen waar je ook moet betalen voor het bijrijden/verzorgen van een paard.
Hier is dat gelukkig niet, ik kan gewoon alles gratis doen, hij vraagt er gelukkig geen geld voor, echt super fijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:56

Ik heb voor Jamaica een meisje van 14 die haar 2x per week doet (1x rijdt ze les, 1x is ze volledig vrij). Ze hoeft niks te betalen, maar ik verwacht als tegen prestatie wel dat als het nodig is, zij ook gewoon uitmest, gewoon het tuig bijhoudt, etc.
Voor hon geldt dit hetzelfde, en het meisje dat hon doet is 9 en rijdt 3 a 4x in de week


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:59

Zoals ik deze advertentie lees zou ik er echt niet voor betalen. Ik zou het redelijk vinden als het rijden een beloning zou zijn voor de verzorging en het meegaan op wedstrijd. Zij blij, jij blij... Zoiets.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:36

Relliej schreef:
Ik zou voor het verzorgen alleen niet betalen. Ik vindt dan dat ik zelf betaald moet krijgen. Maar dat is mijn mening.

Als ik een pony krijg heb ik ook een verzorgster nodig en die mag dan van alles met uhm doen.
Rijden, losgooien, longeren etc... Daar vraag ik dan wel geld voor.

dat zeg je nu wel, maar dat ligt vaak iets anders als je een pony hebt en het ligt aan de pony. Ik vind dat als jij een paard verzorgt en je rijdt er regelmatig op, dat je dan ook wel een kleine bijdrage mag doen in de kosten. Maar dat ligt er ook aan wat jij voor degene met het paard dat je verzorgt doet.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:57

loulou schreef:
ik zou daar niet voor betalen. vind ook dat je er eerder voor betaald moet krijgen.
je houd het paard in conditie en moet mee op concours en tuig schoonmaken enz.

het lijkt mij eerlijker dat je meegaat op concous, tuig schoonmaakt en daarvoor in ruil haar paard gratis mag rijden.



even ter aanvulling. ik zeg dus niet dat ik nooit voor een verzorgpony zou betalen. heb zelf 4 jaar lang 10 euro (eerst 20 gulden) in de week betaald.
maar dan mocht ik dus ook zoveel rijden als ik wilde.

zoals het in deze advertentie staat zou ik niet betalen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:06

Die advertentie is onrealistisch. Het ligt blijkbaar sterk aan de locatie of het iets kost - op de ene plaats is er geen verzorger te vinden, op de andere vragen mensen er hoge bedragen voor.
Ik vind dat als je veel mag rijden en veel vrijheid hebt, je daar best een bijdrage voor mag leveren. Maar meer als 50 euro in de maand lijkt mij te veel... Het is wel een manier om de serieuze mensen van de niet-serieuze te scheiden. Ik zou denk ik bv. 25 euro per maand vragen voor 3x in de week rijden (na een aantal keer ook het bos in). Daar kan dan later altijd nog over gepraat worden, maar het zorgt wel dat je geen mensen krijgt die alleen komen als ze zin hebben...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:13

Hahah... die zag ik nou toevallig vanochtend ook! Ik heb het zelfs m'n vriend laten lezen, omdat ik het gewoon niet kon geloven. Ze zoekt dus gewoon een groom en die persoon mag dan wel 2x in de week een beetje rijden en ff 80 euro per maand ophoesten.... droom maar lekker verder!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 11:10

Tessebes schreef:
Hahah... die zag ik nou toevallig vanochtend ook! Ik heb het zelfs m'n vriend laten lezen, omdat ik het gewoon niet kon geloven. Ze zoekt dus gewoon een groom en die persoon mag dan wel 2x in de week een beetje rijden en ff 80 euro per maand ophoesten.... droom maar lekker verder!

ja, die bedoel ik, en dan moet je haar ook nog steun geven op wdstrijden.
Ik vind ook dat als je een paard rijdt, daar ook best wat tegen over mag staan, zoals mesten ofzo.

(beetje late reactie, maar bokt deed het thuis weer niet)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:17

Ik zou dit dus nooit betalen.... diegene die zo gek is om alle rot klusjes op te knappen en als een sloofje achter iemand aan te lopen tijdens de wedstrijden zou juist betaald moeten worden.... en niet andersom!!!!

Een vriendin van mij doet ook een hoop klusje voor mij als ik wedstrijd rij (poetsen, staart wassen, klaar staan met fleece deken, uitstappen, paard vasthouden als ik me omkleed) en ik ben daar juist harstikke blij mee *LOL* ... eigenlijk zou ik haar moeten betalen daarvoor en zeker NIET andersom!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers