Integrated riding clinic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Integrated riding clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 11:55

Mijn instructrice heeft meerdere diploma's van integrated riding. Ze mag met die diploma's ook in Amerika les geven op die manier. Dus nu zou ze een clinic geven voor een aantal van haar lesklanten.

Met een groep van 10 man zaten we in de kantine. Het leek even heel erg zweverig en dat ben ik zelf totaal niet. Maar het rare is dat je echt veel meer met je lichaam kan doen dan dat je vaak zelf denkt.

We begonnen met wat theorie, daarna met wat oefeningen. Met van die chinese ballen in je hand en dan de beweging maken van stap, halthouden, achterwaarts en een wending.
Daarna op de bal om je zit te controleren en daarna op de trampoline.

Op de bal zat ik met een enorme holle rug. En dat weet ik, dit is ook mijn fout bij het paardrijden. Ik heb een holle rug, zit te rechtop maar daardoor wat te stijf, dus ze lieten me voelen hoe het was om mijn onderrug te bollen, bovenlichaam wel rechtop en netjes naar voren en voila, bekijk het in de spiegel. Stukken beter, ontspannen, rechtop en veel beter werkbaar.

Op de trampoline kwam mijn andere rijprobleem goed naar voren. Ik blokkeer als ik een wending naar rechts moet doen. Ik kan veel beter meezitten in een wending naar links dan naar rechts. Hier ga ik of met mijn onderlichaam of met mijn bovenlichaam mee, maar eigenlijk nooit voldoende met allebei. Dus ook hier moet ik hard aan gaan werken.

Het was erg leerzaam, erg leuk en erg gezellig. Je ziet echt fouten bij anderen waar je zelf een hoop van kan leren, je gaat dingen zien en je ziet dat iedereen fouten heeft. Ook de Z ruiters.

Binnenkort het tweede deel en dan te paard. Dat zal me ook erg benieuwen. Vooral omdat ik met mijn holle rug iets naar voren zit. Dit stimuleert Treasure ook nog eens. Want ze gooit A. hoog op en B. is ze nog overbouwd waardoor je al snel op de voorhand zit.

Maar ik weet wel dat als je voldoende wilt dat je jezelf dan echt wel een goede houding kan aanmeten! Als je het eerst maar 'droog' leert, dan leer je het vanzelf ook goed op het paard!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:37

Integrated riding? Weet je zeker dat je niet *Centred Riding* bedoelt?
Leuk zo'n dag! Ik ben zelf een beetje met centred riding bezig en zou een moord doen voor zo'n cursus. Helaas kan ik het gewoon niet betalen op het moment...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 12:49

Ik weet zeker dat ik integrated bedoelde.
Het lijkt gewoon heel erg op centered, alleen is alles net op een wat andere manier uitgelegd.
Arwen, wij betaalden maar 15 euro hiervoor.
Van half 1 tot 4 uur.
En daar zaten koekjes, drank, chipjes en kaas, worst enzo bij.
Dus... voor de prijs hoef je het niet te laten!

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:32

Hier ben ik hoor heel geinteresseerd voor!!!!!
Wie gaf je les en waar?
Geeft ze nog les op andere plaatsen, evt. in Belgiƫ?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:08

Carinev, het was vlak bij Rotterdam. Tussen Rotterdam en Delft.
Ik weet niet of ze snel naar Belgiƫ zal gaan, maar misschien als je een goede groep bij elkaar krijgt wel. Dan zullen er nog wel benzinekosten bij komen denk ik.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:13

Kleintje, ik kan er over heen gelezen hebben maar als je dan zeg maar een bepaald moeilijk punt bij jezelf hebt gevonden. Gaat ze je dan ook uitleggen hoe je het zou moeten doen??? Ben hier erg in geinteresseerd! Lijkt me leuk om een keer mee te maken.!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:16

Bij ons wisten we veelal de moeilijke punten al omdat we allemaal al les van haar hebben. Maar inderdaad, ze komt nog op de punten terug en vertelt je hoe je dat kan verbeteren, wat voor oefeningen je zelf kan doen (zonder paard) en hoe je het op je paard kan verbeteren.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:21

Dat lijkt me wel wat..Komt ze ook wel eens in overijssel??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 16:29

Dit was haar eerste clinic. Daarom eerst met eigen mensen.
Ik zal het haar morgen eens vragen.
Ze wil het in ieder geval vaker gaan doen.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:32

Oke..als je wat meer weet wil je me dan even pb-en??? Heb nu heel veel tijd en dit is dan zeker een mooi iets om te doen! Lachen