Help wat moet ik doen |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Help wat moet ik doen |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 12:20

haaj!!
de laatste tijd heb ik zo veel probelemen met mijn shetlander als ik ga rijden!!ik vind het echt niet leuk meer Huilen elke ker dat gestijger,stil staan uit het niets!! en dan niet meer vooruit willen ,achteruit lopen en rondjes draaien op zn benen Huilen ... ik kan tikken geven been hulpen alls kan ik doen er naast gaan lopen enzo HET WERKT ALLEMAAL NIET Huilen ik weet echt geen raar meer!! als het zo door gaat denk ik dat ik hem maar moet verkopen ofzow Huilen en dat wil ik HELEMAAL niet!!
kan iemand mij helpen?? Huilen

[color=#][/color] Groetjes Madieke


madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 13:00

Gelukkig weet niemand iets Huilen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:06

Les nemen?

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:20

gijsenkim schreef:
Les nemen?

Inderdaad..

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 13:34

kan wel les nemen... maar mn zus geeft me al regelmatig les maar hij blijft het doen!!! daarom d8 ik ik vraag het hier.. MISCHien Dat huner wat raar mee hebben.. Maar neej dus

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:41

Is alles in orde? Zadel? Rug? Gebit?
Wat doe je allemaal met je shetlander? Is er genoeg afwisseling in zijn beweging?

Misschien kun je dat even vertellen.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 13:49

jah zadel licht goed en ook zonder zadel doet hij het en zn rug is zover ik weet helemaal goed.. en tandarts is al x geweest en was niets mis.. maar hij koud zneten ook gewoon en gooit het er neit uit.. wat ik allemaal doe met mn shet.. hmmz nou ik rij gewoon recriatie met hem beetje springen dresuur buiten alles eiglijk hij laat alles toe maar hij luisterd niet naar mn benen en niet naam zn zweepje en naar mn stem en als hij 8er andere paarden aan hobbelt..loopt hij perfect het is alleen zo als hij alleen rijd.. Maar dat moet hijh dan toch ook leren? Verward

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:03

Met andere woorden:

hij heeft nergens last van als je rijdt bij andere paarden maar wel als je alleen rijdt.

a) Les nemen, en dan bedoel ik ook goed les. Zoals jij het zegt is er niets aan de hand als hij met meerder paarden is, dus een prive-les is echt de oplossing.


Hoe gaat het met longeren? Luistert hij dan wel goed naar je stem en eventueel een zweephulp?

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 14:13

Siempie schreef:
Met andere woorden:

hij heeft nergens last van als je rijdt bij andere paarden maar wel als je alleen rijdt.

a) Les nemen, en dan bedoel ik ook goed les. Zoals jij het zegt is er niets aan de hand als hij met meerder paarden is, dus een prive-les is echt de oplossing.


Hoe gaat het met longeren? Luistert hij dan wel goed naar je stem en eventueel een zweephulp?



dat krijg k ook van mn zus.. ze zit cker op m nivea en heeft ook z paarden gereden van een vrieidn van haar..!! dus goed les krijg k in iedrgeval Schijnheilig

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:25

Niet om het een of het ander. Blijkbaar is de les niet zo goed anders was het probleem met je shetlander niet zo groot. Of je oefent er niet zoveel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:57

Waarom haal je zelf geen les.
Je zus lest wel en jij niet?
En op M nivo? Dat ken ik, tot ze in de ring komen en voor een B proef 140 pnt halen.

Les is een van de belangrijkste dingen in de paarden, maar word zo vaak niet gedaan, snap ik echt niet. Verward

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:40

t'is niet omdat je zelf op z of m niveau rijdt, dat je dan je kennis kan overbrengen.

is het niet van de koude? menig paard/pony heeft nu wat meer energie en dat ontpopt zich soms in 'slecht' gedrag.

en idd, goed les nemen, kan nooit kwaad ! Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:53

madiekjuh schreef:
maar hij koud zneten ook gewoon en gooit het er neit uit..


ik moest het even drie keer lezen maar ik heb de vertaling gevonden!
maar hij kauwt zijn eten ook gewoon en gooit het er niet uit.

Ik denk dat je hem consequent moet aanpakken en erg duidelijk zijn wat je wil, niet opgeven als hij dwars is en denken: nou vandaag lukt het toch niet, maar doorzetten. Ga weer terug naar de basis want dat blijft het allerbelangrijkste, veel overgangen rijden en probeer hem soepel door zijn lijf te rijden.

Z1+1

rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:11

je moet erg consequent zijn met dit soort dingen hij moet gaan begrijpen wat jij van hem wilt als hij dat niet weet kun je dit soort dingen krijgen en niet stoppen als het je niet lukt. een voorbeeld als hij niet achterwaarts wil gewoon blijven proberen tot dat hij 1 pas naar achter zet en dan stoppen en goed beloonen
succes er mee

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:04

Idd les nemen!
En zolas RK al zegt, iemand kan het nog zo goed weten als hij/zij op een paard zit. Maar zie het maar eens duidelijk te analyseren en over te brengen als je er naast staat.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:12

Waar staat je pony?

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 01:13

runningkawa schreef:
Waarom haal je zelf geen les.
Je zus lest wel en jij niet?
En op M nivo? Dat ken ik, tot ze in de ring komen en voor een B proef 140 pnt halen.

Les is een van de belangrijkste dingen in de paarden, maar word zo vaak niet gedaan, snap ik echt niet. Verward


WAAR SLAAT DIT IN GODSNAAM OP!?!MN ZUS GEEFT PRIMA LES MAAR HET ZIT GEWOON TEGEN OKE?!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 08:56

madiekjuh schreef:
WAAR SLAAT DIT IN GODSNAAM OP!?!MN ZUS GEEFT PRIMA LES MAAR HET ZIT GEWOON TEGEN OKE?!


goedemorgen schreeuwlelijk! Maargoed, dat terzijde, als je zus zo goed lesgeeft dan had je nu niet met deze problemen gezeten....... misschien moet je een andere instrukteur zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:17

Waar dat op slaat?
De dingen die ik om mee heen zie en hoor, meer niet.
Maar aan je geschreeuw gezien kom ik aardig dicht bij de waarheid Lachen

M nivo is bij mij nog steeds geen M, dat ben je pas als je op oficiele wedstrijden daar een wp hebt.
En dat wil dan nog niet zeggen dat je goed les kunt geven, dat is weer een andere discussie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:16

Hoe goed je zus ook les kan geven, dat kunnen wij niet met zekerheid beoordelen vanachter de pc.
Je loopt nu vast en tegen veel problemen aan. Dus lijkt het mij geen kwaad kunnen om een keer van iemand anders les te nemen, een andere (frisse) kijk op de situatie kan geen kwaad. Wie weet komt deze instructrice met een andere oplossing, die goed aanslaat.
Proberen kan geen kwaad lijkt me...
Zo als je nu bezig bent kan het iig niet verder gaan, zo gaat het alleen van kwaad tot erger.
En zo uitvallen als iemand alleen mee probeert te denken (je vraagt immers om advies, en meer probeert RK IMO niet te geven), vindt ik niet kunnen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 13:02

petrabonanza"]
[quote="madiekjuh schreef:
maar hij koud zneten ook gewoon en gooit het er neit uit..


ik moest het even drie keer lezen maar ik heb de vertaling gevonden!
maar hij kauwt zijn eten ook gewoon en gooit het er niet uit.

Ik denk dat je hem consequent moet aanpakken en erg duidelijk zijn wat je wil, niet opgeven als hij dwars is en denken: nou vandaag lukt het toch niet, maar doorzetten. Ga weer terug naar de basis want dat blijft het allerbelangrijkste, veel overgangen rijden en probeer hem soepel door zijn lijf te rijden.
[/quote]


jah sorry heb dyslextie Verdrietig

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 13:07

laat maar dan allemaal he!! ik vroeg wat ik kon doen hier aan..!! en les oke dat is waar maar als ik wil lessen doet hij alles goed maar zodra hij alleen rijd of er zijn geen andere paarden in de buurt word hij gewoon vervelend!! Beetje teleur gesteld in de dingen die hier op mijn paard werden gezeikt!(bij vraag maar raa!! Boos! )Had niet ged8 dat er zulke zielige mensen zijn die een paard voor de slacht prijs willen verkopen!! tjonge he!!Maar oke dat is hier ff off tropic!! ik dnek dat ik toch maar uitgeschreven wil worden Wie Kan Mij Daar Mee Helpen??

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:18

ik denk dat je gewoon geduld moet hebben,niet boos worden (te boos).
waarom doet ze dat?(mischien bang) en dan gerust stellen,niet meteen slaan enz,want dan word het alleen maar erger.
eerst even oefenen met wandellen aan de hand.
halt =halt doet ze dat belonen,doet ze dat niet:ruk aan het touw.
stap=stap,doet ze dat niet:klein tikje met de zweep op kont.
enz enz.

succ6

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:37

madiekjuh schreef:
laat maar dan allemaal he!! ik vroeg wat ik kon doen hier aan..!! en les oke dat is waar maar als ik wil lessen doet hij alles goed maar zodra hij alleen rijd of er zijn geen andere paarden in de buurt word hij gewoon vervelend!! Beetje teleur gesteld in de dingen die hier op mijn paard werden gezeikt!(bij vraag maar raa!! Boos! )Had niet ged8 dat er zulke zielige mensen zijn die een paard voor de slacht prijs willen verkopen!! tjonge he!!Maar oke dat is hier ff off tropic!! ik dnek dat ik toch maar uitgeschreven wil worden Wie Kan Mij Daar Mee Helpen??



stel dan je vragen niet!!

als je zo reageerd op de goedbedoelde adviezen hier!
wat verwacht je dan nog van iedereen???

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:41

tuurlijk mag ze haar vragen hier wel stellen,ze is nog jong en snapt sommige dingen niet.
mischien dat we daar rekening mee kunnen houden met andwoorden,komen we al een eindje verder.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers