vraag over pruimenbomen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 12:10

ik las net ergens dat het eten van bladeren van pruimenbomen dodelijk kan zijn voor een paard. klopt dit? en pruimen zelf, zij die dan ook giftig?
in ons weiland staan veel pruimenbomen en de paarden eten daar ook van, maar ze hebben nog nooit ergens last van gehad. ik schrok hier dus best van. ik hoop dat hier meer over weet.
groetjes,
yasmeen


Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:26

Een tijdje terug had ik een jonge pruimenboom in de boomgaard gezet, naast de paardenwei. Goed beschermd met schriklint maar helaas..... Ze hebben de pruimenboom opgegeten. Geen idee of het in grote hoeveelheden giftig is, de meningen over eikenbomen zijn ook verdeeld maar die van mij hadden in elk geval nergens last van. En ik ga een nieuwe boomgaard maken, iets verder van de paardenwei want ik wil pruimen!!!!!!!!!!!

Groetjes Alexandra


madelon
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-10-01
Woonplaats: Veren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:53

Jaaaaah! Pruimenbomen zijn niet dodelijk, maar paarden hebben wel last vaqn buikloop als ze de bladeren opeten Misselijk

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 20:43

het is dus niet dodelijk? want dat las ik. er stond niet bij over welke hoeveelheden het dan ging. mijn paardje heeft er nooit ook maar een beetje last van gehad...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Miriam91, YandexBot en 99 bezoekers