Paard achterin de auto!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Paard achterin de auto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 19:25

Hoi hoi,
Ik heb sinds 1 dag een bijrijdpaard en die eigenaren hebben ook een minipaardje!
Die staad bij hun achter in de tuin maar af en toe gaat hij achterin de auto mee naar stal waar hun andere paarden staan en dan mag hij daar op het land!
De auto heeft een apparte laag achterin en een loopplank zodat hij zelf erin kan lopen!
Sorry moest het gewoon ff kwijt vond het wel grappig!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:42

Dr is hier ooit een topic geweest van iemand die een foto had van een mini achterin de auto, zag er ook erg komisch uit.

Zag op de zuidlaardermarkt nog een mini in een wagen zitten, ervoor liepen 4 vlekjes Knipoog
Zag er ook wel grappig uit

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:45

Misschien wel grappig... maar lijkt me erg onverstandig!!! En het is illegaal Knipoog Zo ken ik ook een verhaal van een boer die jarenlang zijn d-pony achterin de bus zette... en zo naar de wedstrijden voor zn dochter ging Verward

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:49

bizar snowdon Scheve mond Haha!

Klinkt erg grappig maar idd onverstandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:52

Inderdaad grappig Haha!
Ik dacht dat de boer hier in de buurt de enige was die zoiets deed, maar dan met pasgeboren kalfjes.
Die auto is zeker een Mini? Een mini in een Mini Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:56

Ik vind het helemaal niet zo grappig en eigenlijk nog levensgevaarlijk ook.
Het is iig bij wet verboden, je mag al geen dwerggeiten achterin je auto vervoeren, laat staan een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:59

Oei en wij hebben een keer een 1 dag oud veulen achter in de jeep gehad Bloos!

Veulen was dus niet goed en moest naar de kliniek.
Moeder stond normaal altijd op de trailer te kappen, dus waar laat je dan een veulen dat te zwak is om te staan?
Juist achter in de Patrol Lachen
Helaas hebben we het de terug weg niet hoeven doen Verdrietig

maar idd, om er een gewoonte van te maken bij een gezond paard, lijkt me ook niet zo'n goed idee.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:16

Ik was een keer op de paardenmarkt in ridderkerk en wij waren daar met de pony's heengegaan en Buitenzorg was er toen met Isabeau (aangespannen) en die liep ineens zo kreupel dat ze echt niet meer heel de weg terug kon lopen!
Toen hadden we een agent lief aangekeken en die heeft haar toen in een politiebus naar stal gebracht.

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:19

Oke, het mag vast niet, maar het is wel een erg leuk verhaal! Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:25

Heb ook wel eens een dwerggeit in de auto gehad. Moest naar school voor de spreekbeurt van mijn neefje. Je denkt toch niet dat ik voor een dwerggeit en een ritje van 2 km een trailer ga aankoppelen. Zie je het voor je: Audi 100 (avant) met 1.5 paards trailer erachter waar dan een dwerggeitje van de laadklep af komt kuieren... Dacht het niet. Beessie stond gewoon vast aan een ring in de kofferruimte op een oude deken. Wou perfect. Alleen vond de geit het zo leuk om auto te rijden dat ik altijd de auto dicht moest houden als de geit los liep. Anders stond mevrouw alweer in de auto.

paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:43

annegti schreef:
Heb ook wel eens een dwerggeit in de auto gehad. Moest naar school voor de spreekbeurt van mijn neefje. Je denkt toch niet dat ik voor een dwerggeit en een ritje van 2 km een trailer ga aankoppelen. Zie je het voor je: Audi 100 (avant) met 1.5 paards trailer erachter waar dan een dwerggeitje van de laadklep af komt kuieren... Dacht het niet. Beessie stond gewoon vast aan een ring in de kofferruimte op een oude deken. Wou perfect. Alleen vond de geit het zo leuk om auto te rijden dat ik altijd de auto dicht moest houden als de geit los liep. Anders stond mevrouw alweer in de auto.


hahaha best lollig Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:47

leuk dat je een bijrijdpaardje hebt. Haha minipaardje achterin de auto .. grappig Knipoog

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:52

Floor heeft ook een keer achter in de bus gestaan. We vonden het onzin om de 2 paards trailer aan te koppelen voor een shetland veulen.

Het mag officieel niet. Tenzij een auto echt netjes is omgebouwd en is gekeurd als veewagen. Dan mag het dus wel.

ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:53

zo kan het ook altijd nog !!!!

Afbeelding

Afbeelding

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:12

Noujaaa die foto's Bloos! dat vind ik dus echt niet kunnen :s

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:12

Ach, te zien aan de balk door de auto is hij wel speciaal omgebouwd voor paardenvervoer..... Haha! Vraag me toch af hoe ze die erin gekregen hebben.

Volgens mij is Wout-Jan ook zo begonnen trouwens, met een pony op concours in de bus. Staat me iets van bij dat ik ooit zoiets gelezen heb in een intervieuw.

welshcoco
Berichten: 94
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:13

ohhhh wat zielig nee dat kan echt niet!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:28

Dat op die foto is ook wel een beetje te!
Hij kan amper zijn hoofd bewegen!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:36

ik vind het persoonlijk oke als je een pony in de auto vervoert,als het veilig is, maar zoals op die foto's:( die pony staat de hele weg met zen hoofd in de tocht!dat die geen kou vat...

Safri_girl

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:05

Ik heb mn shet ooit s in een volkswagenbusje gepropt:P
Wer hadden geen trailer bij ons, maar hij moest wel mee....
Dus dan maar zo Tong uitsteken

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:42

'gevaarlijk' , 'verboden' , 'niet kunnen'..... wat is dit toch een site voor zeurpieten zeg.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:06

hihi ik had er ook al eens van gehoord ja...moet er stiekem wel om lachen....vind iedereen me nu gelijk onvernatwoord?!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:23

Ooit wel eens aangedacht wat voor ongeleid projectiel een pony wordt als je een keer moet remmen?
Moet je zien hoe ver een JackRussel al komt, laat staan een pony.
Verder hoeft zo'n diertje maar 1 keer een bok/klap te geven om dwars door een deur of raam heen te slaan. Of wat als hij plotseling in paniek raakt? We weten allemaal dat een shet net zo goed als een volwassen paard niet te houden is wanneer ze in paniek zijn. Moet je voorstellen dat dat in je kattebak gebeurt. Zie dan maar eens je hoofd bij de weg te houden. Dus behalve dat jezelf gevaar loopt, breng je ook anderen in gevaar door zulke stommiteiten.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:30

Ik gooi altijd de paarden bij mij achterin de auto als we met ze op stap gaan. En dan gaan er gewoon twee paarden tegelijk in, geen probleem.
En dit is echt waar! Ik lieg niet.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:39

Als je een schotje tussen de stoelen en de bank maak en de bank plat ken ik mij niet bedenken waarom niet? Ik bedoel honden vervoeren ze ook zo hoor! Goedemorgen! En dat witte paardje van de foto is wel wat te groot voor 'de auto', maar een echte mini vind ik wel kunnen hoor... Schijnheilig