Hoe lang wachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Hoe lang wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 18:22

heb mijn verzorgpaard vandaag laten beslagen, inenten en ontwormen? Hoelang wacht ik nu best met rijden? Verward
En weet iemand ook waarom men best wacht? Welke invloed heeft het anders? OK dan!


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:49

meestal rijdt je op de dag zelf niet en de dag erna op halve kracht, dus wel beweging geven maar kijken naar wat het paard wil. Als het paard aangeeft niet lekker te zijn, niet meer vragen. het ene paard is het andere niet, sommige paarden hebben nergens last van en kun je gelijk oppakken andere zijn niet helemaal topfit en moet je wat rustiger behandelen.

Z1+1

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:58

Als het vandaag allemaal is gebeurd kan je morgen weer gewoon rijden!!

Iedereen wacht altijd even (in dit geval met het bekappen en beslaan) want tsja... als jij nieuwe schoenen aan hebt en daar een hele tijd mee gaat rennen voelen je voeten erna ook niet zo fijn aan!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Jenny10
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:37

Als ej je paard ehbt laten enten mag hij minimaal 24 uur niet in het zweet worden gewerkt. Dit omdat hij toch wat bevattelijker zal zijn voor een kouwtje...

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:39

Hmmm ja, als je alledrie op één dag hebt gedaan zou ik morgen nog even rust houden. Zelf rijd ik liever niet direct na het beslaan en houd ik inderdaad mijn paard 24 uur op rust na het enten. Lekker overmorgen rustig gaan rijden en de dag daarna misschien weer wat meer....

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 03:59

na het bekappen en beslaan kun je gewoon direkt weer rijden geen probleem.
de dag van het enten en de dag erna rust, de entvloeistof is namelijk verzwakt virus, dus je paard is dan wat ontvankelijker voor een ziekte.

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:14

na he tenten idd 1 dag rust en dan voorzichtig aan, nog een dag niet in he tzweet werken
Hier waren de paarden nog 2 dagen niet helemaal zichzelf, hadden duidelijk last van de enting (niet fijn nageven enzo).
En aangezien je alles op 1 dag hebt gedaan, is een dag rust wel het minste...

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:37

Er schijnt een nieuwe enting te zijn (sinds ongeveer een jaar) waar je gewoon mee mag rijden. Het enige wat je kan merken is dat je paard slomer is dan moet je hem ook niet doorrijden, anders is het geen probleem


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, callass, Contemplate, Neon en 9 bezoekers