kan ik starten met mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sabineramp
Berichten: 46
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: kudelstaart

kan ik starten met mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 08:16

hoi,

Ik heb sinds anderhalf jaar een pony, nu ik wil er vanaf volgend jaar wedstijden mee gaan starten, maar ik ben dit jaar 18 geworden, kan ik nu nog met een pony van 1,50m starten of moet ik echt een paard hebben?



jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 08:27

je kan gewoon met je pony tussen de paarden starten, hierbij maakt het niet uit hoe groot je paard is.
je kan alleen bij de pony's starten als je onder de 18 bent en op een pony rijdt.
je kan als ruiter onder de 18 wel bij de paarden starten, maar dan moet je op een paard.
je kan dus gewoon starten

Z1+1

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 08:34

petrabonanza schreef:
je kan gewoon met je pony tussen de paarden starten, hierbij maakt het niet uit hoe groot je paard is.
je kan alleen bij de pony's starten als je onder de 18 bent en op een pony rijdt.
je kan als ruiter onder de 18 wel bij de paarden starten, maar dan moet je op een paard.je kan dus gewoon starten


dat laatste is niet waar. Er staat nergens een minimum grootte voor paarden genoemd, ook niet als je zelf onder de 18 bent.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:29

oeps dat wist ik niet

Z1+1

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:26

Ik ga het volgend jaar ook doen en er zijn meer mensen van mijn club die het doen. veel mensen zeggen wel dat het iets nadelig kan zijn voor je punten, tenminste in hogere klassen.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:00

Yep ja kan idd met elke pony tussen de paarden starten. Het nadeel is wel dat de eisen daar ook op paarden gericht zijn dus zal het voor een ponyuiter heel moeilijk zijn een goede middendraf te laten zien omdat pony`s gewoon minder ruim lopen dan paarden. maar als je je pony goed voor elkaar hebt moet het best lukken.
Ik rij nu bijna een jaar wedstrijden tussen de paarden met mijn Fjord en dat gaat best goed. Hij heeft mooie gangen voor een fjord en op de middendraf scoren we dan ook altijd wel een 7 o\f een 8. De lagere punten iggen meer op andere onderdelen en worden dus niet zozeer veroorzaakt door zijn geringere stokmaat en steviger bouw.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers