Pablo's debuut in het L springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Pablo's debuut in het L springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 19:41

Nadat we zo'n twee jaar geleden voor het eerst gestart zijn in het B springen

[VvdD] 1e keer B springen
[VvdD] Pablo's tweede B parcours

en meer dan een jaar niet hebben gestart vanwege een rugblessure was het dan gisteren eindelijk zo ver: L springen. Hij had de hele week best lekker gelopen, na zijn endurance debuut van afgelopen zondag Haha! en ik had er dus wel vertrouwen in. Raimaer was wat kreupel na een klap, dus die bleef thuis Verdrietig

In het B werd er netjes gereden, er stond weer een knap kijkerig parcours dat best aan de maat gebouwd was. Nog even naar mijn instrcuteur gekeken die twee keer foutloos reed, en toen opgezadeld. Met losrijden heb ik braaf gedacht aan de tips die Tyrza mijn moeder donderdag heeft gegeven (dat verslag komt nog Haha!) en hij liep ook lekker. Met springen liet hij zich heel goed zien, zelfs over de oxer van 1.20 vierkant (zo hoog had hij nog nooit gesprongen) vloeg hij heen alsof het niets was. Na het parcours verkennen (weer flink aan de maat, hindernis 1 meteen een stevige oxer) nog een paar sprongetjes onder begeleiding van mijn instructeur en een keertje de oxer gesteepled Knipoog (= in veel te hoog tempo veel te vroeg af Bloos) en ik kon al de ring in. Gelukkig dacht ik er nog aan om mijn teugels mooi kort te houden en met voldoende grondtempo te rijden, zonder hem uit elkaar te laten vallen. Helaas liet ik me op 3 verleiden om mijn handen toch nog te veel weg te steken en op de eerste dubbel trok ik in de ophouding de impuls er wat uit (beide fouten resulteerden dus in een balk), maar de rest ging echt super. Mijn instructeur straalde helemaal, hij wist niet dat Pablo zo goed kon springen. In de allerlaatste lijn (oxer - 4 kleine galopsprongen - dubbel op 1 galopsprong kwam hij erg dicht onder de eerste van de dubbel, kom werkelijk omhoog, en rekte zich gigantisch naar de tweede. Kortom, 8 strafpunten, en een super gevoel! Over 4 weken weer, dan begint de winterselectie Haha!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:40

Dat hebben jullie toch maar weer knap gedaan, goed hoor !
Winterselectie ???
Voor de Olympische Spelen in Athene ? Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:52

Netjes hoor Lielle!
Leuk is dat hè als je instructeur onder de indruk is van het kunnen van je paard Lachen

Spring je in Oosteind ook nog mee toevallig Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:08

Lekker Lielle Haha!

Pablo is toch ook super Lovers
Fijn begin zo in het L! Ik hoop dat Otje straks net zo lekker aanpakt
Donderdag oefenspringen ging iig super en vandaag in het bos pakte hij ook erg fijn aan Lovers (ondanks dat ik in het jaarlijkse uitje van een rijvereniging verzeild raakte en dus gezellig onder begeleiding het bos in ben geweest Knipoog Was ik niet van plan, maar mijn paard verandere in een kermisattractie toen de rest wegging Bloos Maar ik dwaal af...*LOL* )

Echt super dat je zo'n goed gevoel hebt over Pablo

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 09:10

Pablo is idd Lovers Hij doet altijd zo zijn best voor me, als ik ergens naar toe rijd dan springt hij, zo'n gigantisch vertrouwen heb ik nog nooit meegemaakt.

Mickey, mijn instructeur is altijd zo onder de indruk van Raimaer dat Pablo een beetje in het niet valt, behalve dan wat betreft de rare bokkesprongen die hij in het begin maakte Bloos Ik start trouwens niet in Oosteind, de volgende wedstrijden zijn allemaal in de kring Den Bosch ivm die winterselectie voor de OS (= onze spelen Haha!)

Gomir, fijn dat Otje zo aanpakt, het komt echt wel goed met hem. Niet meer zo raar met los springen gedaan? Wanneer start je hem de eerste keer?

Wel leuk trouwens, hij heeft in 3 maanden tijd zijn sgw, endurance L springen debuut gemaakt Haha! en winstpunten in de L2 gelopen. Nu gaan we nog een keer een jacht rijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:24

Lielle schreef:
Wel leuk trouwens, hij heeft in 3 maanden tijd zijn sgw, endurance L springen debuut gemaakt Haha! en winstpunten in de L2 gelopen. Nu gaan we nog een keer een jacht rijden.


Misschien ook nog wat aangespannen rijden ? Knipoog
Ik vind het trouwens wel een hele prestatie hoor !
Super Pablo Lovers

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:58

lielle schreef:
Gomir, fijn dat Otje zo aanpakt, het komt echt wel goed met hem. Niet meer zo raar met los springen gedaan? Wanneer start je hem de eerste keer?


Hij is op het voorterrein nog steeds overgevoelig Bloos Een meisje begon te schreeuwen tegen haar paard en te slaan en Otermo veranderde acuut in een soort van kermisattractie...Clown
En toen dat meisje ook nog viel ging hij helemaal een eind omhoog en opzij Bloos *LOL*

Maar hij gaat steeds fijner en ik begin al te wennen aan de stuiteracties Knipoog
In januari maken we ons debuut, maar wsl start ik 14 december al een keer HC in het L op onze eigen rijvereniging. (mits ik vervoer kan regelen)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:25

Oscar schreef:
Misschien ook nog wat aangespannen rijden ? Knipoog


dat lijkt me nu een garantie op verongelukken, maar je mag het gerust eens komen proberen Knipoog

Gomir, zo word je iig zadelvast *LOL* Ik zal voor je duimen Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:13

Het lukt me vrij aardig om er recht boven te blijven gelukkig (heb ik wsl te danken aan de beginperiode met mijn pony Schijnheilig *LOL* )

Maar om nou te zeggen dat het lekker ontspannen rijden is Voor je het weet staat hij andersom, hij draait gewoon onder je weg Clown (dat deed hij in het bos trouwens ook erg leuk....wah een hond! En toen stonden we weer andersom *LOL* )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:26

netjes hoor!! ik vind het zoiezo knap zo'n veelzeidige combinatie! Ik zou zeggen ga zo door! Maar met een goede ruiter, goed paard en goede begeleiding zal dat vast en zeker helemaal goedkomen! Alvast heel veel succes met de winterwedstrijden!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:45

Yes Yes heb het live mogen aanschouwen en het ging super, die foutjes waren echt pech.

Ga zo door OK dan!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:46

Lielle"]
[quote="Oscar schreef:
Misschien ook nog wat aangespannen rijden ? Knipoog


dat lijkt me nu een garantie op verongelukken, maar je mag het gerust eens komen proberen Knipoog
[/quote]

Wat een dilemma Knipoog
Aan de ene kant is Pablo natuurlijk m'n vriendje Lovers , maar als jij zo stellig bent.......
Vind je het goed als ik er nog een nachtje over slaap ? *LOL*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 21:05

ja hoor, ik ben morgen niet op stal maar woensdag ben je welkom Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:08

Dat lijkt me een goed idee !

Dan begin ik woensdag met de eerste les "loop achter suikerklont aan", dat is nl. erg belangrijk als je aangespannen wilt gaan rijden
Wist je trouwens dat je minstens 3 jaar met suikerklonten moet oefenen voordat je er een karretje achter kunt hangen ?
Ja, echt waar Bloos Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 21:12

is "loop achter brokjes aan" ook goed? Dat beheerst hij tot in de puntjes Extreme duivel

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:24

Lielle schreef:
is "loop achter brokjes aan" ook goed? Dat beheerst hij tot in de puntjes Extreme duivel


Nee, is niet goed
Geloof mij nou maar, het duurt echt 3 jaar, onafhankelijk van welke trucjes hij al kent Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers