Aan de teugel rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xyokiz
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Meppel

Aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 21:23

eey iedereen, ik heb een klein probleempje. Ik rijd bij een manege en ik probeer al bijna 2 jaar om een paard aan de teugel te rijden, maar het lukt steeds niet. Huilen Ik krijg de hele tijd tips en ik probeer ze dan te gebruiken, maar het lukt nog steeds niet. Kan iemand hier mij helpen???


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:28

Krijg je les? Vraag het nog een keer aan je instrcteur, helemaal alleen kom je er natuurlijk niet.
Er is ook niet een echt foefje om een paard aan de teugel te rijden, je moet er een beetje gevoel voor hebben.
Veel voorwaarts rijden en dan voor opvangen en natuurlijk altijd rustig blijven en niet ruw zijn.
Veel succes in ieder geval.

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:50

ik denk dat het moeilijk is zoiets via internet uit te leggen, maar miscshien wil iemand (instructeur ofzo) je helpen en dat julluie echt even een les daar vooral mee bezig gaan.. en dan zal het iedere keer wel weer wat beter gaan.. en vaak moet je ook gewoon van alles uit proberen. ik heb bij elke paardje weer iets anders wat ik moet doen om 'm aan de teugel te krijgen, de een gaat ent wat makkelijker dan de ander. Probeer eerst een makkelijker paardje! Welkom op bokt trouwens

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:31

je moet gewoon in oude topics zoeken voor tips... zijn egt al duizenden mensen voor je geweest met dit probleem Haha!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:43


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:47

goh en weet je, het zijn ook manegepaarden hoor Knipoog vraag dat dus maar specifiek aan je intructeur, want ze zijn vaak heel lastig en steeds weer anders om te rijden. de ander meer drijven, de ander meer opvangen, weer een andere steeds overgangen, en bij sommige is het ze echt pijnigen als ze over de rug lopen omdat hun rug het niet meer aankan. vraag het dus maar eens heel lief aan je lesgever Knipoog succes!!!

Enya - Daya :-)


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 03:12

Welke manege rij je?

Verder zou ik me niet blindstaren op dat "aan de teugel" rijden. Dat is echt niet het enige waar het bij rijden om draait. Zowiezo ook lastiger bij manegepaarden omdat je altijd op andere paarden rijdt, en de paarden elke dag een andere ruiter op hun rug hebben.
Een paard moet voor de rest ook eerst lekker lopen voordat het correct "aan de teugel" gereden kan worden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:40

Ik wil je niet teleurstellen maar negen van de tien manegepaarden kunnen niet eens echt aan de teugel lopen. Ze worden minimaal door twee mensen per dag minimaal zes dagen in de week gereden. Dat zijn dus al 12 verschillende rijstijlen. Hoe kan zo'n beestje nou weten wat goed is. Je moet eens vragen aan iemand met een eigen paard of je het mag proberen.
succes

Zoek je iemand om je paard of pony te scheren in omgeving Waddinxveen Gouda Capelle, pb me maar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, dazai en 69 bezoekers