In elkaar geslagen voor een puppy!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

In elkaar geslagen voor een puppy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 20:16

Uit het Rotterdams Dagblad van vandaag...

Bij geblaf kijkt hij onmiddelijk om, de 17-jarige Spijkenisser die donderdagavond in de metro in Spijkenisse werd beroofd van zijn puppy. In de hoop dat hij Devil terugziet, zijn pikzwarte 'labrador-kruising' met een wit sikje. "Het was echt een stoer hondje. Ik was dol op Devil, " Verteld hij.
Geld, mobiele telefoons en sieraden. Dáár is het bij berovingen doorgaans om te doen. Maar toch geen puppy's...?
Eergisteravond in Spijkenisse was dat wél het geval. Het Surinaamse gezin uit de wijk De Akkers is nog steeds ontdaan. "We hadden het beestje nog maar anderhalve maand, maar iedereen was aan de hond gehecht, " zegt de moeder. "We hopen heel erg dat we hem weer terugkrijgen. Vooral onze jongste dochter zou dan verschrikkelijk blij zijn. " Vooralsnog is Devil spoorloos.
Met ingehouden woede en ongeloof vertelt de jongen zijn verhaal. Hoe hij samen met een vriend de hond had uitgelaten in Spijkenisse, zoals hij bijna iedere avond doet. Toen hij vanuit het centrum de metro terug naar huis wilde nemen, ging het mis.

Zo'n vijftien Marokaanse hangjongeren hadden het bij het metrostation Spijkenisse Centrum voorzien op het jonge dier. "Ik liep met mijn hond naar het station, toen ik de trap opliep naar het perron vroegen die gasten of mijn hond te koop was. Nee," antwoordde ik.
Daar lieten ze het niet bij zitten. Ze grepen de jongen midden op de trap, waar ze hem sloegen en schopten. Hij hield de hond stevig vast en wist in de metro richtind De Akkers te stappen. De groep volgde echter. "In de metro ging het door, " Vertelt hij. "Ik kreeg echt overal trappen. Blindelings begon ik terug te slaan. Maar op een gegeven moment merkte ik dat mijn hond niet meer aan de lijn zat." Eén van de jongens had het dier losgeklikt en bij de Heemraadlaan sprongen de puppyrovers uit de metro. Ze zijn sindsdien spoorloos.
Verbouwereerd bleef het slachtoffer achter in de metro. Zijn pet was gejat, zijn oorbeel losgetrokken en - het belangrijkste - de hond van de familie was verdwenen.
Gezegd moet worden dat niet iedereen in het metrostel zich onbetuigd liet. Ander had hij misschien wel lichamelijk letsel kunnen oplopen, beseft hij. Zijn vriend wierp zich tussen hem en zijn belagers, samen met een onbekende man en een oudere vrouw. "Dat was heel dapper van die vrouw. Ze was oud en liep mank, maar toch bemoeide ze zich met het gevecht, " Herinnert hij zich.
Eenmaal aangekomen bij eindstation De Akkers heeft hij onmiddelijk 112 gebeld, maar de politie kwam niet opdagen. Gisteren deed hij aangifte op het politiebureau.
Het dierenasiel is inmiddels ingelicht om uit te kijken naar een pikzwarte puppy. "Als je Devil roept, kijkt ie meteen omhoog. " geeft de jongen als tip mee.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 20:18

Ongelovelijk...dat dit gebeurt zeg...
Wel onwijs goed dat er dus mensen in de metro de jongen nog probeerden te helpen...maar dat de chauffeur van de metro niks doet (hij ziet toch vechtende jongen de metro in gaan Verward ) bijvb de metro stilzetten en de politie laten komen bij het eerst volgende station...

Maarja hopelijk krijgt hij ooit zijn hond terug, al vrees ik van niet Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:22

wat een sneu verhaal. hoop dat de familie de puppu vlug terug vind!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:24

Marokanen? Ik werk bij een dierenasiel en de meeste buitenlanders is het te doen om Stafford-pups.. Staffords met een stamboom zijn namelijk NIET illegaal! Helaas zijn Pitbulls en Staffords zonder stamboom wel illegaal.. Boos! Waarom buitenlandse mensen Staffords willen? Geen idee, ze zien er wel errug stoer uit!

Alright then, I confess.. It's my intention to commandeer one of these ships, pick up a crew in Tortuga, raid, pillage, and plunder, and otherwise pilfer my weasley black guts out.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:24

Wat een enorm zielig verhaal!
Zoiets doe je toch niet Boos!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 20:26

Ik heb het zo uit de krant hoor, meer weet ik er niet van...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:27

lol, orgineel hoor Tong uitsteken haha

Alright then, I confess.. It's my intention to commandeer one of these ships, pick up a crew in Tortuga, raid, pillage, and plunder, and otherwise pilfer my weasley black guts out.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:36

vreselijk zeg,
mijn hond is wel het laatste wat ze moeten beroven, zou geloof ik helemaal gek worden, bij het idee dat een stel gekke mijn hond heeft.
vreselijk dat zoiets kan gebeuren zeg, maar wel super dat hij niet in de steek gelaten werd door andere reizigers, maar toch vaag dat ze dan uitkunnen stappen met de pup...
hoeplijk vinden ze hem terug.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:59

Sparrow schreef:
lol, orgineel hoor Tong uitsteken haha

Verward Frusty

Wat een verschrikkelijke manier om zo je hond kwijt te raken, ik hoop heel erg dat ze hem terug vinden.
Is het vaker gebeurt zoiets?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:11

jeetje ik zou echt gek worden, ik ben ook zo gek van Bo.
bah

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:26

echt banketstaaf!!
wie jat er nou weer een hond! Boos!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:58

Sparrow schreef:
lol, orgineel hoor Tong uitsteken haha


wat is dat dan weer voor vage reactie Boos!

grow up!

en wat vreselijk wat die man is overkomen!
ik hoop ook dat hij zijn hondje nog terug krijgt!

Dag lieve mama...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:14

sow het word echt steeds erger he Boos!
ik hoop echt voor die mensen dat ze hun Devil weer snel terug krijgen...

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:24

cool Tong uitsteken ik ga ook schildpadden roven van mensen die hun schildpadje toevallig uitlaten.

maar okee ik zou het ook gruwelijk poedersuiker vinden als ze er met mijn hond vandoor zouden gaan. ik zou meteen allemaal fantasieen krijgen over martelingen en dat soort stuff Verward

Marilyn Manson was extreem cool gaaf te gek hip vet stoer geil sexy lief leuk knap en ik ben met hem getrouwd *LOL* Haha! Haha! Haha!

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:46

vreselijk...wat kan ik me daar kwaad om maken!
wat zullen ze wel niet met dat hondje uitspoken? Boos!
echt dat soort mensen die dit doen,verdienen toch zo'n pak rammel,hoe durven ze zoiets van iemand af te pakken!

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:48

Ineke2 schreef:
Ongelovelijk...dat dit gebeurt zeg...
Wel onwijs goed dat er dus mensen in de metro de jongen nog probeerden te helpen...maar dat de chauffeur van de metro niks doet (hij ziet toch vechtende jongen de metro in gaan Verward ) bijvb de metro stilzetten en de politie laten komen bij het eerst volgende station...

Maarja hopelijk krijgt hij ooit zijn hond terug, al vrees ik van niet Verdrietig


dat zouden de meesten denken,maar ik denk dat zo'n chauffeur dat in dit geval helemaal niet durft.. die zit ook niet te wachten om inelkaar getrimd te worden..natuurlijk hoort het niet zo,maar het gebeurd helaas wel... Verward

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:49

Hoe triest ben je dan zeg... 15 Gasten tegen 1 'jongetje'...

Bah! Als het aan mij lag: die 15 gasten op een rijtje en ~~}> maar...

En, ik als Spijkenisser zou me vereerd voelen als ik ook een zweepslag zou mogen uitdelen Schijnheilig

Zoooo zielig is het om met zoveel tegen 1 iemand te gaan


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 08:38

Lianne007 schreef:

dat zouden de meesten denken,maar ik denk dat zo'n chauffeur dat in dit geval helemaal niet durft.. die zit ook niet te wachten om inelkaar getrimd te worden..natuurlijk hoort het niet zo,maar het gebeurd helaas wel... Verward


De Chauffeur zit achter een afgesloten deur, daar kunnen de jongens niet komen. Vanuit de metro kun je ook niet zien wie er achter het stuur zit, alleen op het perron kun je dat zien...De mensen in de metro die de jongen hielpen liepen veel meer gevaar dan de chauffeur in dit geval.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:38

Jakkes, wat rot om zo je hondje kwijt te raken... Ik hoop dat het beestje weer opduikt...

* To Belg, or not to Belg *

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:32

AAAAAAAAAAAAAAH wat zielig!! ik zou er niet aan moeten denken dat ze mijn bobbie meenemen zo!! gatver!! zometeen gaan ze m mishandelen enzow.. bahbah!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:40

Wat gemeen zeg... Voor de eigenaren én voor het hondje niet prettig... Germ zeg. Hopelijk zien ze hem ooit nog terug

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:02

Vreselijk zeg voor zowel het hondje als het gezin.
Hopen dat die Marokanen een beetje fatsoenlijk zijn voor het hondje,...!!!

Wanestha RIP !!

xxkimxx4you
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:36

Wat Sneu voor die famillie ! Egt errug. Ik hoop dat ze de Pup snel trug hebben !

Frits is mooooooooooi !!!!!! He Karin !?!? hahaha

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:47

je hebt van die mensen he Boos!
zoiets doe je toch niet

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:56

Wat zielig voor die mensen, heel de familie dol op die hond enzo, en dan nemen van die mensen dat hondje mee, tss echt niet normaal, 15 tegen 1, zwak, ziek, misselijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, boyca, Dax, Dees, evelien1000, Firebug, goesju, Goldwynn, hedjuhhh, katinker, Lanoca, Mo_86, ontherun, roxiie, savieralover, tanec_meisje, Thami en 71 bezoekers