Eerst shets,toen tinkers Modeverschijnsel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:31

dat is helemaal niet waar. misschien lijkt dat zo maar ik denk omdat de tinkers nu net weer naar nederland zijn gekomen ofzo Verward
sorry sha maar je hebt wel van die ooh-ik-verveel-me-dus-ga-ik-maar-een-of-andere-vraag-stellen topics

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:33

jawwhooor!!! Tuurlijk Yentl.Bij mij in de buurt hebben de mensen het er zelfs over.En naar mijn idee wordt de "haf" het volgende modeverschijnsel?
Je ziet ze gewoon in prijs stijgen,ook de tinkers en friezen,op de marktplaats is er zelf een speciaal friezen en tinkers gedoe geopend


Wat heb je vandaag Yentl? Kan je niet meer normaal reageren Verward Frusty

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:36

ehm sunnylover. de tinkers zijn al een hele tijd "in" hoor om het maar even zo te zeggen. zeker al een jaar dat mensen graag een tinker willen. was op een gegeven moment even een wat rustigere periode i.v.m. de MKZ.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:36

ik vind het een beetje rare vragen dat alleen.
hoezo kan ik niet normaal reageren? kan je geen normale topics starten vandaag? Schijnheilig

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:51

ach, volgens mij slaat het nergens op dat een ras in is! het ligt er gewoon aan dat mensen dat ras leuk vinden! misschien hebt iemand in jouw straat een tinker gekocht en de buurvrouw vindt die zo leuk en lief enz. dat ze er ook een koopt. en haar oom koopt er ook een omdat hij de tinker zo lief en leuk enz. vind! tja, zo gaat dat nou eenmaal!

maare, Tinkers zijn inderdaad leuk en knuffelig!! op de ponyclub staat er ook een tinker. een 1jarige hengst! vet lief is die!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:57

Tsja, wat zal ik zeggen? Ik heb een Shet en een Tinker, die heb ik geen van beide om hun ras gekocht, maar gewoon omdat het allebei superpony's zijn. En of ze nou een shet, tinker, arabier of geel met paars gespikeld zijn, daar ging het me echt niet om! Ik koop trouwens nooit dingen die in de mode zijn, dus m'n pony's ook niet!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:01

Tsja..krijgen we dat weer Lips are sealed Misschien zijn ze wel gewoon 'in' omdat het voor veel emnsen geschikte paardjes zijn, maar pas de laatste tijd bekendheid hebben.
Het is natuurlijk zo dat bepaalde rassen een tijdje beter verkopen, maar de manier waar jij het opbrengt vind ik wel een beetje..hmm..Een heel klein gedeelte van de tinkereigenaren heeft ze misschie om erbij te horen, de rest omdat ze verliefd op de paardjes zijn en hoe meer je er van hoort, hoe meer mensen ze kopen, dat is logisch, zo werkt reclame. Naambekendheid zorgt nou eenmaal(meestal) voor meer verkoop.
Zoals jij het zegt verkopen 'zulke' mensen hun paard volgende maand weer omdat iets anders in is en dat vind ik een heel groot vooroordeel.
De wat soberdere, robuustere paardjes zijn ook meer in trek aan het komen, omdat veel mensen er iets mee kunnen, en dat is altijd al zo geweest alleen was het iets onbekends, en het kwam niet echt in je op. Nu dus wel!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:30

nou dan vergeet je er nog 1 bij ons op de manege is de haflinger ook helemaal in geweest er stond er zeker een kwart van onwijs veel maar wel coool1!!
je hoort ook wel veel mensen die kwpners hebben *LOL* viel me wel op!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:42

mhh,ik wou gewoon eens weten wat jullie ervan vonden Clown denken jullie soms dat ik sun heb gekocht omdat het de shet toen een modeverschijnsel was?Nope,omdat het een heerlijk beestje is Lovers

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:43

Nou dan...en een maandje geleden was Sunny nog welsh.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:44

welsh x shet

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:44

met nog allerlei ander bloed erdoorheen,maar er zit shetbloed in.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 19:54

tja shalane jij zegt zelf je hebt sun oook niet op het ras gekocht, dus die andere mensen vast oook niet

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:57

Dat weet je niet !

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 20:08

je kan niks zeker weten maar je kan het wel aannemen net als hier de bokkers zoals maaike ze heeft hem niet om het ras gekocht

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:09

nee oke,maar er leven 17 mil nederlanders (nouwja?) in NL...Ach,laten we er ook geen disscussie over meer voeren,.

SLOTJE~!!!!!!!!!!!!!!!~

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 22:12

Waarom vraag je een slotje, je hebt deze discussie zelf uitgelokt Verward
De meeste mensen kopen geen Tinker omdat ze "in" zijn, maar gewoon omdat het over het algemeen fijne recreatiepaarden zijn. De mensen die een paard kopen om over op te scheppen of mee te showen, kopen volgens mij toch meestal een heel ander soort paard.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:19

ik wou al heel lang een tinker al 2/3 jaar ofzo maar mijn ouders kende het ras niet dus wouden ze het liever niet, maar toen Bammie (mijn oude paard) afgemaakt moest worden hadden mijn mij een tinker belooft omdat ik dat altijd al wou, dus bij mij was het ook niet zo, een mode verschijnsel.
ik heb ook twee shetten en die heb ik gewoon lekker voor de lol en niet als modeverschijnsel maar hier is al zo vaak over gepraat wordt er langzamerhand wel n beetje ziek van.

xxx
Thirz

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:19

ik heb Ailin dus wel om t ras gekocht. ik vind tinkers gewoon ideaal (voor mij dan). en of ze nu in zijn of niet je koopt het paard dat jij wil. ik dnek trouwens dat er meer wpn'ers verkocht worden dan tinkers. dus die zijn nog veel hipper. maarja wpn'ers zijn daardoor ook niet zo bijzonder en t valt niet op als iemand er een koopt. terwijl dat bij tinkers omdat er nu nog in verhouding weinig zijn juist wle opvalt. (en omdat tinkers natuurlijk opvallende paarden zijn, wie koopt er nu een koe Tong uitsteken )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:16

Ik heb jamaica wel degelijk op ras gekocht, en hon ook.
Mijn 1e pony zou gewoon een shet zijn, en ik ben mijn hele leven al gek van haffies, dus waarom niet?

Ik denk zeker dat het " modegrillen" zijn, waarmee ik niets negatiefs over het ras bedoel.
Je ziet ook steeds meer andalusiers en lusitano's, zelfde verhaal

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:47

Ja precies Stef,dat bedoel ik ook.En ik plaats een topic,om te horen wat jullie ervan denken,niet om me uit te laten kafferen Verdrietig *huil*