stijgbeugels omhangen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 17:45

Ik heb sinds kort een nieuwe zadel..

Een kieffer (was eigenlijk niet de bedoeling maar ze paste niks anders).

Toen werd mij aangeraden om IEDERE dag de stijgbeugels om te hangen, dus van de ene naar de andere kant... Haha!

Maar doen jullie dat ook? met mijn vorige zadel heb ik dat bijna nooit gedaan, maar daar zat dan ook wel een gaatje verschil in de stijgbeugel riemen....

Dus hoe me er (nu nog) maar braaf aan! *LOL* Want het schijnt veel beter voor je zadel te zijn....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:54

Iedere dag lijkt me vrij overdreven. Ook niet goed voor je beugelriemen, die je elke keer weer langs die haak moet frotten.

Misschien een rare vergelijking, maar wieltjes van skates en skeelers moet je ook steeds wisselen om te voorkomen dat ze te eenzijdig slijten. Ik doe dat zelf ook zo om de 6 weken (als ik regelmatig skate), en voor beugelriemen zou ik hetzelfde aanhouden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:54

Gewoon regelmatig aan de andere kant opstijgen helpt ook. Wordt je ook nog eens een stuk leniger van!

Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 17:54

Dat opstijgen aan de andere kant is erg lastig.... Het lukt me nu wel om soepeltjes rechts af te stappen (al haast zondre nadenken), nu het opstappen nog.....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 17:58

afstappen is makkelijk. maar opstappen is een stuk moeilijker gewoon veeeeeel oefenen. (heel veel)
en omhangen hoeft niet elke dag. misschien om de week of gewoon om te 20 keer dat je opstapt, als je zin hebt om dat bij te houden. of voortaan gewoon een trapje gebruiken bij t opstappen is zelfs nog beter voor de rug van je paard

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:05

het klinkt overdreven, maar het advies klopt wel, bijna elke zadelmaker zal hetzelfde zeggen, maar ja zij hoeven dan ook niet elke dag die irritante dingen om te wisselen want zo gemakkelijk gaat het echt niet Knipoog
je kan beter of makkelijker ze elke week omwisselen er van uit gaand dat je elke week ongeveer evenveel rijd en niet de ene week 6 keer en de andere 2 keer!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:11

als je zo'n beetje regelmatig matig rijd, dus elke week iets van 5 keer bijv. dan kan je gewoon 1 keer in de maand doen, dan rekt het toch evenveel uit lijkt mij zo

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 08:29

Ik wissel altijd aan het begin van de maand. Iedere dag is overdreven hoor !

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 15:23

Ik wissel eigenlijk aalleen bij schoonmaken. aangezien ik nu een kunsstof zadel heb (wel met leren beugelriemen) maak ik niet zo vaak schoon. ik heb het zadel nu bijna een half jaar, en heb hem 1x schoongemaakt. Dus de beugels ook 1x omgehangen. Wel ben ik vanmorgen aan de rechterkant opgestapt (hijg klim puf kreun Sigaar ).

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 15:42

Ik weet niet of je vaste tijden hebt voor het schoonmaken voor je zadel maar misschien kun je dan je riemen verwisselen. Of anders een bepaalde dag in de zoveel weken dat je genoeg tijd hebt voor verwisselen. Elke dag lijkt mij nl. behoorlijk overdreven!