Wat ik nou maar niet kan thuisbrengen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 16:19

Dat meisjes in advertentie's dat ze een <b><u>verzorgpony</u></b> zoeken hun lengte,gewicht,rijervaring enz enz erbij moeten zetten Frusty het gaat toch om het feit dat je het dier verzorgt Verward en sommige kinderen zetten helemaal niets in hun adv. neer over rijden,maar toch hun leeftijd/gewicht/lengte/rijervaring Scheve mond\ dan wek je iets op bij mij.Als je een verzorgpaard zoekt,OK,wil je erop rijden? OK zet het erbij,maar doe niet zo schijnheilig! Boos! Frusty Lips are sealed

Sorry,ik moest het effe kwijt.

_________________
<font color="deeppink">http://www.rainbowhorses.cjb.net

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-10-15 19:39 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:31

Sorry hoor maar ik weet zeker dat jij ook wel eens zo'n advertentie geplaatst hebt.
Ik heb dat zelf ook altijd gedaan hoor.
Ervaring : zodat ze weten hoelang je met paarden omgaat.
Gewicht : iemand die 60 kg weegt is meestal wel wat sterker dan iemand die 30 kg weegt
leeftijd: je laat natuurlijk een meisje van 7 geen moeilijke hengst verzorgen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:37

ook zo iets: "rijden hoeft niet perse, maar zou wel leuk zijn" Misselijk
Wees dan eerlijk en zeg dat je graag wil rijden!

Of
"Ik zoek een verzorgpony/paard/shetlander"
Frusty Boos! shetlanders zijn toch pony's of ben ik nou maf??

Wat ik nog steeds de leukste vindt:
" Ik zoek een verzorgpony/paard/veulen en zou graag willen rijden"
Veulen??? RIjden??? Frusty Frusty Frusty Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:56

Sorry hoor, maar dit vind ik toch een beetje hard klinken.
Ikzelf zette altijd mijn lengte, rij-ervaring, en leeftijd erbij om deze redenen:
-er zijn mensen die een verzorgster zoeken die óók rijdt, een soort bijrijdster dus die ook verzorgt, maar waarvan het paard of de pony te groot/ te klein kan zijn voor degene die een verzorgpony zoekt. Vandaar de lengte.
-er zijn mensen die een verzorgster zoeken met meerdere jaren rij-ervaring, zodat ze zeker weten dat deze goed met de pony omgaat, óók als ze er niet op rijdt.
Ik heb wel eens een meisje gezien die nog maar een half jaartje paardrijles had, en een verzorgpony wilde. De pony die ze tegenkwam was erg eigenwijs, totaal niet geschikt voor haar, rukte zich zo los bij het poetsen, en uit de wei halen lukte haar nog niet eens.
De eigenaresse heeft haar vriendelijk uitgelegd waarom het niet ging, en het jonge meisje heeft besloten eerst op de manege wat meer ervaring op te doen.
Ook ken ik een paard die een meisje als bijrijdster heeft, en dat meisje verzorgt erg goed, maar rijdt nog niet goed. Met als gevolg dat het paard, die slecht op hulpen reageert, gewoon sommige hulpen van haar negeert, zoals niet goed de hoeken in etc., of niet in galop aanspringen.
Gelukkig hebben ze wel les, maar ik zie nou niet bepaald snel verbetering, ze is gewoon te lief voor het paard...
-Leeftijd: kan belangrijk zijn om in de advertentie te zetten. Sommige eigenaren hebben slechte ervaringen met jonge meiden, en willen een verzorgster van minstens 16 jaar (noem maar wat).
Dan zien ze dus meteen dat degene pas 11 is of zo, dat het niet is wat ze zoeken.
-Er zijn ook paarden die best wel sterk zijn, nog niet goed opgevoed/ingereden, en die een verzorgster nodig hebben die toch wat overwicht en kracht heeft. Dus geen meisje van 10 jr., klein van stuk, mager en nog maar 2 jr. 'rij-ervaring' die een verzorgpaard opzoekt van 1.70 die nog moet worden ingereden...?
Ik vind het juist goed dat een verzorgster in een advertentie alles neerzet over zichzelf.
Tuurlijk willen ze graag rijden, dat hoeven ze er niet neer te zetten, dat weet je toch? Maar mocht het niet mogen, dan zijn ze in elk geval al blij dat ze een verzorgpony hebben.
Het allerbelangrijkste wat ik vind dat je in zo'n advertentie moet zetten is in welke omgeving je zoekt. Dat zette ik meestal al in de titel, dan heb je eerder kans dat het gelezen wordt.
Verder... Sunnylover, ik vind ook wel dat jij makkelijk praten hebt, jij hebt er zelf eentje toch?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 17:16

Voordat ik sun had,ergerde ik me er al aan,en ben het dus niet eens met jullie.En <b>néé</b> ik heb nog nooit zo'n soort advertentie geplaatst.

En Dorine,je kan toch ook zeggen "Ik ben 13 jaar,heb veel ervaring en kan goed met sterke pony's omgaan" Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:35

ligt eraan wat je veel vind. dit vind ik wel stom: rijden hoeft niet perse, maar zou wel leuk zijn
dan zeg je gewoon ik wil er graag op rijden of het moet wel een pony zijn waar ik op kan rijden. en dat van je leeftijd enzovoort ja dat is wel belangrijk je zet niet neer: ik ben op zoek naar een verzorgpony groetjes babette
dan zeg je; ik ben op zoek naar een verzorgpony, ik ben 13 jaar, weeg 40 kilo, ben 1.63, en heb 6 jaar rij en poets ervaring. groetjes babette
dus zo raar is dat helemaal niet
behalve dit dan: rijden hoeft niet perse, maar zou wel leuk zijn
wees dan gewoon eerlijk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:41

ooit wel eens van bescheidenheid gehoord? Er zíjn dus nog meiden die het écht leuk vinden om alleen een pony te verzorgen ipv rijden, die zijn met alles blij.
Voor de rest ben ik het volledig met dorine eens. Sunny; ga je ergens anders druk om maken Boos!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:01

Citaat:
Op 2001-10-15 17:16, schreef Sunnylover:
En Dorine,je kan toch ook zeggen "Ik ben 13 jaar,heb veel ervaring en kan goed met sterke pony's omgaan" Verward



Dat kan je zeggen ja, maar dan weten ze nog niks! Wie zegt dat jij dat dan wel kan? Misschien denk je dat, maar dat is niet altijd zo.
Toen ik advertenties ophing schreef ik ook altijd mijn leeftijd en rijervaring erop. Waarom niet?

En ik reed ook op mijn <b><u>verzorgpaard</b></u> soms. Het kan toch wel eens gebeuren dat je voor een keertje mag rijden ofzo? Dan is het toch belangrijk dat de eigenaar/eigenaresse weet hoe lang je rijd, hoeveel ervaring je hebt.
Nu is het nog steeds mijn <b><u>verzorgpaard</b></u> want ik verzorg haar, maar ik rijd ook 1 keer in de week.

_________________
<font color="white" size=2 face="tahoma"><b>Ik geef een wortel aan de schimmel
Want een wortel is gezond!
Geen suikergoed of marsepijn
Want anders heeft 'ie binnenkort geen tand meer in zijn mond! <font color="hotpink">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-10-15 18:02 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:04

Ik zou naar mijn eigen mening zoiets ophangen:

Hallo! Ik ben Shalane,ik ben 12 jaar oud en heb al meer dan 6 jaar ervaring met paarden en pony's .Ook kan ik goed omgaan met sterke pony's.Ik kan alles qua verzorgen,van uitmesten tot invlechten.Ik vind het erg leuk om te doen! Bel me voor meer informatie! Groetjes Shalane

(dit was maar een voorbeeld)

Gaaaap

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:05

Ik vind het ook wat overdreven hoor, al die gegevens zijn toch juist goed. Beter dan dat je eerst contact moet opnemen om er vervolgens achter te komen dat die verzorgster niks voor je is omdat ze te jong is, of te onervaren, kan je beter van te voren weten. Dat van ik heb veel ervaring met moelijke paarden ofzo is ook onzin, daar heb je niks aan, ik ken genoeg mensen die mn vorige pony wilde verzorgen en beweerde veel ervaring te hebben, vervolgens kregen ze haar niet het bit in(heb ik nooit problemen mee gehad) en ging ze met rijden in staking, daar heb je niks aan. Iemand die zegt te kunnen rijden kan best een beginner zijn, veel ervaring is een relatief begrip dan zegt het aantal jaar toch wat meer.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:05

Citaat:
Op 2001-10-15 17:41, schreef Laura:
ooit wel eens van bescheidenheid gehoord? Er zíjn dus nog meiden die het écht leuk vinden om alleen een pony te verzorgen ipv rijden, die zijn met alles blij.
Voor de rest ben ik het volledig met dorine eens. Sunny; ga je ergens anders druk om maken Boos!

Kan je niet normaal reageren? tssss...ik doe toch ook normaal? En ik zeg gewoon wat ik niet kan begrijpen! Koe

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:15

Citaat:
Op 2001-10-15 17:35, schreef Yentl:
je; ik ben op zoek naar een verzorgpony, ik ben 13 jaar, weeg 40 kilo, ben 1.63, en heb 6 jaar rij en poets ervaring. groetjes babette



Poets ervaring? Wat is dat nou weer voor iets vaags? Dat je al zoveel jaar geoefend hebt op het poetsen van een pony (hoe moeilijk is dat nou?) en dat je het dus heel goed kunt ofzo? Dat moet je dus eigenlijk ook je uitmestervaring, wandelervaring, opzadelervaring, longeerervaring etc. etc. erbij zetten! Ik vind poetservaring zo'n stom woord! Zeg dan gewoon dat je al x jaar ervaring hebt met omgaan met pony's waarvan y jaar rijervaring. Aantal jaren rijervaring zegt trouwens ook weinig, aantal lessen zegt meer (maar ook niet alles). Iemand die 2 jaar lang 3x in de week privéles heeft gehad kan vaak veel beter rijden dan iemand die al 6 jaar in uurtje per week in de manegeles hobbelt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:16

Ach ik ben een beetje heetgebakerd vandaag en vind dit echt zoiets van 'waar máák je je druk om' en ik deed vroeger precies hetzelfde. Dat jij het nou anders doet? Who cares? Dan ga je toch niet meteen roepen dat je dat schijnheilig vindt? Frusty

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:18

Ben effe op het net gaan pluizen naar voorbeelden, van dingen die ik niet kan inbrengen.Kijk hieronder.
Ik heb de namen vervangen d.m.v puntjes,en deze advertentie's zijn gekopieerd van een advertentie site.
===========
hoi!

ik veb .... en ik zoek heel spoedig een verzorgpony! wel in Leeuwarden.
ik heb wel vaak gereden, ik zit netop paardrijden maar ik rij vaak bij mijn vriendin.
de pony moet niet groter zijn dan 1.43m
ik kan zonder zadel rijden
het zou leuk zijn als ik er op mag rijen

xxx en groetjes ...
============
Twee leuke meisjes, alletwee gek op pony's, waar ze ook goed op kunnen rijden zoeken 1 of twee verzorgpony's in de directe omgeving van Oudewater.
Wij zijn alletwee bijna 10 jaar oud.

Wij willen graag uw pony's verzorgen tegen een zeer geringe vergoeding in verband met onderhoud verzorgingsspullen.

Please,Please help ons!
============
<b>reactie op onderste advt.</b>:Waarom moet je én een vergoeding én een pony om op te rijden? :X Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
_________________
<font color="deeppink">http://www.rainbowhorses.cjb.net

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-10-15 18:19 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:21

Citaat:
Op 2001-10-15 18:16, schreef Laura:
Ach ik ben een beetje heetgebakerd vandaag en vind dit echt zoiets van 'waar máák je je druk om' en ik deed vroeger precies hetzelfde. Dat jij het nou anders doet? Who cares? Dan ga je toch niet meteen roepen dat je dat schijnheilig vindt? Frusty

Als je heetgebakerd bent vandaag,reageer dat dan niet op mijn topics af.Ik maak me nergens druk om (voor de zoveelste x Gaaaap ) ik kan het alleen niet thuisbrengen.Ik vroeg het me af.En wat ik scheinheilig vind? Zeg gewoon dat je wilt rijden op de pony,doe niet zo scheinheilig! Dat scheinheilige bedoel ik Gaaaap zzzzlaapverwekkend,uitleg geven aan mensen die niet goed lezen Slapen Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:32

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:34

tja margreet dat staat heel vaak in de penny bv 5 jaar poetservaring 4 jaar rijervaring
hoelang je dus al kunt poetsen..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:49

ach laat maar ík ga me iig niet druk maken (en als er iemand leest ben ik het... grrr Frusty )

Maar dan even aardig:
Hoezo weet jij zeker dat die mensen altijd 'moeten rijden'als ze zetten 'rijden hoeft niet, mag wel?'
Natuurlijk vind iedereen het leuk als ze mogen rijden.. maar naar mijn idee is het meer bescheidenheid dan schijnheiligheid hoor (weer zo negatief)
Wat zou jij beter vinden dan? Als ze opschrijven 'alleen verzorgen wil ik niet ik móet rijden' ?

Wat bedoel je met niet kunnen inbrengen? Van die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord Verward

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:56

Ook al ben ik niet heetgebakerd, ik ben het weer eens helemaal met Laura eens Gaaaap . Jij kan wel zeggen dat jij alles kan op het gebied van verzorgen maar denk jij dat er iemand is die gelooft dat een 13-jarig meisje dat kan, terwijl er hele opleidingen voor zijn? Ik kan ook wel zeggend at ik perfect rijd, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is. Rij en poets ervaring zegt ook niet alles, 1 jaar priveles is vaak beter dan 2 keer zoveel manegelessen, maar het is ene betere indicatie dan een of ander kind die van zichzelf vindt dat ze zoveel kan.
Als ik Spot niet zou hebben zou ik misschien ook wel een verzorgpardje zoeken. Dan zou het mij eerst gaan om het verzorgen en TOCH zou ik misschien wel zeggen: rijden hoeft niet maar zou wel leuk zijn, of kan wel ofzo. Waarom? Ik hoef niet te rijden, het poetsen is ook hartstikke leuk, maar hoe meer hoe beter en dan weten ze ook dat, mocht het nodig zijn, ik het paardje zou kunnen rijden.
Vandaag ga ik wel heel erg met Laura mee, want het eerste wat ik even kwijt moet is: wat betekent die titel nou weer???

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:20

Hallo ik ben.....ik zit al onder paardrijden en ik kan al in draf en achterstevoren .Verder heb ik al poetsles en hoevenuitkrabben gedaan ,mag ik u hengst beleren? XXX....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:22

hu ineke zelf verzonnen of ergens vandaan?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:25

Citaat:
Op 2001-10-15 18:49, schreef Laura:
Wat bedoel je met niet kunnen inbrengen? Van die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord Verward


Ik denk bij inbrengen ook aan hele andere dingen! Haha! Verward

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:25

Citaat:
Op 2001-10-15 18:05, schreef Sunnylover:
Kan je niet normaal reageren? tssss...ik doe toch ook normaal? En ik zeg gewoon wat ik niet kan begrijpen! Koe



Nou ik noem dat niet normaal hoor Koe
Als iemand nou niet vind wat jij vind en er een heel andere mening over heeft is diegene heetgebakerd? Gaaaap

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:27

Citaat:
Op 2001-10-15 18:34, schreef Yentl:
tja margreet dat staat heel vaak in de penny bv 5 jaar poetservaring 4 jaar rijervaring
hoelang je dus al kunt poetsen..


Ik begrijp wel wat ze bedoelen met poetservaring, maar ik vind het zo'n onzin! Hoe moeilijk is het nou om een borstel over een brave manegepony heen te halen? Ik blijf het een vaag begrip vinden! Net alsof je beter kunt poetsen als je dat al 10 jaar doet, schoon is toch schoon?
Ik blijf 'omgangservaring' (ook een stom woord) een betere omschrijving vinden. Of 'ervaring met alle voorkomende werkzaamheden', maar dat blijft ook weer vaag over wat die werkzaamheden dan waren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:30

Citaat:
Op 2001-10-15 19:20, schreef ineke:
ik zit al onder paardrijden


ONDER paardrijden? Haha! Lijkt me bijzonder onaangenaam! Of is dit een uitdrukking die ik niet ken? Ik heb het altijd over ergens OP zitten (je zit toch ook OP een paard?) of iets kunnen.