Zien in het donker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 10:02

Bij ons op stal hebben we een verharde drafbaan in het weiland liggen. Deze is ideaal voor als je met je paardje op de harde bodem wil stappen. Alleen is de baan niet verlicht. Er schijnt wel wat licht op van de buitenbak.
Gisteren liep ik met mijn jonge paardje in het schemer/donker op de baan. Normaal gesproken vind ze best wel gauw iets eng. Dat mag, het is nog een kleuter. Maar gisteravond was ze echt super braaf. Liep lekker met me mee.
Mijn vraag is nou: hoe goed kan een paard in het donker zien? Verward

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:18

Goed! Beter dan dat wij in het donker zien!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:28

Een paard ziet in het donker dan als het licht is en hij ziet in het donker ook beter als wij doen alleen overdag asl het licht zien wij beter. Een paard ziet ook niet/geen kleur. Dus als je mensen op een wedstrijd hoort zeggen dat een paard weigerd vanwege de gekleurde balken is dat onzin

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 16:08

Dat zou kunnen verklaren waarom onze jonkies wel eens "spookies" zien waar wij niets zien! *LOL*

In ieder geval bedankt!

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paintje op 2001-10-10 16:09 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:43

Die van mij is in het donker wel onrustiger. Ik heb 1 x in het donker gelongeerd en toen was ze echt in de stress. Ik heb het idee dat ze dan meer gefixeerd is op geluiden waarvan ze de oorsprong niet kan zien op dat moment.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:52

Kunnen paarden dan net zo goed in het donker zien als katten??

en ik had een keer op tv gezien dat paarden heel wazig kleuren zien. kleuren zo als blauw zien ze niet maar felle kleuren zien ze heel wazig!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:35

Nou het is met kleur eigenlijk een beetje hetzelfde als met een stier die ziet ook geen kleur maar reageert op beweging. Paarden zien volgens mij wel een beetje kleur maar niet zoveel ze zijn meer op reuk enz daarom ook nooit veel parfum ofzo op doen als je naar je paard gaat want dan kunnen ze andere geuren die misschien veel belangrijker zijn niet ruiken!!
Nee paarden zien niet zo best als katten zeg gelukkig niet want dan heb je wel een probleem met kijkerige paarden!!!!!!!


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:11

Ze kunnen inderdaad in het donker beter zien dan mensen..maar ze zien nog steeds niet goed in het donker en kunnen dus ook sneller bang zijn omdat ze bepaalde dingen toch minder goed zien als overdag. Bij mij is er ook een keer een paardje hard vandoor geschoten, waarschijnlijk zag of hoorde zij iets wat ik niet zag en is hard geschrokken ervan.
Maar ik vraag me af of ze overdag beter kunnen zien (scherper dus) dan mensen of heb ik de berichtjes hierboven nu niet goed gelezen met 't stellen van deze vraag....
Groetjes van Jessica

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatje89 en 73 bezoekers