Zelf relatie hebben maar ook gevoelens voor ander

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Zelf relatie hebben maar ook gevoelens voor ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 13:11

Ik kwam dit stukje tekst tegen op Bokt;

Citaat:
Stel jezelf eerst de vraag eens of je relatie dan toch wel zo ideaal is... Ik ben zelf van mening dat vanaf het moment je gevoelens krijgt voor iemand anders dan je huidige partner, er toch wat moet ontbreken in die relatie...


Ik ben dit dus al meerdere keren tegen gekomen en vraag mij dus echt af of dit ook zo is.. mis je wat in je relatie als blijkt dat je toch gevoelens hebt voor een ander?
Het gaat nu even niet om of je er dan ook daadwerkelijk wat met die gevoelens doet en dus vreemd gaat of kiest voor die ander..

Ik ken dus ook meerdere mensen die een pracht van een relatie hebben maar toch opbiechten dat ze iemand hebben leren kennen waar ze gevoelens voor hebben gekregen maar er niet aan twijfelen om hun eigen relatie daarvoor op het spel te zetten.
Komt hierbij de fantasie van mensen omhoog dat het gras toch groener is aan de overkant of moet een mens altijd wat te fantaseren hebben om gelukkig te zijn in hun relatie?
Of mist er dan toch wat?

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:20

Euhm bij het lezen van de topic naam had ik eerst wat anders in gedachten met je naam erbij Haha!

Maar ik zou het niet weten Chica heb en wil geen relatie!!

Euh,...?? Tsjah,...

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:32

Ik geloof er niet in dat de ideale relatie bestaat! Iedereen heeft wel iets aan zijn partner dat hij of zij liever anders zou zien...
Daarom ben ik ervan overtuigd dat als iemand verliefd wordt op een ander dat hij of zij juist verliefd wordt op de eigenschappen die hij of zij mist in de eigen relatie. Of ziet iemand dit anders???
De mate waarin je dus bevattelijk bent op verliefd te worden op een ander is dan ook in mijn optiek afhankelijk van datgene je mist in je huidige relatie. De zaken waaraan ik me erger bij mijn vriend zijn niet van dien aart dat ik snel open sta voor een andere man. (Gelukkig maar!)
Heb dus ook het geluk in 5 jaar tijd nooit verliefd te zijn geworden op een andere man... maar kan me wel voorstellen dat dit gebeurt.

Want iedere relatie kent ook zijn ups en zijn downs en geloof ik er zeker in dat je tijdens zo'n down bevattelijker bent en meer open staat om een ander erg aantrekkelijk te vinden.

Maar om nog even specifiek antwoord te geven op je vraag Chica;
Ik geloof niet dat wanneer je in een "up" zit in je relatie dat je dan verliefd kunt worden op een ander! Daar heb je dan toch helemaal geen oog voor???

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:46

Nique, jij verwoordt exact wat ik bedoel...

Dat bedoel ik ook met 'vanaf het moment je gevoelens krijgt voor iemand anders dan je huidige partner, er toch wat moet ontbreken in die relatie...', dat is dan die zogenaamde down... En het is toch ook zo, dat in een down je je meer bewust bent van de gebreken in de relatie dan van de positieve dingen?

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:11

T zou onzin zijn ervanuit te gaan dat wanneer jij een relatie hebt je niet meer zou kunnen/mogen kijken naar andere mannen/vrouwen.
Tja en wanneer je kijkt naar andere mannen/vrouwen kan het zijn dat je gevoels krijgt voor een ander..
Wat je ermee doet is aan jou.
Ga je vreemd? mist er dan iets in je relatie? Of heb je gewoon zin in een avondtuurtje?
IMO hoeft er niet altijd iets mis te zijn in een relatie wanneer iemand vreemd gaat.. Alleen is t wel zaak eerlijk te zijn tegenover je partner..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:13

Kan gewoon een dip zijn. Maar ja, dips zijn er om te overwinnen. Ik blijf er bij 'je weet wat je hebt maar nooit wat je krijgt' en wat je krijgt zou wel eens heel erg vies tegen kunnen vallen.

Mensen vergeten vaak dat verliefdheid maar tijdelijk is en dat alles tijdens die verliefdheid helemaal geweldig is. Tot..... de verliefdheid over is. En dan zou je wel eens flink van een kouwe kermis kunnen thuiskomen.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Donderwolk55, Eliana, Eliine, flintstones, GrapeshotBot, haffiefreak, jadeken, Lalladidoo, MDWStables, RenskeFrea, XxMariellexX en 222 bezoekers