terug kopen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

terug kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 00:37

Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn haflinger Max verkocht nadat mijn bijrijdster er tijdens een buitenrit is afgegooid en in het ziekenhuis belandde met een gescheurde lever, een hersenschudding en een schouder uit de kom. Natuurlijk was dat niet DE reden om hem te verkopen maar toendertijd wel de bekende druppel. Toch mis ik hem heel erg en heb nu net gehoord dat ie weer te koop staat. Max was geen makkelijke Haf. ik had veel problemen om hem dressuurmatig goed te laten lopen en ik ben ook geen Anky. Maar als ik hem nou gewoon voor de lol en voor lekkere buitenritten zou houden. Daar heb ik ook meer lol in en hij zeker. Daartegenover staat wel dat ik al mijn geld weer in hem moet steken en ik weer geen cent over hou voor mezelf. Heb ik dat er wel weer over? ik zit nu echt op de wip.
Ik heb met Max ook alles meeverkocht, heb zelfs geen borstel meer. natuurlijk nog wel m'n eigen rijkleding omdat ik wel ben blijven rijden maar dan op een verzorgpaard, maar dat is toch anders. Maar ja, het stalgeld zal inmiddels ook wel omhoog gegaan zijn. Alles is nu veel duurder. Wie weet er een leuke betaalbare staal in de buurt van Eemnes? geen heideheuvel dus. Damn, ik weet echt niet of ik hem nou terug moet kopen of niet. ben bang dat ie anders van hand tot hand gaat en dat wil ik niet. Plus dat ik hem heel erg mis.
Wat moet ik doen?
Verdrietig

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:44

als je zeker weet dat je het er voor over hebt om hem te kopen zou ik het doen
maar denk wel goed na want de stalkosten zijn nu redelijk aan de prijs
en niet alleen de stal is nu aan de prijs ook de spullen
maar als je hem heel erg mis en het op ken brengen (financieel) zou ik hem zeker terug kopen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:17

Als ik je zo hoor kom ik maar tot 1 conclusie: terugkopen.
Idd even tsjekken in de omgeving waar je hem kwijt kunt en of je het financieel red.
Laat de verkopers in ieder geval weten dat je hem weer terug wilt kopen en dat je al zoekende bent naar een stalletje, voor iemand anders je voor is en je spijt krijgt dat je niet eerder hebt gebeld.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:52

Ik zou het net zo benaderen als bij een "vreemd" paard. Eerst goed bekijken of de kosten tegen het plezier opwegen, wat de precieze kosten eigenlijk zijn en of je dat kunt missen, of je genoeg geld opzij kunt zetten voor noodgevallen, etc.

Het is idd een goed idee om de verkoper op de hoogte te stellen van je plannen. Je kunt natuurlijk niet van ze eisen dat ze hem voor je vasthouden, maar wel jou op de hoogte houden van evt ontwikkelingen.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:23

Ik zou hier nog even goed overnadenken! Alleen als je er het geld voor hebt een een goede stal dan gelijk doen!!!!! En denk ook aan jezelf... Niet dat jij dadelijk in de schulden zit...
Maar in belang van het paard zou ik het wel doen!

Fenna :+:

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:38

zal wel toeval zijn, maar ik ken ook een haf max die te koop stond een tijd terug........hier bij mij in de buurt....?
Verder........kweet niet. Je moet het paard niet terugkopen om de verkeerde reden.....(dan gaat ie van hand tot hand....) Dat is nu eenmaal de pest met een paard verkopen, want de volgende eigenaar kan ook besluiten weer te verkopen...............doet pijn maar tja.......... (en ik spreek uit ervaring....)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:03

Stal Staal in Eemnes (op de Eikenlaan) is volgens mij wel goedkoop... Zal je even moeten vragen..
En of je hem moet terug kopen weet ik niet ik weet de redenen niet waarom je hem toen hebt verkocht...
Zou gewoon op je gevoel afgaan..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:04

Ik herinner me alles nog ja. Ik herinner me ook dat je achteraf er wel eens van baalde. weet je, misschien moet je hem toch maar terugkopen want een beetje spijt had je wel. En als het dan nog eens een keer echt niet fijn gaat kun je hem altijd wel weer verkopen maar dan weet je ook definitief dat het zo moet zijn.

Je kunt op marktplaats een oproep doen voor stalling gezocht en je budget opnoemen. Mijn paarden staan ieder gestald voor 125 euro in de maand waar ze alles krijgen. Er zijn best goedkope stallen, je moet ze alleen zien te vinden.

wel jammer alleen dat je in een peperdure omgeving zit. Hier in Brabant zou het eenvoudiger zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-10-03 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:11

Je hebt hem toendertijd niet voor niets verkocht lijkt mij. Maar als je zeker weet dat je hem ontzettend mist en hem een toekomst kan bieden, niet weer gaat verkopen en dat jullie samen veel plezier gaan hebben, zou ik hem terugkopen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:28

Was jij de eerste eigenaar van Max? Ik ken namelijk mensen (heb ze al een jaar of wat niet meer gesproken), die hadden een haflinger met de naam Max. Ze hebben hem gekocht als veulen, zelf ingereden en ook aangespannen. Hij is toen mee verhuisd van Markelo naar Arnhem. Hij gooide ook regelmatig mensen eraf. Wel een heel eerlijk paardje, maar met veel karakter.
Als dit dezelfde is, dan zou ik hem maar terugkopen. Eneh.. laat iemand je helpen met rijden.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:01

klien"]
Was jij de eerste eigenaar van Max? Ik ken namelijk mensen (heb ze al een jaar of wat niet meer gesproken), die hadden een haflinger met de naam Max. Ze hebben hem gekocht als veulen, zelf ingereden en ook aangespannen. Hij is toen mee verhuisd van Markelo naar Arnhem. Hij gooide ook regelmatig mensen eraf. Wel een heel eerlijk paardje, maar met veel karakter.
Als dit dezelfde is, dan zou ik hem maar terugkopen. Eneh.. laat iemand je helpen met rijden.
[/quote]

[quote="Barbara schreef:
Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn haflinger Max verkocht nadat mijn bijrijdster er tijdens een buitenrit is afgegooid. Max was geen makkelijke Haf. ik had veel problemen om hem dressuurmatig goed te laten lopen en ik ben ook geen Anky.


Lijkt me niet dat het over het zelfde paard gaat..

Maar als ik jou was zou ik er heel goed over nadenken.
De voor en de nadelen allemaal even opschrijven, nagaan of je het financieel aankan om hem terug te nemen.
En dan pas je keuze maken, het zou zonde zijn als je er over een half jaar achterkomt dat je toch de verkeerde keuze hebt gemaakt..

Veel suc6 ermee !!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:25

Tjee, je zit in een moeilijk pakket!
Toch zou ik hem niet terugkopen als het om de rede is dat je bang bent dat hij van hand tot hand gaat, daar is een paard gewoon te duur voor.

Weeg al je voor en nadelen tegen elkaar af..... misschien kom je dan tot een goed besluit. (zoals Paradise ookal zei)

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:38

Pff.. lijkt me een moeilijke beslissing.. ik zou alles goed tegen elkaar afwegen.. als je zeker weet dat het plezier groter is dan het.. eh ja.. "leed" moet je het zeker doen.. en anders nog maar eens goed over nadenken ?

succes iig !!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:39

Ik kan me nog herinneren dat je voor Max een paard hebt gehad waarbij je ook vreselijk veel spijt hebt gehad van de verkoop. Maar ik denk dat je bij je paard en bij Max heel goed hebt nagedacht over de stap die je uiteindelijk hebt gezet. Want waarom denk je dat dat een leven met Max er anders uit zal gaan zien dan 2 jaar terug?

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 02:10

bedankt voor jullie reacties. ik heb hem inderdaad niet voor niets verkocht. Hij was veel te sterk en eigenwijs voor mij. Ik denk ook niet dat ik hem terug moet kopen. het is niet dat ik het geld niet heb, maar ik moet er wel een hoop voor laten. En ik denk niet dat ik dat er nu weer voor over heb. plus dat ie nu 2 jaar op een manege heeft gestaan waar hij bijna niet bereden is omdat ie met iedereen aan de haal gaat. Hij zal er dus wel niet op voorruit zijn gegaan. Ik hoop dat ie goed terecht komt, hij heeft ook z'n goede kanten :'(

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:31

Ik denk dat je er goed aan doet hem niet terug te kopen, je kan dan beter een paard kopen waar je lekker op weg kunt rijden en daar je geld in steken!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:09

ingvdh schreef:
Ik denk dat je er goed aan doet hem niet terug te kopen, je kan dan beter een paard kopen waar je lekker op weg kunt rijden en daar je geld in steken!


ik ben niet "op zoek" naar een eigen paard. Ik heb nu en verzorgpaard en dat bevalt me eigenlijk best. Het was wel ff wennen en natuurlijk is dat anders. Ik heb er nu niet de zegenschap over maar het scheelt me een hoop geld waar ik nu veel andere leuke dingen van kan doen. Misschien dat ik weer eens een eigen paard koop maar dan wil ik hem/haar aan huis kunnen houden.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

maykey
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:26

ik zou het zeker doen als je egt niet zonder hem kan en je kan alles betalen zou ik het doen

I kisssssssss ya maykey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, BritHittepit, Gigixponys, J30d, laura22, Unicorn79 en 153 bezoekers