Hopeloos verliefd.....op een vrouw....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawn
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-03

Hopeloos verliefd.....op een vrouw....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 09:45

Zoals jullie begrijpen is dit een schaduwaccount,daar omdat ik verliefd ben op een vrouw,en dat terwijl ik een gezin heb en gelukkig ben met mijn man,en kinderen.
Ik vond haar vanaf het begin dat ik haar ontmoette al iets bijzonders hebben,ik dacht zelf gewoon genegenheid voor haar te voelen,maar ik ben dus hopeloos verliefd op haar geworden,en dat wordt dus iedere keer als ik haar zie erger en erger.

Ik weet niet wat ik met mijn gevoelens aan moet,ik loop de hele dag aan haar te denken,weet zelfs niet of zij een relatie heeft.

Ik kan er met niemand in mijn omgeving over praten,word er gek van.
Ik weet ook dat zij zo nu en dan op bokt zit en dat maakt het nog moeilijker.

Wat moet ik nu?

Ik heb nog nooit eerder gevoelens voor een vrouw gehad.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:08

Jeetje zeg dat is lastig........Ik denk dat je twee kanten op kan gaan.

1. je doet er niks mee en zal je hele leven je afvragen hoe of wat en houd iedereen voor de gek. Je thuissituatie blijft rustig en iedereen leeft zn leven verder behalve jij.....

2. Je speelt eerst open kaart met je man (moeilijk, moeilijk, moeilijk) Gaat door hel en terug met hem, Dan confronteer je die persoon met je gevoelens....(moeilijk, moeilijk, moeilijk) Dan ga jij voor jezelf bepalen welke kant je op moet gaan.....

De eerste is natuurlijk geen optie, daar worden zowel jij als je gezin niet gelukkig van.

De tweede staat garant voor een hele moeilijke tijd maar is uiteindelijk wel de enige weg die je kan bewandelen omdat dit de lucht zuivert...... Je man krijgt waarschijnlijk de schok van zn leven en zal daar best wel heel veel problemen mee hebben...... die vrouw in kwestie misschien ook wel! Jij zal misschien een blauwtje lopen bij die vrouw en je daar ongelukkig over voelen....... Maar aan het einde van de rit kan jij iedereen recht aankijken omdat je eerlijk en oprecht bent geweest.

Je huwelijk zal zeker een opsodemieter krijgen, maar is het huwelijk goed dan komen jullie daar wel weer overheen, Komen jullie er niet overheen dan is dat zo, en hadden jullie uiteindelijk toch wel uit elkaar gegaan, maar dan om andere redenen.

Ik zou open kaart spelen, hoe moeilijk dat ook is. Je weet dat je je een hoop problemen op de hals haalt maar je kan dan wel eerlijk zijn naar jezelf toe en naar de mensen die je het meest dierbaar zijn.

Ik vind het trouwens ook niet iets om je voor te schamen of zo.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:09

ik heb wel eens gehoord dat iedereen in meer of mindere mate bi is.
ikzelf ben alleen nog maar verliefd geworden op mannen dus kan er niet over meepraten.
veel mannen fantaseren wel eens over een trio-tje,maar met 3 personen wordt er meestal één jaloers dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.
probeer haar uit je hoofd te zetten en blijf je best doen voor je gezin, maar als je echt ongelukkig wordt, moet je daar wel wat aan doen.....
veel sterkte!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:22

als het nooit eerder is gebeurd, kan het ook best zijn dat het niet meer gebeurt. dan kan je het zien als een gewone verliefdheid, zoals op een man. dat kan je al gebeuren in een relatie. dus misschien kan je het toch beter naast je neerleggen en gaat het vanzelf over.
met je man praten kan best, als je maar een stevige relatie hebt. je kan zeggen dat je gevoelens hebt voor een ander en die niet wilt hebben. en dat het een vrouw is... toeval. letterlijk toeval. maakt het wel vervelender natuurlijk. moeilijk...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:27

Stel jezelf eerst de vraag eens of je relatie dan toch wel zo ideaal is... Ik ben zelf van mening dat vanaf het moment je gevoelens krijgt voor iemand anders dan je huidige partner, er toch wat moet ontbreken in die relatie...
Dus denk daar eens eerst over na of het daar iets mee kan te maken hebben... en dan moet je voor jezelf uitmaken wat je ermee wil doen.. Een verliefdheid is nog altijd geen houden van... Wil je de relatie met je man op het spel zetten voor misschien een bevlieging?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:49

Wat een ontzettend moeilijke situatie...
Ik denk dat de vraag is die je jezelf moet stellen "wil je hier iets mee doen?" Probeer heel goed voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt.
Eerlijk zijn kan je huwelijk kapot maken, dus dat risico zou ik niet willen lopen wanneer je niet van plan bent om actie te ondernemen wat betreft die vrouw.
En heb je enig inzicht in hoe zij erover zal denken? Misschien moet je daar eerst eens achter zien te komen. Je hebt nu denk ik ook een soort "ideaalbeeld" van haar. Zoek eens wat meer contact en probeer uit te vinden of je gevoelens dan hetzelfde blijven...

*edit:typfout*
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 01-11-03 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:09

Wie zegt dat die vrouw wel gevoelens heeft voor andere vrouwen of weet jij dat al van haar?
Ik vind het een moeilijke situatie, ik zou je gevoelens proberen te onderdrukken en niet je huwelijk kapot maken, want als je open kaart gaat spelen lijkt me dat dit wel een gevolg zou kunnen zijn.
Misschien gaan ze na verloop van tijd vanzelf weer over. Zou het ook niet zo kunnen zijn dat je omdat je weet dat je eigenlijk niets kunt met die gevoelens steeds verliefder wordt? Een soort onbereikbaar persoon?
Ik zou het allemaal heel goed afwegen en wens je veel sterkte.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:53

Fitzroy schreef:
Wie zegt dat die vrouw wel gevoelens heeft voor andere vrouwen of weet jij dat al van haar?
Ik vind het een moeilijke situatie, ik zou je gevoelens proberen te onderdrukken en niet je huwelijk kapot maken, want als je open kaart gaat spelen lijkt me dat dit wel een gevolg zou kunnen zijn.
Misschien gaan ze na verloop van tijd vanzelf weer over. .


was ook mijn eerste gedachte..........het gaat misschien wel over.
Misschien als je die persoon (die vrouw) voorlopig vermijdt ofzo.........

Je zet je huwelijk op het spel, en wat gijsenkim zegt ben ik het NIET mee eens; dat als je huwelijk dit NIET overleeft, dat je dan toch wel uit elkaar zou zijn gegaan, maar dan om andere redenen. Daar ben ik het niet mee eens................

Moeilijk hoor hee

Heel erg veel sterkte in je keuze!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:21

Ik weet niet hoelang je dit gevoel al hebt? Ik zou het eerst eens aan kijken of je je zo blijft voelen. Tot de tijd dat je nog geen zekerheid hebt over je eigen gevoelens zou ik nog geen actie ondernemen.
Blijkt dat je echt meer van deze vrouw houdt dan van je man kun je er dan altijd wat mee doen. Maar het kan natuurlijk ook vanzelf weer weg ebben...
Ik ben het ook met Yorghos eens, bij verliefdheid zet je degene ook op een voetstuk. Misschien als je haar wat vaker spreekt blijkt dit anders te zijn.
Denk rustig na!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:35

Mijn mening is dat ik mijn huwelijk niet op het spel zou zetten.... onder andere ook omdat je kinderen heb.
Ik zou proberen de persoon in kwestie te vermijden.
Mocht je toch gevoelens blijven houden dan zou ik het eens voorzichtig aan je man vertellen misschien.

Anyway.... het blijft een rotsituatie en ik wens je heel veel sterkte en veel moed in je eventuele beslissingen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:48

afgezien van het feit dat het een vrouw is, en of het nog eens wederwijds is, zou je moeten overwegen wat je verliest als je dit achterna gaat. als het intern niet lekker zit kan je de stap misschien nemen, maar je geeft zelf aan gelukkig te zijn nu.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:53

Erg lastig.

Verliefd worden kan je op praktisch iedereen, maar kan je ook met iedereen een goede relatie hebben?

Meestal duurt die verliefdheid gewoon een periode, en gaat ie daarna gewoon over wanneer je gewoon normaal weer doorgaat met je relatie.

Ik zou niet al te snel je relatie op de tocht zetten voor een dergelijke verliefdheid.

En tja, erover praten met je man? Ik kan je man niet inschatten dus weet niet of dat een goed plan is of niet.
Zelf zou ik zeggen praat erover, in alle eerlijkheid en openheid.

Ik ben zelf 1 keer verliefd geweest op een meisje van school, was echt ongelovelijk verliefd, en ik was er ook heel open over tegen vrienden die ik daarin vertrouwde.
Ik had toen ook een relatie, en was er zeer open over, maar mijn ex ging ook meer voor een open relatie en liefde ontbrak een beetje in die relatie, hij vond het best, maar ik denk dat hij er stiekum ook moeite mee had.
Nu nog als ik haar zie krijg ik de kriebels maar ik zou nooit iets met een vrouw kunnen hebben of willen, het zijn gewoon de dingen die je in iemand ziet wat die verliefdheid opwekt.
En het is ook een stukje spanning, waar iedereen wel op zoek naar is in het leven in welke vorm dan ook.


Of het bi is of niet weet ik niet, echt bi is als je echt 50/50 op mannen en vrouwen valt en ook met beiden relaties aan kan gaan.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:57

eerlijkheid duurt het langst... als je echt die gevoelens hebt dan is het goed om daar met je man over te praten.
Het kan zijn dat je iets te kort komt dan kunnen jullie daar nu aan gaan werken.
Maar het kan ok zijn dat je je gewoon echt aangetrokken voelt dan moet je daar toch ook met je man over kunnen praten...
vrouw*vrouw liefde is anders dan man*vrouw liefde.
En idd als een relatie dit niet aan kan dan gaat het wel op iets anders kapot.
De mens is gewoon een veelzijdig wezen met een instinct en verstand dat maakt ons tot wie we zijn. Dan nog wat hormonen en gevoelens er doorheen. Dat moet wel verwarring opleveren.
Om die balans te vinden zijn we hier.. Knipoog
Elke keuze die je maakt is goed... jij moet gelukkig zijn dan kan je ok echt liefde geven en aan wie dat zal zijn daar moet je achter komen.
Wie weet misschien kijkt je man er niet eens van op en moedigt het aan. Alleen dan hoop ik wel voor je dat hij er niet tussen wil komen liggen.. Scheve mond
succes
groetjes chantal

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:02

Ja precies, eerlijkheid duurt het langst. Maar ga wel eerst goed na of het het wel waard is.

Dawn
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 20:43

Volgens mij heeft hij wel wat in de gaten,want ze belt heel vaak de laatste dagen,teminste hij vind het vreemd dat ze ineens zoveel belt.

Ik ga me eigen eerst beraden wat ik nu moet doen,ik ben heel gelukkig met mijn man,maar het gevoel wat ik bij haar heb,dat is ook heel fijn.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:46

Maar waarom belt ze dan zoveel? Voelt ze ook wat voor jou?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:35

Ik vind eerlijk gezegd dat er weinig verschil is of je verliefd bent op een vrouw of op een man. Je bent 'gewoon' verliefd, buiten je huwelijk om en dat is al moeilijk genoeg. Als je nu gelukkig bent met je man, dan kun je er over nadenken of je de relatie met je man zou willen opgeven voor een relatie met die ander. Of dat nou een man of een vrouw is, tsja, zou voor mij weinig verschil maken.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:42

Ik denk dat jij je heel goed af moet vragen of dit iets tijdelijks is. (Ik bedoel het niet rot hoor, ik weet alleen niet goed hoe ik het anders duidelijk moet uitleggen)
Zou je er je huidige leven met je man en kinderen er voor op willen geven. En net als wat anderen al zeggen, heb je enig idee of het misschien wederzijds is?
Ik denk dat het niet veel uit maakt of het nu een man of een vrouw is. Je voelt je tot die persoon aangetrokken. En alleen jij bent de enige die uit kan maken of die persoon het waard is om je huidige leven op z'n kop te gooien. Ik denk dat jij het beste eens op een rijtje kunt gaan zetten wat je wil.
Ik zou hier eerst zelf uit proberen te komen en het dan eventueel later met je man nog eens bespreken. Heb je niet een vriendin in je omgeving waar je IRL mee kunt praten over dit probleem.

Dawn
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 23:59

Nee ik heb helaas niemand om mee te praten,teminste niet over dit onderwerp.Ik weet ook niet of ik mijn relatie op het spel wil zetten maar ik word gek van me eigen nu op dit moment.
Iedere keer als ik haar spreek dan klap ik dicht,en eerlijk gezegd denk ik wel dat zij lesbies is,maar ik was dat dus niet.

Ik heb redelijk veel met haar te maken vanwege onze paarden,dus het word alleen maar moeilijker zo.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:04

IngridM"]
[quote="Fitzroy schreef:
Wie zegt dat die vrouw wel gevoelens heeft voor andere vrouwen of weet jij dat al van haar?
Ik vind het een moeilijke situatie, ik zou je gevoelens proberen te onderdrukken en niet je huwelijk kapot maken, want als je open kaart gaat spelen lijkt me dat dit wel een gevolg zou kunnen zijn.
Misschien gaan ze na verloop van tijd vanzelf weer over. .


was ook mijn eerste gedachte..........het gaat misschien wel over.
Misschien als je die persoon (die vrouw) voorlopig vermijdt ofzo.........

Je zet je huwelijk op het spel, en wat gijsenkim zegt ben ik het NIET mee eens; dat als je huwelijk dit NIET overleeft, dat je dan toch wel uit elkaar zou zijn gegaan, maar dan om andere redenen. Daar ben ik het niet mee eens................

Moeilijk hoor hee

Heel erg veel sterkte in je keuze!!
[/quote]

sluit ik me bij aan.
verliefdheid gaat meestal wel over als je die persoon een tijdje niet ziet. maar dat is bij jouw vrij moeilijk begrijp ik. vooral als ze nou opeens veel belt.
misschien moet je het er maar met haar over hebben?
of je het er met je partner over moet hebben kunnen wij eigenlijk niet inschatten denk ik. wij weten niet hoe hij/jullie huwelijk is.
en is zei het waard om je huwelijk op het spel te zetten? je hebt ook nog kinderen dus dat maakt het extra moeilijk.
hoe goed ken je haar eigenlijk?

als je voor haar kiest krijg je het iig nog heel moeilijk. grote kans dat veel mensen uit je omgeving het niet positief opvatten. scheiden..moeilijk met kinderen enz.

ik denk dat je goed na moet denken over je huwelijk. of je gelukkig bent met je leven zoals het nu is en of je de rest van je leven zo verder wil.
en daarna moet gaan kijken hoe en met wie je verder wilt.

Dawn
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 09:04

Ik zeg ook niet dat ik mijn huwlijk op het spel gaat zetten,dat doe ik zeker niet,maar ik word gek van mijn gevoelens.
Ik zie haar nu bijna iedere dag,en onze band word steeds inniger.
Ik ben ook bang als ik dit tegen haar verteld dat ze het misschien verkeerd opvat,over een relatie met haar beginnen heb ik nooit over gedacht,maar het feit blijft dat ik stapelverliefd op haar ben,en dat dat steeds erger word zodra ik haar zie.
Anders moet ik maar iets verzinnen dat ik haar niet zoveel meer zie,al zal dat moeilijk met de paarden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:30

Een huwelijk is een verbintenis in voor- en tegenspoed. En die tegenspoed krijgt een ieder hoe dan ook. Daar zijn we mensen voor. Maar, je nam de verantwoordelijkheid op je om er voor hem te zijn in voor- maar dus ook in tegenspoed.

Je gevoelens zijn enkel verliefdheid. Die gaat echt over.

Eruitstappen is makkelijker dan vechten. Niemand gaat graag een gevecht aan. Maar wanneer de verliefheid over is zijn er twee kansen. Of het was een goede stap niet te vechten en je bent gelukkig. Of je realiseert je welke stomme keuze je gemaakt hebt en hebt nu een gevecht voor de rest van je leven.

Neem dit mee en denk eens goed na. Ik denk dat als mij dit zou overkomen ik het heel moeilijk zou hebben, uiteindelijkeerlijk zou zijn maar ook mijn verantwoordelijkheid zou nemen. En ik zou zorgen dat ik haar of hem niet meer zag.

Sterkte. Is niet makkelijk.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:44

Precies wat Fasel zegt. Als je huwelijk goed is, dan staat dat sowieso voorop. En dan moet je er dus voor zorgen dat je die persoon niet meer ziet. Dat is de makkelijkste manier om er vanaf te komen. Natuurlijk is je paarden verhuizen niet makkelijk, maar toch een stuk makkelijker dan een kapot huwelijk.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:57

Ik zou echt met je man praten, vertel hem dat je gevoelens hebt voor die vrouw, dat je bij hem wil blijven, maar dat het gevoel blijft knagen.
Binnen een relatie is het heel normaal verliefd te worden op een ander. De vraag is alleen of je er wat mee doet..
Jou is niets te verwijten.. jij hebt dat gevoel, daar kan je niets aan veranderen. Je kiest ook voor je gezin in plaats van een bevlieging, wat ook voor je spreekt. Het enige wat je man je kwalijk kan nemen is dat je zo iets belangrijks in je leven voor je houdt.
Ik durf zelfs te wedden dat de verliefdheid een heel stuk minder is op het moment dat je er over praat. Nu is het een enorm geheim, wat maar blijft broeien en groeien, en steeds spannender wordt. Als je er over gaat praten zie je dit soort dingen al vaak heel anders.

Als je echt heel dapper bent bespreek je dit ook met je vriendin, maar ik zou eerst met mijn man praten..

sterkte meid!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:08

Ik zou er toch eerst met haar over proberen te praten....
overigens verliefdheid of sexuele gevoelens? zit ook nog wel verschil tussen lijkt mij.

Misschien besluit zij dan wel dat ze het het beste vind om het contact te minderen, of juist niet. En misschien merk je wel dat het juist het onbekende en niet-weten is wat je nu zo 'verliefd' maakt, dat als je erover praat en het eruit is, het opeens niet meer zo'n 'obsessie' is.

Raar genoeg vinden mannen het soms nog erger als je gevoelens voor andere vrouwen ontwikkeld, dan voor een andere man.
Terwijl ik persoonlijk het helemaal niet bezwaarlijk zou achten als een ex van mij plots op mannen zou vallen Knipoog