soms vraag ik me af

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 11:19

waarom ben ik neit een gewoon meisje?
die leeft in een normaal gezin die netjes de mavo afwerkt. leuke opleiding gaat doen. en gewoon op volleybal zit en netjes der huiswerk maakt. niets geen gezeur. onzekerheid of wat dan ook. daarentegen ben ik een meisje met een super stel hersens dat meestal maar gewoon in de weg zit, dat nooit geleerd heeft te werken. een vader die liever bij een ander was dan bij zn vrouw. en die ook boven zn dochter verkoos. Huilbuien. en vreselijk gestressed. Tuurlijk ik ben mega gelukkig met Ailin en alles eromheen. maar ik zou t allemaal zo opgeven voor een gewoon normaal leven. en omdat dat niet kan. ben ik wel mega blij met wat ik wel heb. maar ik was liever gewoon eenvoudig.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:36

Ik ken het gevoel Marjolein. Ik had dit ook altijd vooral als iknaar vriendinnen keek. Die hadden leuke vaders die met de trialer op pad ging enz.. Mijn vader heeft niet eens een rijbewijs laat staan ooit mijn paarden gezien. Leys heb ik nu al 3 jaar en daarvoor Jolly 2.5 jaar. Hij heeft nog nooit een voet op de manege gezet;(. Soms doe het pijn als je het ziet bij andere heel erg pijn. Vriendinnen kunnen het niet begrijpen ik weet ook niet wat ik voor hem voel Verward.

Je moet ook denken dat je van deze periode sterk wordt Lachen. Je leert met verschillende moeilijkheden in het leven om te gaan. Ik ken een hoop mensen die een "perfect" leven hebben gehad. De meeste hebben nu problemen in hun relatie en weten niet hoe dingen op te lossen.

Succes en je weet me te vinden he Lovers .

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

Ik haat Apeldoorners die een rode pet willen Lachen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-15 12:38 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:02

Marjolein, ik weet ook precies wat je bedoelt.
Mijn vader was ook een die liever bij een andere vrouw bleek te zitten dan bij mijn moeder.
Dat komt keihard aan als je net naar de brugklas gaat en als je dacht dat je in het perfecte gezinnetje woonde.
Alles komt in een stroomversnelling, papa gaat weg, papa komt weer terug, papa gaat toch weer weg, en uiteindelijk houd je het niet vol om nog normaal met hem om te gaan.
Nu jaren later is het contact weer hersteld en kan ik zeggen:

<i>Ik heb dezelfde handen
En ik krijg jouw rimpels in mijn huid
Jij hebt jouw ideeën
Ik heb mijn ideeën
En we zwerven in gedachten
Maar we komen altijd thuis
De waarheid die je zocht
En die je nooit hebt gevonden
Ik zoek haar ook
En tevergeefs
Zolang ik leef
Want papa, ik lijk steeds meer op jou
</i>
- Stef Bos -

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:05

er komt een tijd marjolein dat je de situatie meer zelf in de hand zult hebben. MAar nu ben je nog te afhankelijk. komt wel goed.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:42

Gelukkig zijn we niet allemaal normaal...
Al denk je soms echt dat het beter is als je zo'n doorzon-leventje hebt.
Ik zal maar niet in de details treden, maar hetgeen ik echt vreselijk vind is dat mijn ouders (mijn hele familie) niet begrijpen dat ik voor Joop kies, dat ik voor dressuur kies, dat ik mezelf wegcijfer voor een paard (doe normaal)!
Maar aan de andere kant staan ze er wel, Joop niet lekker, dan bellen ze de DA wel. Ze kopen leuke dingen voor mij en voor mijn paard. Maar dat bakgebeuren snappen ze niet. Dat is best wel vervelend (om het maar netjes te houden), en soms denk ik wel dat het zoveel zou oplossen als mijn ouders met het trailertje rondgecrosst hadden, dure knollen gekocht hadden etc. Maar goed, zo kom ik er ook wel hoor.
Maar het ergste vind ik nog dat ik alleen mijn paard heb (voor mijn gevoel), dat is toch niet normaal als je 19 bent? Dan hoor je toch een sociaal leven te hebben? Maar nee, Laudine werkt 32 uur (was 40), rijdt paard en doet verder niks (gewoon geen energie meer over)... Dat vinden mijn ouders niet goed, dat snap ik dan ook wel weer, maar ja... Ik heb ervoor gekozen, en dan denk ik heel makkelijk: als ik 2 miljoen win, dan hoef ik dit allemaal niet meer te doen. Dan wordt t makkelijker. ALSOF DAT GEBEURT...
Maar goed, ik ken t wel, en ik stop het heeeeeeel diep weg, zo van: kunnen we niet gebruiken, gaat niet goed: weg ermee... Frusty

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:28

heel vaak lijkt het of andere mensen een normaal gelukkig bestaan hebben maar dat blijkt heel vaak niet zo te zijn. Hun vader woont dan misschien wel thuis, maar dan is het weer iets anders.
Mijn oma zei altijd: ieders huisje heeft zijn kruisje.
dus iedereen heeft wel wat!
Verward
Klinkt misschien erug tuttig, maar is wel echt zo!!
Je moet de dingen zien die je wel hebt, maar natuurlijk vraag je het je wel eens af. Ik snap wat je bedoelt en sterkte!
Kinta
PS Ik zeg dit niet om je de les te lezen oid, maar meer als een soort 'troost' snap je?

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:33

Ook ik herken dit....
Alles was perfect, tot mijn zusje Epilepsie kreeg, ze moest vaak naar het ziekenhuis enz.
Toen kwam er ook nog eens bij dat mijn ouders gingen scheiden..... Zijnz e nu trouwens nog niet, zijn ze mee bezig die slome advocaten en alles Frusty
Maar goed bij mij is het dus ook niet het huisje boompje beesje gezin. Ik ehb de laatste tijd overal schijt aan, niks kan me meer schelen Frusty

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:58

Ja ik begrijp ook helemaal hoe je je voelt!Ik ga liever niet mn hele levensverhaal op bokt zetten.Maar ik kan zeggen dat ik ook niet echt een doorsnee meisje ben Haha!
Misschien is het een troost voor je dat er meerdere mensen zich zo voelen en het begrijpen.

Groetjes
janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:40

meidje zo voel ik me ook reelmatig
waarom heb ik niet een leuke studie afgemaakt,waarom heb ik niet een leuke baan gevonden waar ik ook nog eens waardering krijg en waarom gaat bij mij nooit iets zoals ik zou willen?
maar tinkerbell geef ik er níet voor op!echt niet.die is mij zoveel meer waard dan een leuke baan.juist uit haar haal ik mijn ytroost over mijn negatieve ervaring van het leven,uit haar haal ik de kracht de volgende dag weer op te staan,uit haar haal ik de liefde die ik van mijn vader heb moeten missen en uit haar haal ik de rust die ik verder nergens vind.dus mar,zo kan je het ook bekijken,dat je juist door ailin zoveel meer in het leven ervaart,dat wat je zonder haar zou moeten missen!kop op meidje ook voor jou zal alles beter worden.net als voor mij!

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-10-15 19:45 ]</font>

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:54

vertel mij wat.... ik weet er alles van... sterkte!!!!

....

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:33

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-18 12:51 ]</font>

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:42

Klopt, zo dacht ik vroeger ook. Waarom niet zus waarom zo.....
Maar ik ben er overheen gestapt, ik kan nu alleen maar lachen om al die kleinburgerlijke mensen, die de dingen doen omdat anderen het doen, niet omdat ze er zelf over hebben nagedacht.
Geluk moet je zelf maken, dat krijg je zeker niet door de massa achterna te rennen.
Laat je vooral niet kisten, jij bent degene die bepaalt wat er gebeurd, maar ook degene aan wie je later verantwoording aflegd. Denk dus na voordat je een beslissing neemt over de gevolgen. En ga vervolgens voor je beslissing. Fouten mag je maken, maar leer er wel van.
Dat onderschrift van mij is ook niet zomaar gekozen......

Succes, Gery

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 22:28

weetje t ligt niet aan mn vader ofzo. hij heeft zn keuzes gemaakt. en hij heeft ook t recht om gelukkig te zijn. Maarja als hij die keuze maakt maak ik ook mijn keuzes. En uiteindelijk word je er gelukkiger van maar t blijft verrekt veel pijn doen. Maar het is beter zo. maar t had allemaal zo veel makkelijker kunnen zijn ALS. maar daar heb je gewoon geen ene moer aan dat als.
Momenteel gaat t niet echt super met me (maarja dat bleek al met dit bericht) school is erg wisselvallig haal 3en en 9ens. maarja aan een 6je heb ik al genoeg. daar word ik ontzettend onzeker over en twijfel ik of dit t allemaal wel waard is. ik besteed veeeeels te weinig tijd aan mn huiswerk omdta ik een goed stel hersens heb en daardoor nooit geleerd heb om er voor te werken.
En juist wat sanderijn zegt als je bij je knolletje bent ben je alleen daar is dat je wereld en die wereld sleurt je overal doorheen. en dat wil ik ook voor geen goud kwijt. en tussen al mijn dipjes zorgen juist de paardjes ervoor dat ik me weer helemaal heppie voel. opd ie plek accepteren ze me als wie ik ben en hoef ik alleen mezelf te zijn.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:24

Before you give up
you've got to live up
to the challange to do your thing...

zet hem op Marjo!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:13

Hoi Marjolein,

je noemt hier twee problemen: het anders zijn (hoog begaafd) en het scheiden van je ouders.

Ik heb (heel gelukkig) niet het scheiden van mijn ouders hoeven mee te maken, maar ik weet dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren. Neem dat maar niet persoonlijk op, het is niet tegen jou gericht.

Voor wat het hoog begaafd zijn betreft is dat soms een last (er zijn veel jaloerse mensen op deze planeet), maar vooral toch een zegen uiteindelijk. Kies gewoon wat je wil doen en ben daar vooral enorm goed in, dan komt dat deel van je leven gewoon heel goed. Geduld en hard werken doet heel veel aan die kant.

Als laatste noot: voor niemand is het leven heel erg gemakkelijk, dus we moeten er allemaal maar het beste van maken. If life gives you lemons, make lemonade Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:07

Marjolein, heel veel sterkte ermee. Ik ben namelijk wel een meisje met een 'normaal' leven. De mavo afgemaakt, verder gegaan met een MBO opleiding. Mijn ouders zijn niet gescheiden en mn vader rijd met de trailer.

Toch is ook mijn leven niet perfect en voel ik dat ik 'anders' ben dan andere meisjes.
Ik heb geen vriendinnen.
er zijn maar een paar meisjes waar ik mee kan opschieten.
Maar mijn pony is mijn beste vriend, bij hem kan ik altijd terecht.

ik wil ook zo graag normaal zijn

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 09:08

wil wel ff melden ik ben dus niet hoog begaafd heb gewoon een goed sel hersens dat ik tot de 4e nooit heb hoeven te gebruiken. want ik redde het toch wel znder me in te spannen.
enja daardoor zit ik nu dus met een innerlijk probleempje dat ik opeens wel er hard voor moetw erken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:47

Echt poedersuiker voor je, Marjolein, gelukkig heb je zoals je schreef je paarden waar je altijd gelukkig bent! Sterkte!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:55

Dat van die hersens ken ik maar al te goed. Ik ben in de 4e vaak afwezig geweest, en in de 5e de helft van t jaar. OMdat ik ziek was.
En naja, no problem, ipv 8 naar 7 vakken, en ik heb t gehaald. IK heb mezefl wel een beetje moeten verplichten om wiskunde b te doen (schijtvak), uiteindelijk ben ik geslaagd met 1 vier en verder allemaal voldoendes.
Op zich had ik, als ik er keihard voor gewerkt had, makkelijk gymnasium kunnen doen, 9 vakken, allemaal beta etc. Maar ik trok dat gewoon niet. Je moet jezelf niet voor de gek houden met: ik heb een IQ van tig, nu MOET ik ook wel datgene doen waar dat IQ tot z'n recht komt. Ik heb een paard, en ik heb absoluut geen sociaal leven ernaast (nooit gehad), maar ik weet wat ik kan en wat ik wil (denk ik, over 5 sec is het anders). En tsja: I do it the hard way. Mijn leraar Nederlands vond mijn schrijven helemaal te gek (jou zie ik nog wel eens in het NRC of in de Volkskrant). Dat is een super goeie stimulans geweest, nog steeds. Ik stuur dingen naar uitgevers, en vang alleen maar bot. oliebol happens, maar ik wéét dat ik dat best kan. Mijn vader (criticus tot en met) zegt zelf dat als ik het echt wil, de wereld aan mijn voeten ligt. En waarom zou dat niet bij jou zo zijn? Zoek iets wat je leuk vindt, wat je goed kunt, en doe dát, maar ga je niet opvreten omdat je zo'n hoog IQ hebt, en weet ik het wat. Als je er nou niet gelukkig van wordt? Wat heb je er dan aan?
Ik ben niet gaan studeren, en voorlopig wil ik dat ook niet, maar ik ga het lekker zelf uitzoeken, ik hou er niet van om de les gelezen te worden. Ik ga nu 32 uur werken, en dan ga ik die vrije dag aan mijn paard besteden, voor mij uitstaren en gelukkig zijn. Ik laat me niet meer kisten, en als ik ga studeren, dan doe ik dat met overgave, en niet omdat t wordt verwacht.
Maak je keuzes Marjo, en het een sluit het ander niet uit, het duurt hoogstens wat langer. Als jij hier niet gelukkig van wordt, dan moet je het niet doen. Simpel is dat. En er geen spijt van krijgen, want:
No regrets, they only hurt.
En soms moeten andere dingen maar ff wachten...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:07

soms zou ik ook willen dat ik in een paardengezin woonde en niet die stomme zeikmoeder had, ze is bang voor paarden enzo, dat ik geen broer had maar een zusje, en bla bla bla. Maar wete je wat? zo is het leven, het is blijkbaar normaal dat je ergens zit terwijl je het liever anders had.
En met zo'n goed stel hersenen laat je je tog niet zitten je hebt je mooie tinkertje, die is dol op je en jij op haar, met haar erbij is alles tog perfect

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:39

tja jongens. (goed liedje he, cody??)

Het gras is niet groener bij de buren. Je moet het zo zien. iedereen krijgt in zijn leven lessen voorgeschoteld. Op het eerste ogenblik zijn ze niet leuk. Later blijkt dat je door de ervaringen van vroeger jezelf veel beter hebt kunnen ontwikkelen tot een volwassen en veelzijdig persoonlijkheid. Elk dal maakt je sterker als je eruit komt. Ook weet je hoe het anders kan. Da's heel belangrijk. Hoe kan je zien of iets goed is, als je nooit slecvht hebt meegemaakt. MAW: Een prins die zit opgesloten in een paleis, die is misschien niet gelukkig. Maar maakt je van een zwerver een prins die opgesloten moet zitten, dan zal deze persoon veel gelukkiger zijn (stom voorbeeld maar ok gaat ff om de strekking). ook krijg je te zien hoe relatief bepaalde zaken zijn.

Uiteindelijk is alles ergens goed voor!! Echt waar. Hoe ellendig dingen ook LIJKEN te zijn. Het is voor jou een ervaring die je rijker maakt!! I have had my share of misery and pain........zoals een overleden alcoholistische pa en failissement en vriendinnen die het uitmaaktte pesten op school onzeker zijn over je zelf belangrijk vinden wat andere van je denken enz enz. Uiteindelijk heeft dat me gemaakt tot wie ik nu ben! Ik ben erdoor gegroeid, en heb de dingen kunnen omdraaien tot iets positiefs. Ik ben een veel rijker persoon dan menig 1. Ondanks mijn niet afgeronde studie en de pesterijen en onzekerheden van vroeger. Nu zie je dat nog niet zo, maar dat komt nog wel. Als je verkeerd hebt gekozen op een punt in je leven, kan je bijna altijd weer opnieuw kiezen. Laat alleen niet angst bepalen wat je kiest, maar liefde.

het feit dat je geen studie afrond is niet erg, belangrijker is datgene waarvan jij weet dat het jou geluk bepaald. Betekend dat een goeie baan, dan betekend het dat je zal moeten studeren en heel hard werken. Maar wil je geen geld omdat je weet dat het niet zaligmakend is, zoals vele dat wel menen, maar alleen een lief paardje waar je alles mee deeld en een leuk man in je leven, dan hoef je daar niet voor te gaan. Dus: vaar/maak je eigen weg en keuzes, die je gemaakt heb uit liefde voor jezelf; DAN KAN HET NIET MIS GAAN. Kies altijd voor jezelf, en niet wat andere denken voor jou dat het beste is, alleen jij kan dat voor jezelf bepalen.
Uiteindelijk komt dan het geluk. Maar het duurt ff......want ik ben er ook nog niet......en ik ben al 26. Dus heb geduld mijn liefste.....

gr,

prima

_________________
En maak van het leven een avontuur, geen routine!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-10-16 14:46 ]</font>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 14:00

Citaat:
Op 2001-10-16 10:08, schreef Marjolein:
wil wel ff melden ik ben dus niet hoog begaafd heb gewoon een goed sel hersens dat ik tot de 4e nooit heb hoeven te gebruiken. want ik redde het toch wel znder me in te spannen.
enja daardoor zit ik nu dus met een innerlijk probleempje dat ik opeens wel er hard voor moetw erken.



Dan moet je maar nooit naar een universiteit gaan, want ik had hetzelfde. Tot aan de wvo nooit geleerd. Daarna oeps, toen moest ik wel, en bleek dat ik niet de motivatei had en te lui was om het allemaal te doen. Ga maar naar een mbo/hbo, das dan veel beter. Bepaal wel eerst wat je wil, anders zal geen 1 studie lukken. En daar wordt je ook niet happy van.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Knudd en 3 bezoekers