Bokkersjargon!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Bokkersjargon!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 22:33

Banketstaaflig?
Oliebol?
Pennymeisje?
Boktpolitie?

Ofwel, jullie (wij?) hebben hier een totaal eigen taaltje en nu ben ik zelf nog niet zo lang op bokt dus valt me dat heel erg op. Leuk natuurlijk! Maar misschien is een woordenboek handig? Knipoog Oke, banketstaaflig en oliebol zijn nette scheldwoorden (toch?) Maar wat is nu de definitie van pennymeisje? Wanneer ben je een pennymeisje? En boktpolitie? Wie of wat zijn dat? En zijn er ook boktboeven dan? En ach, er is vast een heleboel jargon wat ik nu vergeten ben of nog niet eens eerder tegengekomen ben... Dus brandt maar los!!!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:40

Er staat volgens mij op algemeen wel een lijstje met dingen, en anders moet je ff gaan zoeken, ik zal de antwoorden van deze dingen even geven

Banketstaaflig: l u ll ig, alleen dan maakt bokt het netter, omdat het anders een groot scheldbericht word
Oliebol; net zoiets, weet zo 123 niet wat het orgineel is
Pennymeisje, een meisje die denkt dat ze alles kan, net als in de verhalen van de penny, een wilde hengst temmen etc.
De boktpolitie, een groepje mensen (waaronder ik) , geen id wat we doen, we zitten op SlowChat (daar mag je op als je 150 berichten hebt geplaatst) en er zit ook een boktmaffia idd Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 02:50

Er wordt ook een boel met afortingen gesmeten... bv:
LDR- Laag, Diep, Rond
VWNW= voorwaarts neerwaarts
imo= in mijn ogen
iig= in ieder geval
etc. etc.
Wat die scheldwoorden betreft: daar kom je vanzelf achter als je berichten post. Ze veranderen nl. automatisch.
poedersuiker wordt poedersuiker bv. terwijl ik toch echt de afkorting van Kortweg Uitermate Teleurstellend had neergezet. Tong uitsteken

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:13

als je bij zoeken ff zoekt kun je een topic vinden waar alle afkortingen in staan.. Wentos en ikke vroegen ons dat ook af.. dus hebben we ook zo'n topic gestart.. was een groot succes!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:41

H o e r wordt volgens mij prutsmuts, ik meen mij te herinneren dat hoera dus prutsmutsa wordt Haha!
Oliebol staat voor s h i t en s h i tlander wordt dus oliebollander.

Verder hebben we nog elke maand een *BATS*dag, nog een paar dagen en dan komt ie weer
Als je echt een superfan bent van het een of ander noemen we je Ven, en als iets of iemand liever dan lief is noemen we dat LieV.

Jaaaa, bokt zit vol leuke foefjes en grapjes *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:46

En bijna iedereen heeft wel een 'lesgeefmens', vraag maar aan Loulou. Tong uitsteken

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:15

wat is een batsdag?

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:18

poedersuiker
fiets
banketstaaf
prutsmuts
banketstaaf
klote

tjee,...het doet het echt............Wauw(nu gaat er een hele wereld open...).................. Nagelbijten / Gniffelen

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 21:19

Dat vroeg ik me dus ook gelijk af Lachen Maar ik ben bang dat we het gewoon mogen gaan meemaken Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:22

Nog drie dagen en dan is het weer zover

Kijk o.a. hier...
[KH] Batsdag??