sjeempie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 12:41

Wat zitten er veel mensen in een dip!
Heeft het met het jaargetijde te maken of zo?

Maar bokken jullie het maar van je af hoor!
Het is net als met Ozep, na diepe dalen...

Lovers

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:30

De herfst is niet zo'n opbeurend jaargetijde maar of het daar aan ligt?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:55

De vallende blaadjes Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:02

het is bijna weer voorjaar... dus iedereen word weer vrolijk Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:02

De dagen worden korter. Hoe verder naar het noorden, hoe sterker de invloed van gebrek aan daglicht op de stemming van de mens. Bah.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:50

hoe verder naar het noorden, hoe minder de stemming, ik geloof niet dat ik daar last van heb Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:19

Ja dat viel mij ook al op, herfstdepressie neem ik aan. Al vind ik het woord depressie een beetje overtrokken. Herfstdip, klinkt wat minder zwaar. Hup dipmensen, ga naar buiten het is nu zulk lekker weer! Ikzelf word totally gelukkig als ik met dat lekkere zonnetje door het bos rij. Dat is de remedie!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:43

Met noorden bedoel ik tot aan de poolcirkel en nog verder. Het schijnt dat winterdepressies in Scandinaviƫ vaker voorkomen dan in zuidelijker landen.

En tegen een dip helpt zo'n bosrit op een zonnige dag wel, maar tegen een echte depressie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:53

Probeer eens een extra zonnebank kuurtje. Ik knap er altijd heel erg van op.

Onder de zonnebank droom ik altijd dingen als dat ik op vakantie ben in Isla Margarita [ik ben er nog nooit geweest *LOL*] en op het strand lig. Daarna voel ik me altijd een stuk beter.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:58

Citaat:
Op 2001-10-15 15:53, schreef Jippie:
Onder de zonnebank droom ik altijd dingen als dat ik op vakantie ben in <b>Isla Margarita </b> [ik ben er nog nooit geweest *LOL*]
en op het strand lig. Daarna voel ik me altijd een stuk beter.


zo heet mijn nieuwe straat *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:33

en dus gaan we met zijn allen bij orri op de zonnebank dromen over de Isla., grapje.
Zonnetje helpt wel en vooral veel in het daglicht zijn, het daglicht zien helpt je hersenen de juiste stofjes aan te maken. Daglicht op je huid helpt nog een handje.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:55

haha zonnebank is zeer prettig tegen dipjes!

Idd karin als je kampt met een echte depressie helpt een bosritje ook niet, maar een depressie wordt vaak verward met een dip. Een depressie heeft niet zozeer te maken met de seizoenen, maar met een ernstige (vaak onderschatte) ziekte. Daar kom je niet zomaar vanaf en vaak is therapie en medicatie nodig. Hopelijk is het dus bij de meeste een dip.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:00

Er is ook verschil tussen depressief en een depressie. Depressief noem je als het in korte periodes voorkomt. Een depressie is inderdaad veel ernstiger en is er therapie voor nodig. Trouwens hebben heel veel mensen last van winterdepressies. En de winter komt der weer aan Scheve mond\

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:07

Ja dus allemaal nu wat zonnestralen vangen in potjes zolang het nog kan...enneh, ik speel lekker vals....ik heb een troetelbeer namelijk zonnebeertje *LOL*

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:13

ik word juist vrolijk van de winter, lekker geen irri steekvliegen meer, schaatsen (het wordt een strenge winter *joepie*) en warme chocomelk drinken. En als het gaat sneeuwen... MOOI!!
Enigste nadeel is, naar school fietsen en bevroren tenen/vingers krijgen.

Ik hoop voor iedereen die in een dipje zit, dat ze er snel weer uitkomen. Knuffelen met je knolletje wil vaak al helpen, als je 'alleen maar' een dipje hebt.

En anders krijgen jullie gewoon allemaal een knuffel van mij Lovers (als je daar niet gillend van wegrent tenminste Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:29

Een depressie is inderdaad een zeer ernstige ziekte, iemand die het heeft, is depressief. Iemand die het heeft moet vaak opgenomen worden en eigenlijk altijd is medische behandeling noodzakelijk. De vlaag gewijze vorm wordt een manische depressie genoemd, periodes van manien en depressies wisselen elkaar steeds af. Dit is een ziekte van tegenstellingen.
Depressie en depressief worden te pas en te onpas genoemd terwijl men meestal bedoelt neerslachtig te zijn.
Najaarsdepressie is wel het juiste woord voor de dip die men in het najaar krijgt, deze dip is trouwens niet voor iedereen even erg. Er zijn mensen die het zo erg hebben dat het grenst aan een depressie. Een najaarsdepressie is makkelijker te behandelen dan een ander depressie, maar voor degene die het meemaakt is het soms even zwaar.
Voor wie het echt interessant vindt, de BBC zend vaak goede documentaires uit over psychologie/psychiatrie, de moeite waard.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:14

als het echt een ernstige herfst-winter-voorjaar depressie is, dan wil lichttherapie nog wel eens helpen. het idee van een zonnebankje, maar dan iets intensiever (je zit dan ongeveer een half uur tot een uur per dag met je gezicht achter een speciale lamp die heel fel licht geeft)! mijn moeder doet het nu voor het 2e achtereenvolgende jaar (op advies van een peut) en is er erg enthousiast over!!!