Twijfels... Paardje onderhouden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 13:29

Paardje onderhouden?
En het huishouden?
Het stallingsgeld kunnen we opbrengen, maar kunnen we dan ook nog geld wegleggen voor 'andere dingen die nodig zijn'?

Deze is over mijn partner, de lieverd die er soms zo gemakkelijk over denkt... :

Jij denkt dat het zo simpel is
gewoon wat geld gaan sparen
en dat het overdreven is
dat ik alles wil bewaren
dat ik zo heel erg zuinig ben
en steeds opnieuw begin
over dingen die jij koopt
volgens jou heeft het geen zin

Jij denkt dat het zo simpel is
gewoon een paardje kopen
dat het stallingsgeld er ook nog is
daarop blijf ik dan maar hopen
jij zegt dat het er nu óók is
waarom zou het er dan niet zijn?
maar als de auto kapot zou gaan
of iets anders, niet zo fijn...
waar haal jij dán het geld vandaan
van de dingen die jij nu koopt
wil je dan op de markt gaan staan
waar je ze weer vérkoopt?

Jij zegt dat het zo simpel is
een paardje onderhouen
dat is het ook, met als basis
dat ik er op kan vertrouwen
dat we behalve stallingsgeld
nog wat extra kunnen sparen
voor als er bij ons iets gebeurt
voor de 'minder goede jaren'

En gaat dan een keer thuis wat kapot
en komt het salaris te laat
geloof me, dan dank je mij én God
dat er nog geld
op de rekening staat...

}> Dorine.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:40

Perfect gedichtje }>
Heel mooi, en er zit een gedachte achter die hem eens extra zal laten nadenken of niet alleen jij het kan maar of hij het ook kan.
Maar ik weet zeker dat hij het voor je over heeft om een paardje te kopen ook al moeten jullie dan met andere dingen misschien genoegen nemen met minder.
Maar Dorine, echt waar, dat paard dat heb je verdiend, maak gewoon een goed financienplan en dan weet ik zeker dat jij, Peter en je paardje een geweldige toekomst tegemoet gaan!
Je kan het!
Liefs, Cody Knipoog

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 13:44

Dorine-pine-poepchinees....

dat is juist perfect in een relatie, dat je elkaar aanvult!!!

En dat paardje: dat komt wel goed! het kan zo goedkoop en zo duur als je zelf wilt, het lgt eraan wat je eisen zijn!
ik heb 2 paardjes kjunnen houden op mijn studiebeursje, en ik kan het niemand aanraden, maar het is te doen!

Het onderhoud hoeft niet zo heel duur te zijn, wanneer je je paardje bij een boer neerzet, dat kost niet veel per maand, en je paard eet ook nog eens minder omdat zijn buikje al vol zit met gras!! Ziektekosten kun je je paard tegen verzekeren (heb ik niet, maar volgens mij enkele andere bokkers wel, dus die kunnen je ook nog wel vertellen wat het goedkoopste is!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:01

ach dorine, soms meot je keuzes maken. Ik koop geen nieuwe kleren meer (af en toe een nieuw ding 1x per half jaar, grinnik) en ga ook niet ieder jaar met vakantie. Maar voor sommige dingen moet je echt gaan he. Zoals bijvoorbeeld voor een paard. WEetje, als je meer zekerheid wilt, moet je de proef op de som nemen. Er zijn mogelijkheden daarvoor weet je! Hier in someren is een camping met een manege. in de zomer wordt er veel op die paardne gereden maar in de winter kosten ze alleen maar geld. Dus kun je gedurende de winter gratis zo'n paard lenen. Alle kosten van onderhoud zijn dan voor jou, maar je mag dan ook het paard stallen waar je wilt en er op rijden zoveel als je wilt. als het zomer wordt moet je het paard weer inleveren. zo zou je het uit kunnen proberen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:22

Dorine wat een perfect gedicht!!!
Ik zit ook altijd te twijfelen over het geld (terwijl ik degene thuis ben die dit soort dingen altijd regelt). Toen ik mijn paardje kocht kon ze bij mijn ouders staan en dat kostte dus niet zo heel veel, al snel kwam er een shetje bij omdat het zo zielig was voor die Tinker alleen. Ik heb ook altijd gedacht dat ik een paard in een pensionstalling nooit kon onderhouden, en nu? Nu staan mijn schatten sinds een maand of twee allebei op een pensionstalling maar 10 minuutjes bij me vandaan Pling . Ik ben met deze beslissing echt over de streep getrokken door mijn man. Hij zegt altijd tegen me: het is jouw droom, en dromen LAAT je gewoon uitkomen *LOL* . En weet je wat het rare is? Het is nog waar ook!
Op de een of andere manier stel je je levenswijze zo in dat het gewoon kan. Je doet wat andere dingen niet die je voor die tijd wel deed, maar eigenlijk merk je daar helemaal niets van. En wat is nou mooier als je een partner hebt die je deze stap gunt? Ik wens je heel veel succes, maar ik weet zeker dat dit je allemaal gaat lukken....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 21:27

Thanks voor jullie reacties!
Ik heb het er met Peter over gehad, en inderdaad, hij snapte toch wel wat ik bedoelde, grijnz... ik heb meteen een lieve pakkerd gehad *LOL* .
En inderdaad Von!
Dromen LAAT je uitkomen!
Dat doe je zelf, met behulp van struikelen, klimmen, vechten, hopen, vallen, gillen, opstaan, doorgaan, rennen schreeuwen en vooral:
jezelf er constant weer van overtuigen dat alles goed komt.
Heerlijk he... Haha! .

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:43

jij bent zo heerlijk zuinig en doordacht altijd met geld.was ik dat maar iets meer.dan had ik niet zoveel problemen waar ik voor stond.nu zelfs in mijn eentje.maar hoe je het ook went of keert:ik zal het voor mekaar krijgen in mijn eentje tinkie te kunnen blijven houden.dus jullie met zijn twee:dan komt er heus een paardje:voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:05

Lieve Dorine, het laatst waar je je in dit leven zorgen om moet maken is om geld. We zijn heel erg gewend om ons daar zorgen over te maken, maar dat kun je best een beetje afleren.
Von heeft inderdaad gelijk en toen ik 5 jaar geleden aan Lab begon was ik DOODSBANG, bang voor alles, ook voor geld. Inmiddels ben ik daar wel makkelijker in geworden en het blijkt dat geld het grootste probleem niet is.
Toen ik begon had ik het bepaald niet breed, al dubbeltjes draaiend ben ik eraan begonnen en ik wist al heel snel dat het het allerbeste was wat ik ooit voor mezelf heb kunnen beslissen. Er is niets, helemaal niets in deze wereld wat voor mij kan betekenen wat mijn paard voor mij betekent. Hij is iedere minuut en iedere cent dubbel en dwars waard en nog veel meer.
Met een knoop in mijn buik heb ik mezelf dit paard gegund en daar ben ik nu nog blij mee. Mijn leven is behoorlijk anders geworden, ik geef mijn geld nu aan andere dingen uit en met heel veel plezier. Je leert er verder nog meer van, maar dat weet je denk ik al. 3 weken op soep en brood is niet zo erg, als je maar elke dag bij je eigen paardje kan zijn.
Maak je geen zorgen, het gaat vanzelf allemaal goed.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 00:23

ach dorine
je moet inderdaad een kostenplaatje maken die zo gunstig mogelijk uitvalt.
dekn wel aan dingen als: benzine bv als je iedere dag op en neer moet naar je paard met de brommer of auto.
griepprik, halfjaarlijks, de hoefsmid (liefst zonder extra zorg) iedere 6 weken, kiezen vijlen?, wormenkuren om de 6 weken, afijn die dingen waar je echt niet onderuit kan zeg maar.
Veel mensen zijn niet verzekert...doe je het wel, laat je dan alleen verzekeren voor de kliniek. Doe ik ook. Als hij bv. kreupel zou zijn mag hij gelijk door naar de kliniek en niet eerst 6 weken stappen en -tig bezoekjes van de dierenarts.
Wat te denken van een goede bijrijdster/bijrijder die bijdraagt in de kosten???
Koop niet iedere 2 maanden een rijbroek, ik heb er 3 en dat zijn er meer dan genoeg, ook 3 dekjes, en 1 hoofdstel...er zijn mensen die veeeeeeeeeel te veel kopen maar ja , die kunnen het bekostigen. Kijk op de sites waar 2e hands spullen aangeboden worden...niks mis mee.
Je goede zorg en je tijd die je besteed aan je paard ...DAAR gaat het om.
Want reken maar van yes, het kost niet alleen geld deze hobby/passie maar ook veeeeeeeeel tijd..maar ja...als het goed is...doet dat er niet toe want ik kan uren bij mijn paard rondhangen...gaat erom dat je partner daar ook akkoord mee gaat.
Hoop voor je dat je in een beetje gunstig deel van het land woont waar stalling nog goedkoops is..
Ik ken inderdaad veel mensen die iedere dubbeltje opzij moeten leggen om hun paard te kunnen onderhouden...maar klagen??????? nope...nooit, veel te blij met hun paard..
dus..SUCCES!
ik gun het je van harte, want het is superfijn om een paardeneigenaar te zijn ! jaja ik kan ook rijmen en dichten zonder mijn hemd op te lichten.
groetjes
Aurora

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:56

Lieve Dorine,
Het kost allemaal veel geld en tijd, maar jekrijgt er ook heel veel voor terug.

veel succes ermee

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 11:48

Ook ik moet elk dubbeltje omdraaien, vakantie zit er niet in enz, maar het is het gewoon waard!! Een paard geeft je zoveel, dat is niet in geld uit te drukken, dus wat je er ook voor moet laten, het is gewoon geen probleem.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:10

ik hoor jullie nu allemaal zeggen dat een vakantie er niet inzit (en dat probleem ken ik hoor, begrijp me n iet verkeerd, grijnz!), maar zouden jullie wel op vakantie willen gaan?

ik zou niet eens iemand werten die ik mijn beestjes toe zou durven vertrouwen, laat staan dat ik ze zou kunnem missen....

brrrrr

maar verder Dorine: ik sta helemaal achter wat Lovely zegt: het is het beste dat je in je leven kan overkomen!!!!!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:25

Nee hoor ,ik wil alleen op vakantie als mijn paarje meekan. Bijv naar Drenthe of zo, maar daar durft hij het bos niet in want er zijn teveel bomen waar wat achter zou kunnen zitten Haha! We blijven dus maar lekker thuis.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:36

Ik ga alleen op vakantie met mijn paard(en)! Lachen

Verder hoef ik niet perse, ik heb redelijk wat van de wereld gezien (o.a. naar Japan, Finland, Spanje, Italie etc geweest) en er zijn nog wel meer landen waar ik ooit eventueel heen zou willen maar ik wil mijn paarden gewoon niet achter laten, ik wil ze zelf doen. Bovendien heb ik er toch geen geld voor! Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:09

ik kan niet eens een weekendje weg!ik mis mijn meidje al als ik haar 1 dag niet zie.ik kan het niet eens over mijn hart verkrijgen haar 1 dag over te slaan..........hahah geld of niet:geen vakantie voor sanderijn.alhoewel.ik noem het altijd 365 dagen per jaar vakantie!want ookal is het zwoegen,elke dag heb ik een paar uur vakantie.......