Hellup! Pony in opstand!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 13:40

Zit met een groot probleem..
Sinds een maandje komt Navy vaaak in opstand.
Het begon met niet de trailer in willen, maar nu is het al zo ver dat als ik r gepoetst heb, en naar de bak wil lopen, ze ABSOLUUT niet vooruit wil.
Op zich denk ik dat we daar wel overheen komen, erger vind ik dat ze doet alsof ze opeens niet meer verkeersmak is..
Ze gaat echt, maar dan ook ECHT niet het erf af, en als ze dat na anderhalf uur wel is, is alles eng, en slaat ze op hol zodat we binnen 3 minuten weer terug zijn.
Iemand tips? Ik weet dat ze het eenmaal buiten wel leuk vind, ze geniet van een uurtje bos.. En in de bak rijden is een ramp voor d'r.. Dus ik vat het niet meer..

Groetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:00

Dat is zo'n allemachtig poedersuikerprobleem. mijn pony vroeger deed het ook. Kijk na of hij nix heeft maar dat denk ik eigenlijk niet. Hij MOET die weg op en het maakt even niet uit hoe. Je moet NIET opgeven. Laat desnoods iemand met de zweep/bezem achter je aan komen. of laat iemand meefietsen..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 14:42

Yep. Dat erfgedoe was exact wat die van mij deed. Zet hem dus NIET terug op stal. Ga hem desnoods afmatten in de bak maar niet omkeren en op stal zetten, dan heeft ie zn zin.
Hang een beugelriem om zn nek waar je je aan vast kan houden als ie omhoog komt, neem een stevige zweep en iemand op de fiets met een longeerzweep. Zo is het bij mij ook gelukt Haha! Maar iig ZEKER VAN JEZELF ZIJN: Jij bent de baas en hij niet. Laat hem geen loopje met je nemen!