tips voor invlechten met pektouw gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

tips voor invlechten met pektouw gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 13:20

hoe moet dat ook alweer, eerst een vlechtje maken, het overige flosje terugslaan en vastmaken, daar haal je je naald doorheen en dan?

Gr. kristel


Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:53

Uhm... ik doe het zo: ik vlecht het touw al een gedeelte mee en knoop daarmee het vlechtje af. Dan vouw ik het vlechtje dubbel en nog eens dubbel en doorsteek het knotje met allebei de eindjes van het touw apart twee keer (1x naar achter en dan nog een keer terug), waarna ik een knoopje leg met die twee eindjes en de rest afknip.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:58

Ik doe het zo als Kristel. Wanneer je het vlechtje heb met teruggeslagen en vastgemaakt flosje, naald er doorheen en dan dubbelslaan, vastzetten met naald en draad. Vervolgens nog een keer touw er doorheen en dubbelslaan, en dan net zolang "vastnaaien" totdat je een sterk roosje hebt.
Uhhhhm, snap je het nog? of ben je de 'draad' kwijt.....

Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:20

Ik maakte van ijzerdraad een naald met een groot oog.
Vlocht het draad halverwege mee, knoopje aan het eind. Hele vlechtje door de manekam terugsteken, om het knotje draaen en van boven weer terug, en vastknopen. Door het vlechtje er omheen te draaien, kun je uitstekende haren beter verstoppen en krijg je toch een mooi knotje.

Wie voor een dubbeltje geboren is....
Kan niet leven van een stuiver.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:19

Ik maak een vlechtje dan het "staartje" terugslaan dan door het lusje het draad met een knoopje en dan halverwege onderlangs steken en dan oprollen en vast zetten

...Dreaming with my eye's wide open...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:27

En hoe maken jullie de draad weer los?
Want dat vind ik wel een ellende na het invlechten met touw.
Met stiekjes ben je zo klaar, maar met touw vind ik het eruit halen echt K**werk.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:14

losknippen.....

...Dreaming with my eye's wide open...

Kowloon

Berichten: 1280
Geregistreerd: 25-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:41

Ja, maar daarom blijft het ook zo goed zitten Knipoog

Wie voor een dubbeltje geboren is....
Kan niet leven van een stuiver.


oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:26

Wij moeten van onze club vlechten met pektouw. We moeten eerst gewoon vlechtjes maken, daarna pak je een de naald en een stukje draad (aan de onderkant een knopje ingelegd) doe je de draad door de naald zodat het knoopje onderaan zit. die haal je eerst een keer onder door het vlechtje (door het elastiekje zodat het knoopje goed blijft hangen) Dan vouw je je vlechtje dubbel en haal je een paar keer de naald erdoorheen. En dan leg je dr weer een knoopje in en knip je het overige af.

(Is het te snappen? Tong uitsteken )

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:49

ik snap er niks van wie kan het wat makkelijker uitleggen??

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:01

Voor plaatjes zie www.stalbaltus.dbnet.nl bij creatief/vlechten. Daar staan foto's en tekeningen. (en bij paarden/owen zie je het resultaat )

Veel succes!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:52

Ik maak gewone vlechtjes, dan pak ik een stukje pektouw (ong. 15 cm) onderin het touw maak ik een 3-dubbele knoop. Met de vlechtnaald haal ik het touw door het einde van het van het vlechtje (tussen het elastiekje door). Door het knoopje aan het touw kan het touw niet doorschieten.

Nu haal je met de vlechtnaald de vlecht naar onderen strak langs de manenkam, dan heb je een lusvlecht zeg maar. Vervolgens haal je de naald terug door de lus naar het uiterste dubbele punt. Dan haal je het weer langs de manenkam naar onderen. Dan heb je al het roosje. Nu kan je het mooi afwerken door het touw een paar keer door het roosje heen en weer te steken.

Zorg dat je als laatste eindigt aan de achterkant van het roosje. Dan kan je het overige touw afknippen en komt je roosje als het goed is niet meer los.

Hopelijk is het zo te begrijpen, het is namelijk toch iets lastiger uit te leggen op schrift dan het te laten zien Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:54

Kleintje schreef:
En hoe maken jullie de draad weer los?

Een tornmesje is daar heel handig voor.
Je weet wel zo'n mesje wat ook vaak bij een naaimachinet zit.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:03

Vouw je het touw 1 keer om, een paar keer er doorheen stikken, en dan vouw je het nog een keer om, en dan nog een paar kreeg er doorheen halen.

(wil je het helemaal mooi maken zodat de bogen van de vlechten heel hoog op de hals staan, zodat het net lijkt alsof je paard meer hals heeft. Dan pak je een plukje, en vlecht je het plukje pas HALVERWEGE)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:30

Poeh wat een gedoe!! Ben blij dat ik dat niet hoef te doen, vind met elastiekjes al zo`n ramp! Succes allemaal met vlechten-met-touw!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:04

ik heb paar pogingen gedaan maar was echt super mislukt Haha!
ik houd het ook maar bij elastiekjes en dat gaat er ook makkelijker uit...

............

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:45

Ik heb gisteren weer eens met elastiekjes gevlochten. Jeetje wat een ramp was dat.
Volgende keer vlecht ik weer gewoon met naald en draad, dat gaat een stuk sneller .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers