Mok weer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 12:38

Mijn merrie heeft nog steeds mok. Ik had hier al eerder een berichtje geplaatst over het vermijden van mok en het behandelen. Maar mijn merrie heeft nu dus nog steeds mok en aan haar achterbeen voel ik hoger ook al wat stukjes zitten Verdrietig Het is maar heel erg weinig op dat baan, maar het is volgens mij toch mok.
Ze heeft alleen mok aan dat ene achterbeen de andere drie zijn "nog" mokvrij.
Wat moet ik doen zodat de mok op het achterbeen verdwijnt en ze op de 3 andere benen ook geen mok krijgt.
Ik smeer er al mokzal op en droog de benen goed af als ze uit de wei komt. De stal is altijd redelijk schoon. Ze staat in iedere geval nooit op het vocht.
Moet ik haar maar beter voorlopig niet in de wei zetten en de benen niet afspoelen met water? Verward


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:46

Hoi!

Mijn Bo heeft ook mok. Op haar twee witte beentjes, opgelopen in het natte land. Ze staat nu weer op stal. In het begin heb ik de mok met betadine shampoo/scrub gewassen en nu probeer ik haar benen zo droog mogelijk te houden. Verder geef ik haar Cure-mok-tabletten van VSM en behandel ik de mok met mokwater van onze dierenarts.
Het is al een stuk minder, maar wel erg hardnekkig. Frusty

Volgens mij kun je het in ieder geval het best droog houden. Verward

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 12:49

hoi,

Ze heeft 4 zwarte benen en echt maar heel weinig mok op het ene achterbeen, maar ik maak me gewoon zorgen hoe dat verder gaat. Ik heb alles geprobeerd om het te voorkomen en dat is toch niet gelukt Verdrietig En ik wil haar liever niet de hele dag in de stal laten, maar ja. Je moet nou eenmaal keuzes maken voordat het te erg wordt... Misschien nog iemand tips?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:52

Hoi!!

Wat je het beste kan doen is de benen wassen met Betadine Scrub. Goed insoppen dat het lekker schuimt en dan met de toppen van je vingers, de losse korstjes zachtjes verwijderen. Dan goed afspoelen dat alle sopresten wegzijn, en goed droogmaken.

Bij de dierenarts kan je een flesje Hydrocortiderm halen, dat is brandwondenzalf voor honden en katten.Kost ongeveer 15,-. Je mag het maar een week lang achter elkaar gebruiken, en dan moet er een stopweek tussen zitten. In die stopweek mag je wel gewone mokzalf gebruiken.

Dat zalfje smeer je er goed dik op en ook weer goed inmasseren. Gewoon in laten trekken en er verder niks meer aandoen. Elke dag dat zalfje herhalen, maar niet elke dag wassen, tenzij je paard met vieze benen uit het land komt.!

Succes ermee

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:30

Wat heel erg goed tegen wat voor soort huidaandoeningen/irritaties is hydrocortiderm. En het ruikt ook nog erg lekker tenminste die van onswel

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:21

hoi

ik heb een jaarling en zij heeft ook erge mok.
ik gebruik mokzalf dat help heel goed.
maar de dierenarts zei dat voor een gewone pony mokzalf niet helpt omdat een pony een veel dikkere huid heeft dan een veulen.
er bestaat een heel goed middel ik weet alleen niet meer hoe dat heet!
niet zo slim van me! Frusty
maar je kan het wel aan de dierenarts vragen want daar is dat middel alleen te koop op zijn verzoek
greetz

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:22

oja ik bedoel hydro.....
wat dat ene meisje zei

Terug van weggeweest

simone
Berichten: 109
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:05

hoi weet je wat helpt tegen mok tandpasta op smeren. en dat 2 keer perdag,
sucses Cool *LOL* Party!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:22

Ik smeer er zinkzalf op. Kun je zo halen bij de apotheek, kost niet zoveel. Een klein potje is al genoeg.
Het helpt echt!

Mijn pony heeft aan een been mok en na het rijden spoel ik altijd zijn benen af. Daarna wrijf ik z'n beentjes goed droog. De korstjes laten iets los, omdat ze nat zijn en daarna smeer ik er zinkzalf op.

Na een paar dagen is het over!
succes!!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 12:59

Bij de drogist een zakje bloem van zavel ophalen,dit bloem mengen met plantaardige olie(zonnebloem of slaolie),een keer per dag het papje op de mok smeren naar een paar dagen is de mok weg.Wel elke dag een nieuw papje maken.Spotgoedkoop en succes verzekerd.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 14:02

O wat slim allemaal zeg! Heel erg bedankt! Lovers
Dat van zinkzalf dat had ik zelf moeten bedenken, best dom van me Frusty In het verpleeghuis waar ik werk gebruiken ze dat ook voor huidaandoeningen en het helpt fantastisch Party!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 15:26

Graag gedaan Haha! !
Het helpt zeker weten!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:08

In de nieuwste BIT staat een heel artikel over mok ,met wel en niet doen middeltjes.Meestal werkt een aanpak van inwendige en uitwendige middelen het best.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:59

mijn pony had vorig jaar ook mok.dit jaar toen het nat weer werd ben ik gelijk met de cure-mok pilletjes van vsm(paardendrogist)begonnen,de halve dosering,omdat ik het dus PREVENTIEF gebruik.naar mijn idee werkt dit middel voor inwendig en uitwendig hydrocortiderm van de veearts het beste

soms is het beter om te zwijgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 11:49

al die behandelingen die hierboven genoemd zijn zullen niets uithalen, zolang het paard nog iedere dag in een natte wei komt. Die benen mogen gewoon echt niet meer nat worden. Dus op stal laten en binnen rijden, en dan haalt die mokzalf en betadine pas iets uit.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:44

in ieder geval niet iedere keer de benen afspuiten, dat is wel het slechtste wat je kan doen. 1x schoonmaken met betadine, dan droogföhnen en lieftst niet meer buiten als de wei nat is. afgelopen zomer paard met zulke erge natte mok gehad 9je wilt niet weten hoe dta stinkt) dat hij niet eens meer mocht lopen, van de DA panalog gehad, dat is een heel klein flesje (en heel duur) maar werkt als een speer, 2x per dag dun laagje smeren

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:52

Been droog houden en hydrocotiderm erop. verkrijgbaar bij de veearts.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, GrapeshotBot, renatexx, Trendiction en 64 bezoekers