Iem. tips voor 1e indoorwedstrijd????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Iem. tips voor 1e indoorwedstrijd????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:45

HoiHoi,

Ik heb zondag 2 november een wedstrijd. Voor mijn paard is dit de eerste indoorwedstrijd. Outdoor heb ik al veel problemen met hem, omdat hij vreselijk kijkerig is en heel zenuwachtig.
Hij heeft ook nog nooit van zijn leven indoor gelopen, ook niet gewoon voor een les of wat dan ook. Verward
Ik vroeg me af of er iemand is die me een paar tips kan geven over wat ik moet doen zondag.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:12

Zelf heel rustig blijven... als jij gespannen bent neemt je paard het over en lukt het niet, dus relax!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:39

Cinzano schreef:
Zelf heel rustig blijven... als jij gespannen bent neemt je paard het over en lukt het niet, dus relax!


helemaal mee eens

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:20

Net doen of het de normaalste zaak van de wereld is.. Dus er niet meer over nadenken en gewoon rijden..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:41

zie bovenstaande reacties, indoor zal hij wellicht minder kijkerig zijn. Stap gewoon rustig rond tot je het sein krijgt om te beginnen, laat hem alles op zn gemakje bekijken. Zelf denken dat je dit dagelijks doet en niet bij voorbaat gaan stressen. Mocht hij schrikken oid, rustig blijven, hem op zn gemak stellen is belangrijker dan je punten op dat moment.
Wat binnenkomen betreft wat meestal rijdend gebeurt, vindt hij dit eng, gewoon afstappen en in de bak weer opstappen, staat minder netjes maar is wel veiliger voor ruiter en paard.
Verder...... nou heel veel succes, doe je best en we horen wel hoe het gegaan is.....

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 22:28

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie tips. Ik zal proberen om er op te letten op de wedstrijd. Ik heb gelukkig zelf niet zoveel last van wedstrijdstress enzo. dus ben over het algemeen vrij relax. Ik ga me dus helemaal proberen te focussen op mijn paard en hopen dat ik er toch nog een beetje 2 goede proeven uit kan halen. Jullie horen allemaal wel hoe het gegaan is.