Ik voel me behoorlijk rot!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 15:16

nu ik er eindelijk uit ben dat ik toch maar doorga met paardrijden.... zit ik weer met iets nieuws!!! Sinds de 2e week van september loop ik stage op een basisschool, heel leuk zou je denken maar not!!!! tis gewoon stinkmodder daarzo!!!

Vanf het moment dat kwam voel ik me er al niet thuis en niet prettig en niet op mijn gemak.... ik heb het gevoel dat ik in de weg loop, dat ik neit gewenst ben!
Nou afgelopen woensdag..... zat ik in de klas en ik was een kind aan het begeleiden en er kwam een sollicant naar een of andere baan en die werd voorgesteld aan mijn begeleidster, maar ik was met een kind bezig en ik was iets belangrijks aan het uitleggen en kon niet weg lopen want dan was ik zijn concentratie weer kwijt! Dus die stinkmodder concierge die zegt dat is haar stagaire en hij vraagt aan mij hoe heet jij ookal weer dus ik zeg mijn naam en hij zegt dat is dus haar stagiare en dat is een stagiare waar we heel veel last van hebben!!! Boos! Maar hij zei dat op zo'n manier dat ik helemaal over de zeik heen ben... de tranen springen in mijn ogen enz. Vorige week ookal zoiets..... mijn moeder belde op om mij ziek te melden (griep) en ze beld op en ze krijgt de concierge aan de lijn, maar mijn moeder die vraagt naar mijn begeleidster zonder haar naam te zeggen (ze had geen zin om 4 keer haar naam te zeggen als ze 4 verschillen de mensen aan de lijn kreeg), dus die kerel die zegt: " kan het ook wat vriendelijker en ziekmeldingen worden aan mij doorgegeven"! Zo achterlijk.... ik wist niet dus ik had gezegd tegen mijn moeder tja.., vraag maar naar mijn begeleidster ik weet het ook niet!!!

Maar goed.... dat hij een hekel heeft aan stagiares oke... maar dan hoeft hij zich nog niet zo te uitten.

laatst ook weer: we zaten met een stel collega's gezellig te kletsen zegt er op een gegeven moment iemand tegen die kerel: "die kledingcombi die jij aan heb kan echt niet hoor!", dus ik draai me om om te kijken waar het over gaat (ik zat met mijn rug naar hem toe) en hij zegt wat kijk je.... ik zeg nou ik kijk waar het over gaat!!! Oooooh ik kan hem wel wurgennnnnnn echt!!!

NU heb ik het afgelopen vrijdag met mijn trajectbegeleider, van school , besproken en die zegt dat ik het moet bespreken met mijn stage begeleidster.... maar dat durf ik niet en dat moet ik morgen doen..... maar ik durf echt niet Verdrietig .

En als het dan over een paar weken nog niet verandert is dan mag ik hopelijk naar een andere plek!!!! Terwijl meiden van mijn school daar vorig jaar hebben stage gelopen en die hadden het super naar hun zin!!!!

Ik moet nog 84 keer daar naar toe!!! tot en met 29 juni!!! en ik zie er zo tegenop.
Er was nog een stagaire een 3e jaars (tlaatste jaar) maar die is na de eerste week met de opleiding gekapt omdat ze de opleiding nietleuk vond, dus ik had daar misschien nog wel steun aan gehad maar nu dus ook niet meer!!!

Dit is echt nie leuk meer zo!!! en ik heb zo'n gave stage gehad vorig jaar!!!! Ik wil terug.....

NU is er in April een 10-weekse stage in het buitenland... en ik wil dat hartstikke graag doen, maar je moet per 1 mei 18 zijn en ik word pas in juli 18!!!!!! Baal Baal Baal (stro)!!!!!!!1 Frusty

Maar ik ga toch prberen om mee te doen, kijken of ze het toe laten khoop het wel want dan ben ik daar ook weg!!!!!

groetjes een rotvoelend Esmee Frusty Frusty Frusty Verdrietig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:59

Hee balen zeg dit is niet de manier om stage te lopen. Heb je geen begeleider vanuit school waar je mee kan praten Verward .

Maar goed dat je bent blijven paardrijden kan je daar ff lekker ontspannen en genieten van de leuke dingen des levens. Lovers .

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 12:08

Ik herken een heel klein beetje uit jouw verhaal.

Ik loop op dit moment ook stage op een basisschool (groep 7).
Bij mij zijn het niet de collega's die het me moeilijk maken maar de leerlingen van groep 7.
Het is een heel druk stel bij elkaar en heel moeilijk te begrijpen.
Ze tonen helemaal nergens interesse in en zijn ondankbaar.

In het begin keek ik daar niet zo op, en vond ik de stage leuk.
Nu begin ik me steeds meer te ergeren aan die klas.
Ik sta al 4 weken bij hun in de klas en nog zijn ze ongeinteresseerd.
En terwijl ik 1 keer les gaf in groep 6 en die kindjes lopen met mij weg! Die zijn wel leuk!

Afgelopen donderdag maakte groep 7 het zo erg met gym, dat ik vroegtijdig de gymles heb afgekapt, geen afsluitend spelletje gedaan.
Kwam weer op school, collega's vroegen hoe het ging, en toen hield ik het niet meer.
Gelukkig hebben mijn collega's me heel lief opgevangen en ik hoefde ff geen les te geven, maar mocht bijkomen in de lerarenkamer.

Ondertussen had die leraar van groep 7 met die leerlingen zitten praten, want ineens stonden er 3 in de lerarenkamer. 'We moesten hierheen van meester'.
Ik vraag: 'Waarom dan?'
Antwoorden ze heel dom: 'HUH, weten we niet..'.

AAAAAHHH, die kinderen interesseert het gewoon niet wat ze doen!

Ik moet nog 3 dagen en dan zit mijn stage erop.
Die dagen kom ik wel door denk ik, want heeeeel af en toe valt er WEL met ze te praten.....

Lachen

sterkte meid en ik hoop dat je goed door je stage heen komt!!!!! Party!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 12:47

Hoi

Ik ben een juf in groep 3 en ik heb ook stagiaires.
Zelf heb ik ook stage gelopen op scholen waar ik natuurlijk fijne maar ook vervelende herinneringen aan heb.
Ik heb een keer gezorgd dat een school niet meer als stageschool werd gebruikt door de Pabo. Het was daar echt vreselijk, alleen was ik de eerste stagiaire die daar iets van gezegd had. Ik zal dus ook nooit op die school willen werken.

Als het niet klikt met school en stagiaire kun je proberen om een andere school of mentor te vinden. Als je stage loopt moet het natuurlijk voor alle twee de partijen leuk en leerzaam blijven.
Heb je het al met je mentrix gesproken. Ik zou dit echt doen als ik jou was. Zeg haar dat je je stage niet fijn ervaart, en dat je dat graag wilt veranderen. Vraag of ze het eens met je wil bespreken.

Als ik een stagiaire zou hebben die het niet naar haar/zijn zin heeft. Zou ik het alleen maar fijn vinden als die dat met mij zou willen bespreken. Je kunt immers pas goed functioneren als je lekker in je vel zit.
Veel succes en laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 18:57

tja vandaag ginghet al beter, ik heb wel vrijdag met mijn trajectbelgeleider van school gesproken en die zei dat ik eht meot aankaarten met mijn stage begeleidster.... dus ik vandaag moed verzameld enwij hadden een gesprek voor mijn opdrachten en toen kwamen er opeens andere collega's bijzitten en mijn begeleidster zei dat we toch al klaar waren... toch??? tja dan kan ik moeiljik nee zeggen.... dus ik probeer het nog wel een keer voorlopig heb ik volgende week vakantie duz..... maar ik baal er best van want ik heb vorig jaar een keigave stage gehad waar ik met ongeloofelijk veel plezier aan terug denk en dat werkt ook me dat je van diedere stage denkt (als tie anders is dan vorig jaar) .... tis niet leuk hier..... het kan aan mij lggen maa rik ben nogal makkelijk en hjeeeeeeel fexibel ik vind alles wel goed...... als ik maar met de kids bezig ben.....! En ik ga ook alles vergelijken met mijn vorige stage.... zo van hun gingen er opd ie manier mee om en dat wat hier gebeurt ben ik niet zo over... dat zou ik anders doen! Maar mijn vorige stage was op een kdv en nu dus op een basisschool. maar ik zie het wel.... ik ga proberen om die 10 weekse stage in het buitenland te doen zodat ik daar eerder weg kan.... maar ik loop deze stage wel uit denk ik.... ik ben er pas 4 weken of zo dus bgein nog maar net... misschien dat ik het over een paar weken wel super leuk vind!!! (khoop het)

groetjes Esmee

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:15

Hoi Esmee,

Ik vind dit echt naar voor je je joh!
Dit is echt niet nodig. Als jij je inzet voor je stage hoort je mentrix zich op z'n minst wel een klein beetje in te zetten voor jou!
Jij kiest er voor om ie stage te lopen, maar zij kiest er voor om een stagiaire te begeleiden en dat moet ze dan ook goed doen.
Als ik jou was zou ik er ook met haar over proberen te praten, of als je dat heel moeilijk vind met je stagebegeleider vanuit de opleiding erbij.
Dit is geen doen voor jou, als je zo door gaat tot juni staat heel het werk je tegen en dat is natuurlijk niet bedoeling. Er zijn zat scholen waar je het gezellig kunt hebben en een hoop kunt leren, dus als het hier niet lukt moet je het ergens anders gaan proberen hoor!
Ik heb zelf tijdens mijn stage ook wel 'ns problemen met m'n mentrix gehad, ik was erg onzeker en zij zette me vreselijk voor schut tijdens m'n stage. Ik kon er om blijven huilen, maar natuurlijk op een veilige plek waar zij het niet zag...
Uiteindelijk heb ik er wel met haar over gepraat, want het zat me zo hoog. En wat bleek, zij zag het nog gewoon als grapje en had nooit verwacht dat ik daar zo mee zou zitten. Een goeie leer voor haar dus ook, dat er ook mensen zijn waarbij sommige dingen wat gevoeliger liggen!

Maar goed, ik wens je heel veel sterkte toe en neem van mij aan, praat er met haar over en sta open voor alles wat ze je vertelt, zet je in en probeer mee te denken met alles wat er op school gebeurt. Als het niet lukt, tob niet door, maar zoek een andere stageplek, jij moet je prettig voelen in je werk!
Succes en laat even weten hoe het is afgelopen!

Ellis

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:58

Ga eens op je strepen staan, en niet te zuinig ook. Als dingen je echt dwars zitten, praat er dan over en laat je niet in de hoek kletsen. Je bent daar om iets te leren, en dat werkt niet zo best als je je niet lekker voelt.
Probeer eruit te komen met je begeleider, meestal werkt dat goed.
Als je nou echt niet een oplossing vindt, wieberen dan, je hebt daar dan niks te zoeken.

Succes, Gery.

P.S. als het alleen die concierge is, dan verkoop je die toch een linkse, bij voorkeur waar iedereen bij staat.