Nog meer mensen met een bijna 2,5 jarige?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Nog meer mensen met een bijna 2,5 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 11:35

...dus dat betekent: Volgend jaar erop, als het goed is natuurlijk Knipoog

Mijn andere merrie wordt over precies een maandje 2,5 dus dat betekent langzamerhand er mee gaan beginnen Cool

Ik heb haar vanaf 8 maanden, dus de tijd is best wel snel gegaan vind ik.

Hebben jullie ook al zo zin om aan de slag te gaan?

Die van mij staat nog steeds op het land, en heb haar nu al een stuk of 3/4 keer aan de longe gehad, ook al was het maar 5/10 minuutjes per keer.

Ben zo benieuwd hoe die van mij het gaat doen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:59

Ik heb op de moment ook een 2.5-jarige, gekocht toen ze 3 weken oud was.

Ze heeft al zowat alles op haar rug gehad, gaande van plastic tot een zadel maar dan zonder singel. (mensen nog niet Knipoog )
Singeldruk kent ze ook al vrij goed, ik doe ze regelmatig als "training" een reksingeltje aan en geeft ze nix om. (is natuurlijk ook niet zo strak als een echte singel maar je moet ergens beginnen Haha! )

Ik had ze overlaatst voor het eerst een bit ingedaan en daar vond ze toch niet zoveel aan, maar ze moet nog wennen natuurlijk. Lachen

Paar dagen terug heb ik ze ook voor het eerst meegenomen naar de bak waar we later zullen rijden (is op kwartiertje stappen), ik was er al vaker mee gaan wandelen maar nog nooit naar daar. Ik kan zeggen dat ze al vrij verkeersmak is (enkel qua grote voertuigen is ze nog niet zo bomproof) ze wandelt keurig naast me, trekt me geen enkele keer voorbij, blijft soms wel eens een beetje achter maar met een tong klik sluit ze weer netjes aan.
Ook als er een kudde paarden naast de weg mee beginnen te lopen en briesen blijft ze heel braaf (wel beetje show verkopen maar ze peert hem niet met mij er achteraan Knipoog )
We hebben daar ter plaatse niet veel werk verricht overigens, 5 minuutjes hoogstens en dan hebben we oa balkjes gestapt. (en met de buurpaarden geneust Clown )

Verder staat ze nog steeds heel de dag buiten met een ruin, 's nachts gaan ze meestal op stal maar soms blijven ze ook buiten (met de staldeuren open, ze kunnen overigens ook nog in een schuilhok als ze willen)
In de zomer staan ze zowiezo 24-7 op de wei. Lachen

Volgend jaar er dus op, en ik heb er zin in! Haha!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:00

Die van mij is ondertussen 3,5 maar ik kan me precies voorstellen hoe het voelt. We hadden met onze merrie wel al vaker gelongeerd en haar in de hand gehad. Eigenlijk heeeeeeel vaak, maar goed. Je kunt nu natuurlijk alvast gaan oefenen met een bit, hoofdstel, zadel, bla bla bla. Zo kun je ook alvast merken hoe dat ze straks op je zal reageren, en het schept een sterke band met jullie samen.

Succes ermee!!

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:19

Spannend he? Udinde is ook twee en een half nu. Ze staat nu nog in de kudde een beetje de beest uit te hangen, maar volgende maand komt ze thuis.
Dan moet ze eerst maar eens wennen aan haar nieuwe thuis en dan begin ik haar langzamerhand dingetjes te leren. Wandelen, verkeer, vreemde dingen.
Ik heb er zin in!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:38

Cockie is nu presies 2,5 jaar.
Ze heeft al bijna alles gehad,behalve mensen op haar rug dan..Knipoog
Bouwlint,plastic,vrachtwagens,trekkers,hoefsmid,dierenarts,trailer,water(klein plasje én de zee),zadel,hoofdstel,2x laten stappen aan de longe.
Ze is nu veel gewend,en staat nu bij een kudde op een stuk land met een bepaald stuk overkapping.Daar blijft ze ook van de winter staan.Soms pak ik haar er tussenuit,om te borstelen,buiten te lopen,hoeven krabben enzo.Volgend jaar(lente) wil ik rustig gaan beginnen met longeren.Voor de rest zien we wel hoe het loopt...Knipoog

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:45

De mijne is ook aan de beurt... raar hoor toen ze geboren was was het echt van ....nog 3 jaar wachten maar wat is de tijd snel gegaan!
Maar ze gaat van het voorjaar naar iemand die haar zadelmak maakt, maar ze accepteerd alles wel snel heb haar laatst gewoon een hoofdstel ingedaan en een dek op d'r rug gelegd gaan probleem...
Het wordt een spannend jaartje volgend jaar

...Dreaming with my eye's wide open...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:45

Ik heb haar natuurlijk al wel veel in handen gehad, borstelen, wassen, wandelen, ze is verder heel erg braaf.

Het spannendste vind ik vooral dat het m'n eerste eigen paardje is wat ik ga beleren. Is toch anders dan een paard van iemand anders beleren Lachen

Mijn andere merrie rijd ik western en dat wil ik met haar ook gaan doen.
Ik heb nog geen westernzadel voor haar, maar ik heb wel 2 vzh die ze op kan. Dus dat komt wel goed

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:53

luna_cockie schreef:
Bouwlint


De mijne is zelf zo "brutaal' dat ze vastberaden op de werken AFLOOPT om grondig te inspecteren wat er daar allemaal gebeurt Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:54

Loolapelooza schreef:

Paar dagen terug heb ik ze ook voor het eerst meegenomen naar de bak waar we later zullen rijden (is op kwartiertje stappen), ik was er al vaker mee gaan wandelen maar nog nooit naar daar.


Ja ik laatst ook naar de rijbak geweest *LOL*
Ze was een beetje kijkerig en een beetje druk maar verder heel braaf OK dan!
Gewoon even gekeken daar, want verder had ze het druk met gras eten daar Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:55

Loolapelooza"]
[quote="luna_cockie schreef:
Bouwlint


De mijne is zelf zo "brutaal' dat ze vastberaden op de werken AFLOOPT om grondig te inspecteren wat er daar allemaal gebeurt Haha!
[/quote]

Hahaha, die van mij is dus niet benauwd van groot verkeer, ze steekt altijd de neus uit als zo'n gevaarte langs komt rijden Clown

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:07

Mijn 2 jarige is van augustus dus hij loopt nog lekker in het land.
Hoofdstel heeft hij nog niet in gehad maar aan het halster heb ik hem wel eens rondgeslingerd. Moest hij voor de veterinaire keuring leren.
Verder is hij wel gewend aan de vrachtwagen en de dagelijkse dingen maar hij staat mij nu wel best 24/7 op het land tussen de drachtige merries.

Ik denk dat ik hem pas volgend jaar oktober naar huis haal. Van de zomer komt hij wel af en toe bij huis om te dekken maar niet om te beleren. Hij gaat gewoon nog 24/7 op het land.
Dat komt volgende winter wel of misschien zelfs pas het jaar daarop...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:09

Chronos schreef:
De mijne is ook aan de beurt... raar hoor toen ze geboren was was het echt van ....nog 3 jaar wachten maar wat is de tijd snel gegaan!


Dat heeft mij ook zo verbaasd. Zo heb je een klein slungelig veulen naast je merrie staan en plotseling staat er een bijna-volwassen paard! Vind ik zo gek Verward Haha!


luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:48

jantina"]
[quote="Chronos schreef:
De mijne is ook aan de beurt... raar hoor toen ze geboren was was het echt van ....nog 3 jaar wachten maar wat is de tijd snel gegaan!


Dat heeft mij ook zo verbaasd. Zo heb je een klein slungelig veulen naast je merrie staan en plotseling staat er een bijna-volwassen paard! Vind ik zo gek Verward Haha!
[/quote]

ja idd....
als ik nu babayfoto's van cockie zie kan ik me dat nog heel goed hereinneren,en nu is ze al vet groot!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:04

Die van mij is nu 3 jaar, word du s volgend jaar 4, maar ik breng haar de basis eerst zelf bij.
En daarna breng ik haar weg om haar te laten berijden.
Dat doe ik niet zelf meer, vooral omdat dit een behoorlijk gestrest paard is, en ik zie dat niet zitten Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:28

Die van mij is nu ook 2,5 jaar! En ben sinds deze week een beetje aan de gang met longeren, leuk hoor en het mooiste, hij heeft er ook lol is.

Misschien is het een idee dat we elkaar een beetje op de hoogte houden van alle ontwikkelingen binnen trainingsland?!:D

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 21:01

Ja dat lijkt me ook erg leuk Haha!

Nou hoe het met die van mij staat, vorige week voor de 4e keer gelongeerd, nou mevrouw was chagrijnig!! Haha!
Oren in de nek en van die merriepiepjes geven in de longeerbak, en wat ik van d'r vroeg was gewoon stappen of draven en nog geen 5/10 minuutjes Haha! Dat wordt nog wat Haha!

Terwijl ze wel elke dag bij het hek staat zo van mag ik ook mee?
Die denkt natuurlijk dat andere paarden alleen uit het land gaan om te eten hihi Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:10

Ik mag ook mee doen toch :p
Aangezien die van mij wel 3 is, maar nog niet zadelmak is :p
poosje geleden voor het eerst een hoofdstelletje in gehad, kauwde als een gek *LOL*
Ben altijd zo bang dat ze de tong eraf bijten Scheve mond

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:59

Mijnes is nu ook 2,5 Lovers

In juni erop, gaat idd best snel

Leo is gewend aan een hoofdstel, klinkt misschien wat vroeg, maar ze is nogal macho, en niet in de hand te houden langs de weg (En dat moet wel, we hebben geen keus Scheve mond) Met hoofdstel gaat het prima

ECHT longeren doen we ook al af en toe, maar normaal gesproken gaan we haar alleen lekker uitlaten aan de lange lijn, en leren we haar een beetje stap draf galop commando's... Ze leert echt snel

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:38

Rhona wordt (als het goed is) in januari 3. Ik heb haar nu ruim een jaar, dus ik heb niet zo heel lang hoeven wachten. We hebben heel veel gewandeld, en ze is behoorlijk verkeersmak (ze ziet alleen nog wel eens roze tinker-etende kaboutertjes Schijnheilig ). Ze kent verder nog helemaal niets. Als het koudste deel van de winter (lees; als de bak weer begaanbaar is!) weer voorbij is, gaan we beginnen met longeren en zadelmak maken.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het gaat doen. Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers