Negatieve energie en paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Negatieve energie en paard?

Ik kan maar beter niet gaan!
4 (7%)
Ik kan maar beter zo snel mogelijk naar stal gaan
21 (38%)
Het maakt niet uit of ik wel of niet ga
3 (5%)
Soms wel, soms niet, ligt aan de dag
22 (40%)
Anders...
4 (7%)

Totaal aantal stemmen: 54


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Negatieve energie en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 09:59

Ja ik noem het maar even zo, bedoel eigenlijk als je ruzie hebt met bijvoorbeeld je vriend/vriendin, je chagerijnig bent, of gewoon niet lekker in je vel zit... Ga je dan juist wel of juist niet naar je paard om te rijden of wat anders te doen?
Soms heb ik het gevoel dat ik beter thuis kan blijven omdat anders het risico bestaat dat ik alles op mn paard af ga reageren, en soms heb ik juist meer de drang om naar stal toe te gaan omdat ik voel dat ik zelf dan rustiger word...
Gisteren bijvoorbeeld had ik knallende ruzie met mn vriend thuis, en ben ik naar stal gegaan met het idee te gaan poetsen of longeren (iets zonder risico voor het paard zeg maar), maar ben toch gaan rijden en het ging eigenlijk redelijk goed. Een keer beetje boos geworden maar dat was haar eigen schuld en duurde ook maar heel kort. Verder was ik na afloop een stuk rustiger enzo.
Hoe voelen jullie dat aan??


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:06

Het levert mij eigenlijk altijd positieve energie op.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:28

Ik wordt meestal wel rustiger als ik bij m'n paardjes ben.. maar dan moet ik wel echt gaan met de instelling: ik wil ff lekker rustig worden..

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:50

Ik word meestal wel weer rustig als ik bij de paarden ben nadat ik ruzie heb gehad of als ik een stressdag gehad heb op kantoor.. Maar ik heb ook vaak zat dat ik besluit niet te rijden omdat ik bang ben dat ik niet veel kan hebben.. en dat is niet eerlijk tegenover mijn paard.
Ik heb er dan ook gewoon de concentratie niet voor.. dan ga ik lekker longeren of ik laat ze lekker alleen in de paddock staan terwijl ik de stallen doe!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:21

Ligt er een beetje aan.. De ene keer heb ik dan zo iets van ik ga nu lekker naar me paardje toe en ga ontspannen rijden.. En soms ga ik wel maar dan moet ik me best doen om niet boos op hem/haar te worden omdat ik zelf geergert ben...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:45

ik ga dan juist naar mn paard om positieve energie te krijgen zeg maar,
maar ik ga wel eerst alleen zitten kijken naar mn paard, en pas als ik alle negatiefe energie en frustraties kwijt ben ga ik wat met haar doen,
anders krijg je toch discommunicatie want dan begrijp je elkaar niet meer,
vroeger was ik niet in staat om eraan toe te geven als ik me niet 100% ok voelde, nu gelukkig wel,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:47

Als ik echt zwaar de pest in heb ga ik zeker niet rijden, omdat ik me dan niet goed kan concentreren. Maar lekker borstelen of een eind met hem wandelen of gewoon erbij gaan zitten terwijl hij rondscharrelt helpt bij mij heel goed.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:14

Als ik die dag gepland had naar m'n paard te gaan (en nog niet geweest ben Knipoog ) ga ik wel.
Maar rijden hoef ik dan echt niet te proberen, mijn paard reageert vreselijk op mijn bui en is dan super dwars, waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt...
Even longeren en lekker poetsen kan wel.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Esther

Berichten: 4143
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:30

Als ik een slechte bui heb ofzo ga ik zeker niet rijden, dat helpt niet en wordt ik alleen maar boos op het paard. Dat heeft hij niet verdiend. Ga hem dan lekker poetsen ofzo. Gelukkig kan ik tegen de stalhoudster lekker van me af praten, dat helpt ook goed. Lachen

Sprakeloos

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:31

Ik ga dan niet rijden, dan heb ik geen geduld en botst het toch wel. Maar wel een eind wandelen of alleen maar lekker bij 'm in de stal zitten, dan word ik zelf weer rustiger...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:58

Dan ga ik juist naar mijn pony. Lekker poetsen, etc. Maar ik ga dan niet rijden, heb er dan sowieso geen zin in en dan gaat 't alleen maar slechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:24

Als ik weet dat ik niet aardig ben die dag ga ik alleen poetsen, of als het mooi weer is naar het bos.

Ik ga dan niet trainen, want ik ben dan eerder boos dan normaal en dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard.
En eerlijkheid en consequentie zijn in mijn ogen het belangrijkste bij het omgaan bij paarden, dus vind ik als ruiters dat je daar goed bij jezelf moet kijken of je die dag wel eerlijk kunt zijn.

Ik merk wel dat ik rustiger word als ik bij de paarden ben.
Het geeft me energie en rust van binnen.

Machie

Berichten: 15979
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:41

ik ga dan wel naaar mijn paard toe, maar er niet op!
Hij is nog jong, en als ik niet lekker in mn vel zit, geef ik de hulpen toch iets te heftig, waardoor baloe alleen maar gek gaat doen, en door me heen lopen, enz. enz.
Maar lekker met hem knuffelen gaat dan perfect!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:49

Tegenwoordig kan ik gewoon naar Magic toe en ook rijden, dan kan ik juist even ontspannen.

Vroeger met mijn pony zat dat wel anders, dan was ik toch sneller geirriteerd. Gelukkig had ik altijd een moeder aan de kant die snel genoeg zag of ik fout bezig was of niet. En zo nodig ook zei dat ik er maar beter met rijden kon stoppen (voor die dag dan hé Knipoog ).

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:54

Het ligt er een beetje aan, de ene keer zit ik absoluut niet lekker in mijn vel en dan ben ik juist totaal opgeknapt als ik weer terugkom en de andere keer is het echt drama

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 16:09

Liesbethje schreef:
Het ligt er een beetje aan, de ene keer zit ik absoluut niet lekker in mijn vel en dan ben ik juist totaal opgeknapt als ik weer terugkom en de andere keer is het echt drama


Ja dat heb ik dus ook....

Yessy

Berichten: 23020
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:58

ik moet toch gaan, kan dr moeilijk een dag stil laten staan, maar als ik me echt rot voel ga ik niet rijden, dat lukt dan niet zonder boosheid enzo. Maar dolly opzic geeft me veel positieve energie, ze weet heel goed wanneer ik me rot voel en is dan extra lief enzo Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:00

ik zou wel gaan .. voor mij is het altijd fijner als ik ruzie heb dat ik weg ben en dat ik dan naar de paarden toe ga *LOL* .. ik weet nie of het bij jou helpt maar bij mij wel ":)) ... ik heb er eigenlijk ook nooit last van dat het paard zich ergerd aan dat ik chagie ben ofzo

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:00

als ik chagarijnig bent ga ik dus niet. Dat is geen goed idee bij mij. k reageer dan alles af op mn pony, dus dan blijf k liever thuis. kga wel mn moeder pesten ofzo.

[o]

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:31

Als ik een baal dag heb ga ik juist paardrijden... maar als ik echt sjagereinig ben kijk ik het meestal even aan. Als ik soms op stal hem al irrtitant vind stap ik nieteens op.
En soms ga ik rijden (terwijl ik een rot bui heb) en klaart mijn bui op maar het gebeurt ook weleens dat hij totaal niet loopt, en echt onwijs slecht loopt zelfs.... dan stap ik meestal vrij snel af... anders vind ik het zielig voor het paard want dan reageer ik het alleenmaar af op hem. Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:38

Ik kan met een rotgevoel de deur uitstappen, maar als ik dan m'n tinkertje zie is het gevoel meteen al een stuk minder . Ik vertel ook veel tegen hem . Hij is gewoon m'n klaagmuur en m'n toeverlaat Lovers

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:03

Ik kan me nog zo rot voelen, bij Lois ben ik het altijd zo kwijt.
Ik hoef ook niet te proberen om met een slecht humeur te gaan rijden. Lois pikt dat zo op en reageert daar hyper op. Lois heeft me echt geleerd mijn eigen gevoelens beter te scheiden en niet alles negatief te laten beinvloeden door een vrvelende gebeurtenis.

Dees

Berichten: 18894
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:27

Mijn paarden staan achter huis; ik moet er wel voor zorgen ook al voel ik me Boos!....
HEt hangt af van mijn humeur. Als ik werk-stress heb, weet ik dat ik niet moet gaan rijden; dan ben ik te gehaast en wil ik meteen alles in 1 keer goed, en tja...dat werkt niet echt met paarden....
Als ik verdriet heb, doe ik het mijn paard niet aan mijn verdriet op hem te projecteren. Dan is het paard ook teneergeslagen zonder dat het begrijtp waarom.
Maar als ik een pesthumeur heb, wat op te lossen is met afleiding,d an ga ik zeker wel leuke dingen doen met mijn paard.

Dus, tja, het hangt er een beetje van af hoe ik me voel.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Fitzroy

Berichten: 25080
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:16

Ik ga wel naar mijn paard, omdat je dan (vaak, niet altijd) je gedachten ergens anders op kunt zetten. Ik ga echter niet rijden, dat draait gegarandeerd uit op ruzie.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:23

Als ik echt Boos! ben, dan ga ik niet rijden. Even poetsen of longeren werkt dan bij mij beter. Of een ritje buiten stappen met een lang teugeltje. En dan vooral blijven stappen, stil zitten en nergens aan denken Haha!
Als ik dan thuis kom, dan ben ik toch een stuk relaxter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bobo2000, Lara_ en 83 bezoekers