Voor/nadelen kort haar

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Voor/nadelen kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 11:47

Ik zit er al jaren over te denken, maar ik durf niet. Echter zijn er steeds meer mensen die zeggen, neem toch een lekker kort koppie, dat staat je harstikke leuk!
Ik ben echter totaal niet handig met haar. Ik moet dus niet iets hebben wat je ingewikkeld moet föhnen enzo...
Mensen met kort haar, wat voor model hebben jullie, hoelang zijn jullie ermee bezig voor het in model zit, hoe doen jullie het in model, etc etc



Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:17

Ik ben ook niet echt handig met fohnen enzo. Ik heb al een paar jaar kort haar. Het is lekker makkelijk. Als je het echt goed wil hebben duurt het wat langer, als je haast hebt doe je er gewoon wat gel in en gaan.
Ik ben er zo'n 5/10 minuten mee bezig, als ik er meer werk van maak een kwartiertjes denk ik. Maar ik heb ook geen moeilijk kapsel. Ik fohn het nu weleens naar buiten, maar dat heb je ook zo door hoe dat moet. Voor de rest gebruik ik best veel gel, waar het lekker wild van zit.
Je kunt het net zo ongewikkeld maken als je wilt.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:23

ik heb heel lang kort haar gehad... aan de voorkant iets langere plukken en achter kort. het enige wat je gebruikt is een beetje gelwax (bijv van andrelon) en dat kneed je erin. was er meestal zo ongeveer 5 minuten mee bezig. het vervelende is wel dat je er wel altijd iets aan moet doen, terwijl je met lang haar een borstel er doorheen haalt en in een staart drukt.
ook moet je vaker naar de kapper om het bij te laten houden.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:25

Het moet maar net bij je gezicht staan, bij sommigen is kort haar mooi en bij sommigen helemaal niet.
En idd wat fabienne ook zei, je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt, zowel met kort als met lang haar.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:29

Ik heb zelf lang haar gehad, maar heb t zo'n 2 maanden terug kort laten knippen, was het beu. Het klitte altijd ontzettend. Bij mij is het nu ook aan de voorkant met wat langere plukken en vanachter kort. Ik prop er altijd wat gel in aan de achterkant zodat t lekker wild gaat staan. Ben hier altijd zo'n 5 a 10 minuten mee bezig. Het enige nadeel is dat je als je weg wilt altijd wel even je haar moet doen, anders zit het echt voor geen meter en bij mn lange haar haalde ik er dan altijd even een borstel door heen en propte het in een staart. En je korte kapsel kun je net zo ingewikkeld maken als je zelf wilt, ik ben naar de kapper gestapt en heb gezegd dat ik het kort wou, maar niet dat ik er 's ochtends uren aan bezig moest zijn met fohnen en al om het fatsoenlijk te krijgen.

Pino, de super Fjord!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:41

Ik ben vorig jaar naar kort gegaan en wat had ik aan een kant een spijt want ik was 's morgens langer bezig om het eenigzins te laten zitten...
Maar laat je goed adviseren door de kapper

...Dreaming with my eye's wide open...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:45

Ik heb het kort geknipt en ik heb er spijt van. Toen mijn haar langer was was het zwaarder en viel het niet voor mijn ogen maar in een scheiding. Ik kan nu nooit de deur uit zonder er gel in te doen.

's ochtends gel er in, 's middags is het er alweer uit. Ik heb wonderhaar Scheve mond waar geen gel in blijft zitten.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:09

Ik heb het jaren geleden al kort laten knippen, en heb er nog steeds geen spijt van.

Het enige waar ik nu een beetje mee zit is dat het eigenlijk altijd hetzelfde zit. De laatste keer dat ik het heb laten knippen zat het heel leuk maar na 2 weken is er al bijna niks meer mee te doen.
Ik gebruik liters gel en spray om het maar een beetje te laten zitten.
Ziet er niet echt uit zoveel gel Boos! .

Ik ga dus binnekort weer en laat het weer flink kort snoeien zodat ik er weer wat mee kan. Ik heb zelf heel zwaar haar en na het wassen hangt het dus stijl naar beneden(ala bloempot wat je wel eens ziet ).

Maar ga gewoon naar je kapper en overleg het eens. Ze kunnen je goed advies geven en wie weet een kleurtje erin.

Wil ik nu ook, vorige keer kon het nog niet omdat ik nog niet zo lang kon zitten ivm mijn rug.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:16

Ik heb het mijne laten kortwieken twee jaar terug. Opgeschoren langsachter. En ........ sindsdien niet meer terug bij de kapper geweest Bloos!. Het stond vreselijk leuk, maar sinds toen is het terug gaan krullen helemaal vanzelf en dat is ook wel leuk Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:29

Het hoeft toch niet meteen mega-kort? In de boekhandel ligt (bij ons tenminste) een boekje met 500 foto's van kapsels erin. Met halflang haar zijn ook heel veel mogelijkheden, terwijl je het nog steeds in een staart kunt doen als het nodig is.

Jhethart
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:32

stef schreef:
Ik zit er al jaren over te denken, maar ik durf niet. Echter zijn er steeds meer mensen die zeggen, neem toch een lekker kort koppie, dat staat je harstikke leuk!
Ik ben echter totaal niet handig met haar. Ik moet dus niet iets hebben wat je ingewikkeld moet föhnen enzo...
Mensen met kort haar, wat voor model hebben jullie, hoelang zijn jullie ermee bezig voor het in model zit, hoe doen jullie het in model, etc etc



ik heb m'n hoofd kaal geschoren, zou je ook moeten doen, is leuuuukkkkk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Barbabientje, Bielsje, Facebook, fro, Googlebot, hooi, Iris_Casper, Kaetibangsi, Keizerinnnn, Kimberley_, Mar_X, NatasjaV, NorwayFjord, Plop1997, Tatjanaa, xColorCross, XladyX, xU_Blinghx, xxxmh, YvonneV en 64 bezoekers