Effe zeiken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Effe zeiken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 17:49

Ja wat haal ik me nu weer op de hals....

Maar soms word ik zo moe van bepaalde topics en berichten. Ik ben voor het laatst op Horses At Work geweest vandaag, de huis-tuin-en-keuken-paardensportpsychologie viert daar hoogtij. En soms op andere forums ook.

Wat valt mij in mijn zeikbui op? Foto's van reuze trotse eigenaren van mensen die echt vééééls te groot zijn voor hun pony, of op een paard met weggedrukte ruggen, onderhalzen, die zware stangen in hebben hangen, god mag weten allemaal wat je te zien krijgt en dan 20 reacties eronder van 'leuk paard' 'mooi paard' 'ziet er netjes uit hoor!' Verward

Wie zei het ook al weer? Van Gaal? "Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?" Ja ik gooi de knuppel maar eens even in het hoenderhok, maar ik heb het nog niet eens gehad over Medisch, waar mensen ff vragen wat ze moeten doen aan hun pony die al 4 dagen niet eet of 3 dagen diarree heeft of weken futloos is, of zuylke schimmel heeft dat zijn hoofd onder de korsten zit, mok heeft die gewoon openscheurt en dan krijg je van die prutmiddelstje aangesmeerd terwijl ik denk GA NAAR DE DIERENARTS!!!!!


Zo, opgelucht! Maak van je hart geen moordkuil he!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:53

Iedereen moet zn hart eens luchten he Tong uitsteken

Ik snap wel wat je bedoeld, die mensen (bv. diegenen die veeeel te groot zijn) realiseren zich niet dat het er niet uitziet, maar, ik weet uit ervaring dat je dat als pony/paardeneigenaar vaak zelf niet doorhebt, en anderen niet gelooft, TOT je een foto van jezelf ziet, dan dringt het meestal wel tot je door Knipoog *tuurlijk, er zijn uitzonderingen*

Maar ik snap iig wat je bedoeld

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:10

Tja lekker allemaal met elkaar mee banketstaaf..
Snap wel wat je bedoelt vind het ook wel grappig soms want dan zie je iemand zwaar over de rooien gaan in een slof-tropic en dan rijd iemand ermee op de foto en dan zeggen ze "oh nee het ziet er goed uit"...
En over mensen met een te kleine pony dat vind ik niet zo'n probleem want zolang die pony er geen last van heeft en de gene die erop zit er lol mee heeft waarom zou het dan niet mogen??
En dat van medisch ben ik ook helemaal mee eens heb er ook nog nooit wat geplaats (dacht ik).. Laat de dierenarts voor alles komen vind ie niet erg ook ik betaal toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:11

Tja, wbt onderhalzen, weggedrukte ruggen etc heb je gelijk, maar met je opmerking over te grote mensen op te kleine ponies krijg je mijn nekhaar dan wel weer omhoog.
Wat maakt dat nou toch uit als het plaatje niet is zoals de gemiddelde dressuurjury het wil zien? Who cares?
Voorbeeldje? Stef en Honey, Dennis, Sanderijn en Tinkerbell etc etc. allemaal mensen met ponies die "te klein" voor ze zijn, maar die zielsveel van hun beestje houden en er gewoon oppietoppie goed voor zijn.
En ja, dan is het gewoon "een leuk beestje zeg!" TERECHT!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:13

Is maar net hoe de Boktwind waait.
Nu is alles koek en ei, en volgende week worden de mensen die wat kort zitten de grond in geboort Haha!

Oh en Roxxie:
    Statistieken voor Roxxie
    Forum Berichten
    [VvdD] Verslag van de Dag 18.99%
    [PP] Paardenpraat 14.46%
    [AM] Algemeen 13.24%
    [HAW] Horses At Work 13.24%
    [VMR] Vraag-Maar-Raak 12.72%
    [ITP] In The Picture 8.89%
    [RT] Rijtechnische problemen 4.53%
    [WD] Wedstrijden 3.31%
    [FA] Fokkerij en Afstamming 3.14%
    [RP] Rassenpraat 2.26%
    [MD] Medisch 1.39%
    [JH] Jeugdhonk 1.05%
    [EA] Eenmaal, andermaal... Verkocht! 0.87%
    [UZ] Uit het Zadel 0.87%
    [MH] De Mesthoop 0.52%
    [VN] Voorpagina Nieuws 0.35%
    [BV] BoktmeetingVerslagen 0.17%

Tong uitsteken Wel eens wat geplaatst dus op medisch *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:15

Maak je niet te druk om anderen, doe lekker je eigen ding.
Steek je tijd in je eigen paard, die is je er dankbaar voor.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:27

Ben ook te groot voor m'n D-ponnie. Kan me niet schelen. De dressuurjury zou het niets vinden. So what? Hij draagt me lekker, heeft me van de zomer 240 kilometer lang kwiek met de oortjes naar voren door een hittegolf gedragen. Geen knotjes en setjes maar daden. Het kan me niet schelen dat jij het niet mooi vind. Mijn sport gaat niet op uiterlijk maar om daden, mijn sportcob doet het prima, en dat vind ik een stuk interessanter dan een bruine KWPNer van 1.75.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:33

Het is maar net hoe de eigenaar van de pony erover denkt.. Foto's zijn ook maar een moment opname dus erg veel kan je hierover niet zeggen.. Maar dat is mijn mening...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:12

ja vind ik ook wat maikuh zegt eigenlijk maar ook natuurlijk mijn mening het is een moment op name....niks aan te doen...

--------------------------------------------------------------------------------------
www.shetz.tk

Midas,Love you!Kom je Zaterdag halen [Me eerste eigen pony!!! OK dan! )

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:25

Ik erger me niet snel aan foto's. Iedereen rijd gewoon op zijn/haar eigen niveau. En dat maakt me ook helemaal niets uit.
Mensen die echt te groot zijn voor hun paarden (en dan bedoel ik dat ze ook echt te zwaar zijn) zie ik maar weinig. Soms oogt het gewoon wat minder mooi.

Het enige waar ik me wel aan kan ergeren zijn mensen die met weet ik wat voor bitten rijden(of andere dingen) om maar 'stoer' ( Verward ) over te komen op bokt.

Doe allemaal maar gewoon, dan zijn we met zn allen al gek genoeg Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:12

Het meest erge vind ik nog dat mensen zichzelf gaan lopen verdedigen op foto's.

"Mijn houding Boos! Boos! "

Of een hele uitleg krijgen waarom hij met een bepaald bit rijd.

En meer van die dingen.


Bang voor commentaar denk ik. Verward

We heten nou niet allemaal anky van grunsven.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:17

Ik ben het wel eens met Gail, wat betreft het meeprat gehalte hier op bokt. en idd ook dat iedereen zegt dat het er helemaal geweldig uitziet terwijl dat duidelijk niet zo is, reageer dan gewoon niet....

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:56

Niet iedereen heeft evenveel ervaring. Iemand die niet geleerd heeft dat aan de teugel meer is dan in de krul weet gewoon niet beter en ziet die weggedrukte rug of scherpe stang niet. Een paar jaar geleden had ik vast ook nog gerageerd met 'oh wat mooi'.
Het enige waar ik me aan erger van meegepraat op bokt als iemand commentaar geeft, dat vaak nog minstens 30 keer herhaald moet worden door anderen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:23

Tsja heb soms ok zoiets van jees zeg mensen kom op...moet je kijken....
Maar dan niet op die onnozele dingen waar jij het ook over hebt.
Laat mensen gewoon op hun kleine pony zitten, zitten ze op jouw rug Verward
Al is het plaatje niet mooi, het is hun pony, zij zijn er gek op en trots, zolang het beest het aankan wat maakt het jou dan uit.

Doorgezakte, weggedrukte ruffen, sloffen, nepkrullen ga maar door kan ik je helemaal gelijk in geven.

Maar als ik soms foto´s aan het kijken ben en dan sommige reacties ziet heb ik eerder zoiets van mensen toch.
Een meisje van 1.60 op een pony van 1.30 is geen gezicht, ok dus en.
Na 10 keer zeggen weten we wel dat iemand geen cap op heeft, zijn tenen naar buiten gedraaid heeft, zijn hakken niet goed uitdrukt of zijn handen rechter moet houden.
Als je nou nog de eerste of de tweede bent ok, maar als 10de met hetzelfde commentaar aan te komen....quote dan gewoon 1 van de andere berichten Haha!

En als je een paard ziet met weggedrukte rug, hangnek of speklap weet ik veel zeg het dan gewoon, probeer ik zelf ook altijd op een iets wat aardige manier te brengen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:13

Sjuimpje schreef:
Is maar net hoe de Boktwind waait.
Nu is alles koek en ei, en volgende week worden de mensen die wat kort zitten de grond in geboort Haha!

Oh en Roxxie:
    Statistieken voor Roxxie
    Forum Berichten
    [VvdD] Verslag van de Dag 18.99%
    [PP] Paardenpraat 14.46%
    [AM] Algemeen 13.24%
    [HAW] Horses At Work 13.24%
    [VMR] Vraag-Maar-Raak 12.72%
    [ITP] In The Picture 8.89%
    [RT] Rijtechnische problemen 4.53%
    [WD] Wedstrijden 3.31%
    [FA] Fokkerij en Afstamming 3.14%
    [RP] Rassenpraat 2.26%
    [MD] Medisch 1.39%
    [JH] Jeugdhonk 1.05%
    [EA] Eenmaal, andermaal... Verkocht! 0.87%
    [UZ] Uit het Zadel 0.87%
    [MH] De Mesthoop 0.52%
    [VN] Voorpagina Nieuws 0.35%
    [BV] BoktmeetingVerslagen 0.17%

Tong uitsteken Wel eens wat geplaatst dus op medisch *LOL*


Misschien heeft ze wel op iemand anders zijn/haar bericht gereageerd Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:19

Sily schreef:
Tsja heb soms ok zoiets van jees zeg mensen kom op...moet je kijken....
Maar dan niet op die onnozele dingen waar jij het ook over hebt.
Laat mensen gewoon op hun kleine pony zitten, zitten ze op jouw rug Verward
Al is het plaatje niet mooi, het is hun pony, zij zijn er gek op en trots, zolang het beest het aankan wat maakt het jou dan uit.


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn zusje heeft bijvoorbeeld jaren op een veel te kleine pony gereden (ze was er nogal snel uitgegroeid). Maar ze was echt ontzettend gek op dat beest. Ze nam iedere week les en ze kon echt lezen en schrijven met dat beest. Mijn ouders hebben verschillende keren gezegd dat ze best een grotere pony uit moest zoeken, maar daar wilde ze absoluut niets van weten.

Stel nu dat ze hier toendertijd een foto had geplaatst... Ik denk niet dat ze het dan leuk gevonden zou hebben als mensen als commentaar schrijven: 'je bent veel en veel te groot', 'wat een kleine pony voor jou' of 'koop een groter paard' Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:23

Ik kan me wel bij je aansluiten, Gail. Is ook de reden dat ik niet vaak op HAW of ITP te vinden ben. Aan al die 'oh' en 'ah"-reacties bij soms onooglijke paarden en/of rijfoto's die er niet uitzien, kan ik me mateloos irriteren.
Alleen als mensen mij op topics wijzen, neem ik een kijkje.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:42

Ja sommige foto's zijn echt de moeite waard hoor Haha! Haha! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:46

Fitzroy schreef:
Ik kan me wel bij je aansluiten, Gail. Is ook de reden dat ik niet vaak op HAW of ITP te vinden ben. Aan al die 'oh' en 'ah"-reacties bij soms onooglijke paarden en/of rijfoto's die er niet uitzien, kan ik me mateloos irriteren.
Alleen als mensen mij op topics wijzen, neem ik een kijkje.

Daar kan ik me al helemaal niet druk om maken,
ik heb zelf 4 jaar lang heel veel schik gehad met een naar Bokt-maatstaven oerlelijk paard. Maar ik heb er wel heel veel van geleerd.
Ik zie nu ook wel eens foto's van paarden die ik niet knap vind maar waar de eigenaar smoorverliefd op is, dat vind ik juist leuk en ik moet er altijd om glimlachen.
Toch niets leukers als mensen die zo dol zijn op hun dier?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:51

Ik weet dat het onder andere over mij gaat, als je het over te groot hebt. Maar het plaatje is slecht, dat weet ik, maar zolang de pony niets liever heeft, en gelukkig is, gelukkiger dan heel de tijd op de wei te staan. Dan trek ik mij niets van "Boktreacties" aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:54

Volgens de bokt-maatstaven bestaan er geen lelijke paarden volgens mij Haha!. Je moet alles mooi vinden schijnbaar.
Tuurlijk zijn er mensen die leren van hun eigen foto's, tuurlijk. Maar er zijn er ook die er niet kritisch genoeg naar kijken.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:55

Cowgirl schreef:
Het meest erge vind ik nog dat mensen zichzelf gaan lopen verdedigen op foto's.

"Mijn houding Boos! Boos! "

Of een hele uitleg krijgen waarom hij met een bepaald bit rijd.

En meer van die dingen.


Bang voor commentaar denk ik. Verward

We heten nou niet allemaal anky van grunsven.

Misschien is dit omdat als je zegt dat die punten van je houding slecht zijn, dat mensen gaan kijken of er andere dingen zijn die nog te verbeteren zijn. Nieuwe dingen, die je niet wist.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:58

Lovely schreef:
Volgens de bokt-maatstaven bestaan er geen lelijke paarden volgens mij Haha!. Je moet alles mooi vinden schijnbaar.
Tuurlijk zijn er mensen die leren van hun eigen foto's, tuurlijk. Maar er zijn er ook die er niet kritisch genoeg naar kijken.

Natuurlijk zijn er lelijke paarden, maar sommige lelijke paarden kunnen heel veel waard zijn voor iemand.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:00

angelke"]
[quote="Lovely schreef:
Volgens de bokt-maatstaven bestaan er geen lelijke paarden volgens mij Haha!. Je moet alles mooi vinden schijnbaar.
Tuurlijk zijn er mensen die leren van hun eigen foto's, tuurlijk. Maar er zijn er ook die er niet kritisch genoeg naar kijken.

Natuurlijk zijn er lelijke paarden, maar sommige lelijke paarden kunnen heel veel waard zijn voor iemand.
[/quote]


En vergeet niet; over smaak valt niet te twisten he! Haha! De een vind dat mooi, de ander dat. Dat hou je toch.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:08

Sonja schreef:
Tja, wbt onderhalzen, weggedrukte ruggen etc heb je gelijk, maar met je opmerking over te grote mensen op te kleine ponies krijg je mijn nekhaar dan wel weer omhoog.
Wat maakt dat nou toch uit als het plaatje niet is zoals de gemiddelde dressuurjury het wil zien? Who cares?
Voorbeeldje? Stef en Honey, Dennis, Sanderijn en Tinkerbell etc etc. allemaal mensen met ponies die "te klein" voor ze zijn, maar die zielsveel van hun beestje houden en er gewoon oppietoppie goed voor zijn.
En ja, dan is het gewoon "een leuk beestje zeg!" TERECHT!


Amen!!! Hier ben ik het volkomen mee eens ... en trouwens... wie bepaalt er wat te groot is?