vragen over zadels laten opvullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 21:11

Ik wil mijn oude zadel laten opvullen. Sinds mijn oude pony vorig jaar is overleden gebruik ik het niet meer, maar misschien ga ik dat in de toekomst wel weer doen bij een nieuw paardje.

Nu ben ik op zoek naar een goed adres in de buurt van Utrecht of in Twente (of ergens daar tussen in, i.v.m. bereikbaarheid) waar ik mijn zadel kan laten opvullen. Ik wil het zadel ook laten nakijken (stevigheid boom) en zo nodig reparaties laten doen (stiksels). Ik wil niet naar de eerste de beste zadelmakerij gaan, daarom hoor ik graag jullie ervaringen eerst. Natuurlijk wil ik ook graag weten wat het kost, dus als jullie daar info over hebben, dan hoor ik die ook graag.

En dan nog een laatste vraag: ik heb in het verleden mijn zadel ook wel eens laten opvullen (geen flauw idee meer waar dat was) en ik ging er toen maar van uit dat dat goed gebeurde. Maar eigenlijk moet een zadel toch worden opgevuld volgens de ligging op je paard? Of kan een zadelmaker zien hoe het zadel op de rug ligt aan de hand van de 'slijtage' aan het zadel? Ik ben daar een leek in, dus alle info is welkom!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> (ben ff onderschriftloos)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-14 21:13 ]</font>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:50

De rug van ieder afzonderlijk paard is verschillend, een goede zadelmaker past het zadel aan aan het paard waar het op komt te liggen.
Als ik m'n zadel laat opvullen gaat Amiga mee om het probleem helder te krijgen, hij bekijkt dat dan heel serieus en daarna gaat hij aan het werk.
Als ik laat opvullen kost mij dat f55,-

Mijn zadelmaker zit helaas niet bij jou in de buurt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 23:43

We hebben er enkele in de buurt Koch is Utrecht is goed. En de ruitershop in Harmelen.

Ook de Freddies Ruitershop vult ze op.

Misschien handig om te wachten tot je paardje dan kan die aangepast worden aan zijn/haar rug. Lijkt mee beter.

Lovers

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

Ik haat Apeldoorners die een rode pet willen Lachen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-14 23:44 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 00:43

Ik wil dit zadel misschien ook op Ameretto gaan gebruiken, het zit namelijk wat zachter dan het zadel van m'n zusje en dat vind ik wel fijn met lange buitenritten (met het oog op evt. endurance). Misschien idd handig om dan Ameretto ook mee te nemen naar de zadelmaker? Dan moet het in de buurt van m'n ouders zijn, dus Twente. Misschien dat ze op haar nieuwe stal iets weten, maar alle tips zijn nog steeds welkom!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> (ben ff onderschriftloos)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-15 00:47 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:09

Dan zou ik die zadelmaker naar de stal laten komen. Dat kost vaak iets aan voorrijkosten maar vooral bij een oud zadel is het fijn dat hij op de rug aangepast wordt. Je kan niet het risico nemen dat het gaat drukken op de schoft of gaat klapperen op de rug.

Party!!