Gevoelig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:00

Bij het poetsen staat Max soms heen en weer te draaien.
hij vind de plekken zoals, buik, singelplek, achterflank en aansingelen helemaal niet leuk.

hij heeft vroeger heel erg last van zijn rug gehad maar dat is gelukkig over. hierdoor denk ik wel dat hij een beetje panisch is geworden.

hoe kan ik hem dan weer wat "ongevoeliger" krijgen?

(en het is niet zoals veel mensen denken dat het toch z'n rug is maar dit is iets tussen z'n oren want dit heeft hij namenlijk niet iedere dag)


lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:26

misschien heeft hij ergens angst voor!jean (mijn verzorgpaard)was in het begin ook heel erg druk met poetsen. hij is nu veel rustiger en laat ook veel meer toe. en denk als hij er gebruik van maakt dat je dan gerust even een zware stem kunt opzetten. (dat hielp bij jean wel een beetje)
Je kunt ze misschien ook gerust stellen en proberen te ontspannen?

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:02

ja wat lovebonney zegt denk ik
toen hij rugpijn had heb je hem weleens geborsteld
want dat deed misschien pijn en vind hij dat eng sinds toen ofzo

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:34

Maar het kan inderdaat ook gevoeligheid zijn. Ga is met je handen aaiend over die plekken waar hij gevoelig is. Reageerd hij ook.

Dan moet je het vaker herhalen. Mijn pony werk gek als je hem onder de buik aaide. Trappen bijten enz. Door gewoon elke keer als ik bij hem was, rustig met zachte ontspannen hand even over zijn buik te aaien. Is het nu nagenoeg weg. Ik kan haar daar borstelen met een harde borstel zonder dat ze begint te trappen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 13:05

heidiLOVER schreef:
ja wat lovebonney zegt denk ik
toen hij rugpijn had heb je hem weleens geborsteld
want dat deed misschien pijn en vind hij dat eng sinds toen ofzo


dat dacht ik zelf ook al

Chell
Berichten: 278
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:43

mijn paard heeft ook last gehad van rugpijn door een verkeerd liggend zadel, gelukkig bemerkte ik dat al snel en heb een ander zadel gekocht. ik had het zadel van zijn vorige eigenaar bij de verkoop erbij gekregen, maar dat bleek dus heel slecht te passen en zij reden er al 2 jaar mee!! (hoezo geen paardenkennis:( ) hij was daardoor ook heel gevoelig bij zijn rug en falken in het begin, ik heb een geen harde borstel meer gebruikt en veel geaait en veel training met een goed zadel en veel oefeningen gedaan (onder instuctie) om zijn rug sterker te maken het is nu bijna over gelukkig!
veel suc6 ermee
gr.
Chell

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:21

wat heb je geprobeerd?

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler, Nirvana95, Rmy87_FP en 71 bezoekers