Deurne/Clusuis College

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Deurne/Clusuis College

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 21:47

Hey iedereen!

Deurne is een paarde school. En je kunt (als je dat af hebt gemaakt veel kanten op)

Maar nou hoorde ik iets over Clusuis College. Dat was ook 4 jaar opleidingen en daarna kon je in een dieren asiel werken,dierentuin maar ook een manege en fokker worden enzo.

Mijn vragen zijn nu:
*Kun je met Deurne later meer met paarden doen?Zojah welke?
*Kun je nog meer doen met Clusuis College dan een eigen manege en fokker worden?


Ik weet nog niet echt wat ik later wil zijn ik vind paarden leuk maar ook dieren gewoon en paarden en dat was Clusuis College vandaar mijn vraag Knipoog [/b]

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:06

kijk bij www.google.nl en zoek bij clusius college, ik weet de site niet uit mijn hoofd Lachen daar staat wat je er allemaal mee kan.

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 14:55

dankjewel

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:32

Clusius College is niet vergelijkbaar met Deurne. Het Clusius is een VMBO opleiding, waar je een richting moet kiezen. Vroeger was dat huishoudschool, agrarische school met planten of dierenkant. Als je in een dierentuin wilt gaan werken, dan moet je meestal nog een hogere opleiding gaan volgen. Bijv. diermanagment in Leeuwarden.
Deurne is een HBO opleiding, waar je gericht een opleiding doet in de paarden. Je kan een eigen manege starten, richting dressuur of springen, of draverij en rensport of een opleiding voor hoefsmid volgen.
Beide opleidingen garanderen geen baan in de paarden. Je moet of thuis al een bedrijf hebben met paarden of al voorstages gedaan hebben in een bedrijf met de kans om te kunnen blijven.
Dierentuinen zijn momenteel veel mensen aan het ontslaan, dus die kans is erg klein.
Geen van de mensen die ik ken van beide HBO opleidingen, werken nog met paarden, behalve privélessen die ze naast hun baan geven.
Maar misschien is dat wel voor jou weggelegd? Go for it, als je het echt wilt.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:16

Voor Deurne moet je tich errug veel geld hebben en krijg je toch geen studiebeurs? (zegt mijn vader)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:23

Sylke schreef:
Voor Deurne moet je tich errug veel geld hebben en krijg je toch geen studiebeurs? (zegt mijn vader)


voor deurne krijg je wel een studiebeurs + ov (ik krijg het nu ook )
je moet net als alle andere scholen lesgeld betalen, alleen er komt nog extra geld bij voor de stallingskosten van je paard (of huur+stalling van schoolpaard als je geen eigen paard meeneemt), en extra kosten voor het logeren in het flatgebouw+eten op school.

als je met dieren wilt werken kan je trouwens ook nog altijd dieren/veearts worden, alleen daar moet je wel lang voor leren Knipoog

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 20:13

klien schreef:
Geen van de mensen die ik ken van beide HBO opleidingen, werken nog met paarden, behalve privélessen die ze naast hun baan geven.


Ow dus je bedoelt dat de meeste mensen niets voor niets (eigelijk) op Deurne hebben gezeten? Scheve mond

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 13:23

Weet niemand het?

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:19

kijjk bij www.helicon.nl die kunt je door verbinden naar de site van deurne. ik wil er zelf ook heen en dan voor draf en rensport.