quana gaat niet naar de slacht!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 17:05

zoals sommige van jullie weten had ik een paar weken geleden erover dat quana naar de slacht ging als ik geen adresje voor haar had. Gister toen ik aan het rijden was met imka zei de boer: ik heb er over nagedacht, ik zie hoe gek jij van imka en quana bent dus ik wil wel wat afspreken, als jij beloofd om quana in te rijden gaat ze niet weg. ik zei natuurlijk gelijk ja! Haha! dus ik ging gister gelijk met quana aan de slag, eerst probeerde ik het bit in te doen, wat bijna zonder moeite ging en daarna ging ik heel voorzichtig proberen erop te komen. Pas na een half uur zat ik er eindelijk op ( wel zonder zadel ) en maakte haar heel voorzichtig los. toen draaide ik haar om zodat ze weg kon lopen. en weet je wat ze deed? ze ging heel voorzichtig lopen met mij op haar rug en ze reageerde zelfs op ho en ook een beetje op mijn benen. Het was niet veel, maar het is een begin! *LOL* ik had eigenlijk verwacht dat ze er meteen in galop vandoor ging maar in plaats daarvan ging ze heel voorzichtig lopen. Echt zo lief! Lovers morgen ga ik ook even naar imka en quana toe. Een beetje longeren enzo... ik had echt niet verwacht dat ze me zo vertrouwde.... Lachen en imka werd jaloers toen ik quana alle aandacht gaf! ze zat de hele tijd te hinniken en te bokken naar quana. Haha!

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:18

Ik zie in je profiel dat Quana pas 2 is, vind je dat niet een beeje vroeg om er al op te gaan zitten?
Bovendien zou ik het inrijden niet in je eentje doen, dat is best gevaarlijk, stel dat er wat gebeurd en er is verder niemand Scheve mond\
Ik zou eens gaan beginnen met rustig aan te longeren en de stemhulpen te leren, als ze dat kan eens een longeersingeltje om te doen en een dekje op ect...

Succes ik hoop dat het goed gaat, en wees niet te verlegen om iets te vragen hoor!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 17:24

ach, dat ik erop ga zitten is ook maar een keer hoor.. nee, ik wacht geduldig tot ze drie is. Haha! en ik heb al een keer een paard ingerdeden in mij eentje dus.... en, natuurlijk heb ik mijn cap op! Haha!

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:28

Helemaal niet goed wat je hebt gedaan!!!!!!!!!
Je doet het bit in,en gaat dan meteen na erop zitten Boos! Boos! Boos! geef die pony de tijd om het tot haar door te laten dringen van het bit,en w8 met het rijden t/m ze 2¾ ofzo is! Wat voor ras is Quana en hoe zwaar weeg jij?

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:26

ik weet niet eens of het waar is, als je intresse toont in quana voor eventuele koop wordt er ook niet meer gereageerd Verward

anyway op deze manier beland ze hoe dan ook bij de slacht..

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:34

Moeten jullie nu echt altijd zo'n commentaar hebben????? Boos!
Ze is er 1 keertje op gaan zitten en zoals ze al zei ging het paardje spontaan lopen dus echt last zal ze er niet van gehad hebben!! Oké, ze is nog jong maar van 1 keertje gaat ze echt niet doodgaan hoor!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:36

sorry voor het-ermee-bemoeien maar dit vind ik gewoon le-vens-ge-vaar-lijk. Een paard beleren moet je NOOIT in je eentje doen. Altijd moet iemand het paard vasthouden! Alstie was gaan rennen had je nix want hij snapt nog he-le-maal nix dus geen gas en geen rem dus hij snapt je gweoon niet. een paard is een vluchtdier!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:53

Ik vind het ook gevaarlijk wat je gedaan hebt. Een jong paard heeft geen rem, geen stuur..... en dan nog wel zonder zadel in je eentje! Je had goed je nek kunnen breken! Ik zou je paard heel rustig aan, aan het zadel laten wennen. er daarna eens aan gaan hangen en dan misschien eens erop klimmen. En nu praat ik over een tijdsbestek van weken. In ieder geval lijkt het er op dat jij en je paard een goed vertrouwen in elkaar hebt, en dat is een zeer gezonde basis. Het zal je allemaal best lukken, maar denk goed na bij wat je doet. Neem geen onnodig risico, want als er iets gebeurt, word jij bang, en als je bang bent, zul je het niet meer af kunnen maken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:24

Ik ben t ermee eens, veelst te jong paard en je was gevaarlijk bezig.
Gelukkig dat t goed afliep.
Ik wil niet banketstaaflig doen hoor, ik gun je t plezier, maar t was onverstandig.
En inderdaad t bit indoen en meteen erop zitten is ook te snel! Op het moment beleer ik ook een paardje. Hij is ooit al ns beleerd, maar op de verkeerde manier en daarna is er niet meer mee gedaan.
Het gaat erg goed, ik bouw het op (deze was dan wel al gewend aan t zadel). Maar ieder keer vraag ik ietsjes meer van m.
Maar ik moet zeggen, vind t fijner als er iemand bij is.

Je deed t waarschijnlijk onbewust, niet wetend dat je t fout deed.
Maar ik zou je aanraden hulp in te schakelen van iemand die er vanaf weet, want je start is fout gegaan.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:55

Gelukkig ging het goed. Want als het toen mis was gegaan, dan zou je er later (als je hem echt ging beleren) heel veel problemen mee krijgen. Want vooral als ze jong zijn, bij het inrijden, voor het eerst opzitten enz. is het heel erg belangrijk dat het goed gaat.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:35

Kan me alleen maar bij het bovenstaande aansluiten eigenlijk. En verder vind ik het ook onverantwoord dat je met haar begint terwijl ze 2 jaar is, althans, beginnen is geen probleem, maar wel rustig aan. Niet gelijk erop dus, toen jij leerde rijden heb je toch ook niet de eerste les gegaloppeerd en gesprongen? Zij heeft ook tijd nodig om nieuwe dingen te verwerken en te leren, je kan niet alles tegelijk doen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:36

is dat die fjord waar je het nu over hebt?? of is dit een ander paard?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:09

wat ben jij een on nadenkend mens. hij gaat gelukkig niet naar de slacht maar als je dit zo gaat doen dan belandt hij hier wel. zoals steef zei hij weet geeneens een rem ofzo. en de rug is ook nog helemaal niet gebouwd om iemand te houden laat dat paard toch staan tot minstens zijn 3e!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:16

Uit je verhaal kan ik opmaken dat het je er om gaat om de boer te laten zien dat de pony 'gebruiksklaar' is? Het si natuurlijk mooi om te kunnen laten zien dat je er op kunt zitten, maar daar zou ik ook nog een tijdje mee wachten. Ik zou eerder vanaf de grond aan de lange teugel werken. Zo kun je haar aan de hulpen (vooral stem- en teugels) laten wennen zodat het echte inrijden ook soepeltjes zal gaan. Bovendien zal de boer ook onder de indruk zijn van een pony die al netjes aan de lange teugel loopt en op fijne hulpen reageert. Dat m,aakt haar ook alleen maar veelzijdiger zodat ze een grotere kans op verkoop ipv slacht heeft.

Tessa_Marco
Berichten: 78
Geregistreerd: 03-03-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:44

Gaaf hoor he. Dat ze niet naar de slacht hoeft! Echt top!

Gr. Tessa

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 19:34

Citaat:
Op 2001-10-11 14:44, schreef Tessa_Marco:
Gaaf hoor he. Dat ze niet naar de slacht hoeft! Echt top!

Gr. Tessa

dank je, je bent de eerste die wat aardigs zegt.. Huilen Verdrietig

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:56

Kijk, het is niet zonder risico om er zo maar op te gaan zitten, aan de andere kant een keer moet de eerste keer zijn en het is natuurlijk niet zo dat een paard je vandaag niet kan dragen en over een half jaar plotseling wel. Bovendien begint de opvoeding van een paard op het moment dat ie geboren wordt, dus hoe eerder je een paard van alles en nog wat leert, hoe meer gemak je er later van hebt. Je hebt nu de kans om een bomproof paard op te leiden, maak er gebruik van. Laat iedereen lekker mauwen dat je hem (haar?) nog een half jaar of zo moet laten staan, niks daarvan, nu beginnen. Als ze dan drie of drie-en-een-half is dan kun je er waarscvhijnlijk probleemloos op gaan zitten en ermee wegrijden alsof ze nooit anders heeft gedaan.

Succes, Gery

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:01

hoi imka
ik lees net je bericht hier! ik vind het super dat quana niet naar de slacht gaat !
echt erg fijn voor je !
erg flauw al die onaardige reacties maarjah pas wel op met dat inrijden he !doe gewoon voorzichtig oke ?
en doe gewoon rustig aan!
maar echt super goed dat ze niet naar de slacht hoeft!
groetjes leonie
Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:06

NEE! <b> niemand </b> bedoelt het hier onaardig. We vinden je alleen erg onverstandig! Heel erg onverstandig. WE bedoelen het echt niet verkeerd hoor maar ik vind het gewoon dom wat je gedaan hebt. Laat iemand anders hem beleren die hem wel kan beleren!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:23

ik ga met steef mee.
heeel erg onverstandig
ik zou gewoon wat beter nadenken wat je voortaan doet
(advies)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:05

Het is heel fijn dat ze niet naar de slacht hoeft. De reacties die hier gegeven worden zijn denk ik echt niet onaardig bedoeld, maar zijn meer uit bezorgdheid geplaatst. Men wil je laten inzien, wat er kan gebeuren als je voor het eerst op een jong (te jong) paard stapt, zonder dat er iemand is om jullie te begeleiden. Men wil je behoeden voor ernstige ongelukken. Als er iets gebeurd kan je niet meer zeggen, had ik het maar niet gedaan. Je bent dan te laat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, BranwenGC, Maanon_, Mark0919, Myrthe_bz, Wil_Fem en 44 bezoekers