dipje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 14:56

Hebben jullie ook wel eens een dipje. Het rijden gaat nu al de hele week slecht en ik zie het even niet meer zitten.
Nu zou ik graag met Dex naar buiten gaan, gewoon even lekker uitwaaien, beetje afwisseling voor ons allebei. Maar ik heb geen zin om buiten nog meer stress te krijgen omdat meneer zonodig met alle vier de benen tegelijk van de grond wil.
Of springen, maar dat is in het verleden ook minder goed gegaan. Daar doe ik hem gewoon geen plezier mee.
Zucht ik weet het niet meer. Was ik lekker ongecompliceerd gebleven. Lekker rondjes door de bak sturen, lekker crossen en verder nergens aan denken, dat was zo slecht nog niet.

Ik moest het gewoon even kwijt.


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:03

Ah! Ach gut
Knuffel Haha!

Ik had ook wel eens een dipje met Sabientje (eigenlijk een constante dip...Scheve mond)

Hoop voor je dat het snel weer over is!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:58

Heb ook al vele dipjes gehad..
Ach denk dat iedereen die wel eens heeft...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:20

Roxxie schreef:
Heb ook al vele dipjes gehad..
Ach denk dat iedereen die wel eens heeft...


Ik ook

Zeker nu het weer kouder gaat worden heb ik een stuk minder zin om te rijden...
Soms moet ik echt tegen mezelf zeggen.... komop joh, even doorbijten en hup die kou in... brrrrr dat wordt straks nog veel erger, de winter moet nog beginnen.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:21

Wie heeft dat niet op zijn tijd. Zeker als het een tijdje goed is gegaan en dan heb je op een dag het idee dat alles voor niets is geweest.
Ik ga dan vaak heel vroeg lekker het duin in, liefst alleen, geen gezeur aan mijn kop. Soms alleen stappen, soms lekker crossen. Dat lucht op en... hij loopt meestal de dag erna weer prima.
Dus, als je niet naar buiten wilt, doe dan iets geks in de bak.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:24

Oei das niet leuk Scheve mond
Maarja.. iedereen heeft dat wel eens

Sterkte iig Ach gut

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 19:04

Cinzano schreef:
Zeker nu het weer kouder gaat worden heb ik een stuk minder zin om te rijden...
Soms moet ik echt tegen mezelf zeggen.... komop joh, even doorbijten en hup die kou in... brrrrr dat wordt straks nog veel erger, de winter moet nog beginnen.


Het is niet zo dat ik geen zin meer heb om te rijden. Ik zou alleen eens iets anders willen. Ik begin een beetje de plezier in de dressuur te verliezen. En mijn avontuur in de ardennen van afgelopen zondag heeft het eigenlijk alleen maar erger gemaakt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:04

Ander paard? Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:08

*LOL* Ben niet de enige die het dus heeft *LOL*

Heb ik ook weleens last van.... Scheve mond

--------------------------------------------------------------------------------------
www.shetz.tk

Midas,Love you!Kom je Zaterdag halen [Me eerste eigen pony!!! OK dan! )

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:11

Ik heb op dit moment ook weer een dipje met Magic, het gaat gewoon niet echt lekker met rijden. Mijn zus daarentegen heeft nergens last van. Dus laat ik haar het meest rijden en ga ik lekker longeren, losgooien en zoals vandaag toevallig losspringen Knipoog

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:13

ik denk dat het door het koudere weer komt,dat iedereen een dipje krijgt,eigenlijk ben ik ook heel zenuwachtig voor overmorgen komt me eerste eigenpaardje!!Morgen zijn stal klaarmaken ben benieuwd!
Jullie horen het wel een zaterdag als hij er is!
Foto's volgen zo snel mogelijk!!

--------------------------------------------------------------------------------------
www.shetz.tk

Midas,Love you!Kom je Zaterdag halen [Me eerste eigen pony!!! OK dan! )

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:45

Ach iedereen heeft dat wel eens! Maar dat zal wel door het weer komen.. Je paard is daardoor ook anders.. Tenminste mijn verzorgpony wel!

Fenna :+:

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:23

Ik word al gek als ik 2 keer in de week in de bak rij.. dan ben ik t echt zat! Kan je niet proberen lekker buiten te gaan rijden dan? Misschien dat ie in t begin een beetje druk is maar went dat niet vanzelf?

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:44

Heel herkenbaar.. Zit nu ook behoorlijk in een dip..

Daar moet je echt wel een beetje aan toe geven want je schiet er niks mee op om geforceerd te gaan rijden.. dan lukt het helemaal niet.. Je paard merkt het ook aan je!
Ik ga dan lekker longeren of een buitenrit maken. Meestal gaat het daarna van zelf weer lekker..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:16

Loena schreef:
Ik ga dan lekker longeren of een buitenrit maken. Meestal gaat het daarna van zelf weer lekker..


Nou.... helaas, maar als ik geen zin heb om te rijden moet ik al helemaal niet denken aan een buitenrit, brrrr, nee dan ik ik nog liever lekker dressuren, vind ik 10 keer leuker

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:24

Cinzano"]
[quote="Loena schreef:
Ik ga dan lekker longeren of een buitenrit maken. Meestal gaat het daarna van zelf weer lekker..


Nou.... helaas, maar als ik geen zin heb om te rijden moet ik al helemaal niet denken aan een buitenrit, brrrr, nee dan ik ik nog liever lekker dressuren, vind ik 10 keer leuker
[/quote]

Ik ga ook niet veel naar buiten, maar als ik in een dipje zit vind ik het best lekker om met blik op oneindig een lekker stapritje over het strand te maken.. Anders heb ik alleen maar ruzie met die eigenwijze merrie van mij.. Haha!

Maar eerlijk gezegd gaat zij als ik in een dipje zit vaker aan de longeerlijn of in het paddock dan dat ik dan een buitenrit ga maken...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:59

Het zal wel weer goedkomen. Ik ben gister lekker een stukje met hem gaan wandelen. Ben wel op het terein gebleven en ik denk dat ik dat nu ga uitbouwen. Steeds een stukje verder naar buiten. Een zak koekjes doet wonderen.
En als ik dan weg ga dan kijk ik om en zie een stralende blik, gespitste oortjes die me volgen tot ik de poort uitben. En dan denk ik, wat ben ik ook een muts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:17

Ik denk dat elke paardeneigenaar dat wel eens heeft. Is ook helemaal niet erg. Is toch behoorlijk intensief, 7 dagen in de week naar je paardje toe. Overdag werken, snel effe eten, en de avond is voor het paard.
Als ik zo'n dip heb, rij ik gewoon niet. Je denkt toch niet dat dat paard zich daar druk om gaat maken? Ze gaat overdag een paar uur met Leo naar buiten in wei of paddock, en dan doe ik 's avonds alleen lekker poetsen en tutten en bv nog een uurtje los in de bak, of longeren.

Als ik geen zin heb om te rijden, dan doe ik dat niet. Dat paard is mijn hobby, dus als ik er geen zin in heb doe ik het toch lekker niet? Dat geldt natuurlijk niet voor de aandacht en verzorging, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit een dag geen zin in gehad. Dat is en blijft het leukste van een (recreatie)paard hebben!

Mijn pony staat momenteel kreupel, vermoedelijk overbelaste pees dus dat gaat nog wel een tijdje duren. Nou, dan gaan we gewoon een tijd tutten en stappen, onze band is van zoiets nog nooit minder geworden, eerder sterker juist!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:19

Ja hoor wees gerust je bent niet de eenigste. Iedereen heeft wel van die dipjes. Gewoon doorzetten en je komt er weer stukken beter uit

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:39

ooh, das wel wat minder, maar even doorbijten!!
en ik heb wel een tip..*

DIPJE??? neem een chipje Tong uitsteken.. haha sorry daar moest ik gewoon ff aan denke Bloos!

sterkte

in luv..very much in luv..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:47

Komt me niet onbekend voor Knipoog.
Waarom schakel je niet over op western rijden? (ik noem maar wat.....)
of wat je al doet, wandelen al dan niet gecombineerd met hardlopen, een enge dingen parcours uitzetten, grondwerk

There is no reality, only perception.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:12

Maikuh schreef:
Ach iedereen heeft dat wel eens! Maar dat zal wel door het weer komen.. Je paard is daardoor ook anders.. Tenminste mijn verzorgpony wel!

Ja hoor heel herkenbaar de paarden lijken ook wel drukker in deze tijd...het buiterijden is anders, niet zulk mooi weer meer, ik hoor het wel vaker dat velen rond deze tijd een flink dipje hebben, ik ben er ook zoeenen dan schijdt mn verzogster er ook nog mee uit omdat het allemaal teveel wordt....zucht in zulke gevallen zie ik door de bomen het bos echtniet meer hoor, en je bent de winters ook meer op de bak aangewezen en ik ben helemaal geen bak mens, heel frustrerend allemaal.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:15

Die van mij en mn paard is gelukkig nu redelijk over, dinsdag en woensdag hadden we echt nog ruzie, maar gister ging t echt weetr supergoed Haha! heeft alleen wel 3 maanden geduurd zo beetje Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:00

Feetje schreef:
Ik had ook wel eens een dipje met Sabientje (eigenlijk een constante dip...Scheve mond)

een constanted ip kan je dat wel volhouden dan?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:47

hoi
iedereen heeft wel eens een dipje wissel anders even af met dressuur door hem een keer te longeren, en een keer gewoon balkjes te lopen (en dan gewoon niet springen) Of anders een keer te gaan wandelen, dat is afwisseling voor jou en je paard. Doe een paar dagen wat anders en je komt er zo weer bovenop OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

succes ermee

niets is onmogelijk voor hen die willen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Dartel, Frieke84, Googlebot, Hobbyhorse, josien_m_, Loretta, Mark0919, sterregoud, Xyris en 44 bezoekers