Achossie, gisteren eerste beest doodgereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Achossie, gisteren eerste beest doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:12

Helaas, gisteren is gebeurd waar ik altijd al bang voor was: ik heb een beest doodgereden.
Ik heb nogal een enerverende week achter de rug en reed ruim 10 km boven de toegestane snelheid, diep in gedachten, over een landweggetje. Opeens zie ik een beest in mijn koplampen de weg over schieten. Ik kon geen kant meer op, remmen was te laat.
KABOEM!!! Ships!!
Remmen, keren en terug om te kijken of 'het' nog leeft.
Helaas, 'het' was dood. Heel errug zielig.
Wat voor beest het nou was, weet ik nóg steeds niet. Het was een dikke rat volgens mij. Hij was nogal mollig (vet) met een lange staart en niet bepaald klein, zoals een veldmuisje ofzo.
Wel jammer dat sommige collega's reageerden met: oh, gelukkig was het maar een rat.
Dat vind ik l*llig. Een rat is toch ook een beest?

Ik vond het heel vervelend dat ik niets in de auto had om hem waardig mee aan de kant te leggen. Ik moest hem op de weg laten liggen en dat vond ik nogal een onwaardig idee. Zeker nog een stuk of -tig auto's die er nog eens extra overheen walsen! Ik ga morgen een klein schepje kopen die ik in de kofferbak kan leggen, mocht zoiets me nog een keer overkomen!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:22

Zoiets is inderdaad vervelend ja, helemaal aangezien je er niks aan kunt doen... Ik had zo ooit bijna een eend plat gereden die stil op de weg bleef staan en toen kon ik nog net zo sturen dat 'ie midden onder m'n auto doorging. Ik was toch wel blij om toen in m'n spiegel nog een levende eend te zien staan...

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:27

Ach, dat lijkt me idd vreselijk. Misschein was het een wezel, aan je beschrijving te horen lijkt het daar wel op.
Pas geleden is er voor mijn neus een meerkoet platgereden en die vrouw reed gewoon door! Boos!
Dat beets leefde nog en lag te krepeeren op de weg. Ik erheen en ik wist uit paniek niet wat ik moest doen. Nek omdraaien durfde ik niet. had nette kleren aan moest naar mijn werk en zag de bus al aankomen.
ik heb e'm toen zo goed als ging aan de kant gelegd. Toenw as ie al praktisch dood...Verdrietig Heel sneu...
Het ergste vond ik nog dat er met mij bijna 15 mensne bij de halte stonden en ik de enige was die erheen ging...Boos! bah.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:30

mijn vader had nog nooit een beest doodgereden. eergisteren een kat, gisteren weer een! enorm zielig. heb weleens een doodgaand vogeltje zo aan de kant gehaald, maar meer... echt stom voor je!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:32

he bah, wat je dan ook dood rijd het blijft akelig

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:51

Nou wij reden met spoed naar de DA met de hond en toen reden we ook iets aan en wij zoeken maar niks gevonden das ook heel vervelend ik stond te huilen bij de DA vanwege het beest wat we hadden aangereden.

Het maakt niet uit wat voor beest het is het is vervelend en akelig

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:20

ik denk dat het een muskusrat was! Het lijkt me vreselijk om iets aan te rijden!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:24

Wind schreef:
ik denk dat het een muskusrat was! Het lijkt me vreselijk om iets aan te rijden!

Mocht de muskusras nou juist hét dier zijn waar van er te veel zijn (ze vreten de dammen open, er word nu op ze gejaagt)
Maar het idee... dat je iets vermoord...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:37

Een muskusrat heeft een meer plattere staart, beetje als een bever...

Ik heb nog nooit wat overreden, wel eens een schattig koolmeesje verwrongen aangetroffen tussen de bullbar Scheve mond

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:43

haha, weet heel goed hoe een muskusrat eruit ziet, heb er 2 ontleed tijdens mijn studie! Haha! Staart is inderdaad plat, maar niet zo breed als die van een bever.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:56

ik vind het altijd zo zielig uitzien.. van de winter ook, op een landweggetje voor ons, een auto reed een eend plat, half dood, en reed door, dus wij stopten, hij fladderde wat, tolde over de weg, kon duidelijk niet meer lopen en rolde de sloot in, onder het ijs. toen konden we niets meer voor hem doen Verdrietig