En daar lag ik in het ziekenhuis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

En daar lag ik in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 12:02

Vriendjes zijn?

Gistermiddag wou ik naar de paarden gaan, had al een beetje kramp onderin de buik, maar het viel mee dus ik ging op mijn fiets naar de paarden. Halverweg werd de pijn steeds erger en eenmaal op stal van de fiets kon ik haast niet meer lopen van de pijn. Scheve mond
Dus na 5 minuten maar weer naar huis gefietst en toen moest ik ineens gauw naar de wc. Na het plassen kreeg ik ineens zulke steken onderin mijn buik, ik kon toen helemaal niet meer lopen Scheve mond
Dus op de bank gaan liggen met veel moeite en mijn vriend gebeld en hij kwam snel thuis. Dokter gebeld, die zei haal maar medicijnen, was voor maag en darmklachten. Daar 1tje van in genomen, maar de pijn werd steeds heviger, ik heb nog nooit zo liggen schreeuwen van de pijn. Echt onderin mijn buik, voornamelijk aan de rechterkant en uitvloeiend naar mijn rug. Dus weer de dokter gebeld, en die assistent maar zeggen ja om 9 uur vanavond kun je komen, even plas meenemen en dan kijken we ernaar. Maar op een gegeven moment hield ik het echt niet meer uit en toen heb ik zelf de dokter gebeld en erop gestaan dat hij nu langs kwam Scheve mond Ja maar zei die assistente aan de telefoon, je kan best hierheen komen je kan best lopen, ik zo nee ik kan helemaal niet lopen ik verga van de pijn Boos! Huilen Nou uiteindelijk belde de dokter mij terug en hij kwam er direct aan. Hij aan mijn buik gevoeld, ja zegt hij direct naar het ziekenhuis het is of een blinde darm ontsteking of een ontsteking aan de eileiders/eierstokken Scheve mond

Dus gelijk in de auto naar de 1e hulp, daar weer onderzocht, bloed geprikt e.d. Ze wouden nog een inwendig onderzoek doen, maar dit hoefde gelukkig niet. De chirurg (ja die kreeg ik vanwege dat ze dachten dat het blinde darm was) vermoedde een agressieve infectie aan de luchtwegen, en de bloed en urine uitslag bevestigden dit. Lachen

Ondertussen was de pijn al verminderd door de eerste medicijnen soort ontspanners dus ik kreeg alweer praatjes Haha!

Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven en ze zeiden waarschijnlijk gaat dit minimaal 5 dagen duren Scheve mond Nouja als ik maar van die vreselijke pijn afkwam. Ik kwam in een zaal het observatorium zodat ze me goed in de gaten konden houden. Infuus werd aangesloten en dikke flessen met antibiotica eraan. Vork

Vanochtend voelde ik me al een stuk beter, en uiteindelijk net kreeg ik te horen dat ik naar huis moest! OK dan!

En nu zit ik lekker achter de computer, nog geen pijn op het moment en ik heb ook nog geen pijnstiller gehad vandaag dus denk dat het de goede kant op gaat.

Morgen mag ik niet naar school das wel balen maar ja, eerst beter worden.
Ben ook nog 3 keer misgeprikt door de verpleegster Haha! Was wel banketstaaf want ik zat te vertellen over een keer in het ziekenhuis in A'dam dat ik daar altijd door studenten werd geprikt en die prikten gewoon altijd verkeerd, had ik beter niet kunnen doen Rolleyes , denk dat de arme man er een beetje zenuwachtig van was geworden Ach gut
Nu zit ik met in totaal 5 gaatjes in mijn arm, waarvan dus 3 zinloos, beetje blauw, maar ik voel me echt beter

Sorry voor het lange verhaal, maar ben blij dat ik zo snel weer thuis ben. Hyper!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:07

veel beterschap.
Maar goed dat het geen blinde darm ontsteking was want dat zal wel erger geweest zijn dan.
Geniet maar van je vrije dag OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 12:13

Dank je, nou ja tja genieten ik kan maar 1 keer in de week naar school en het ging allemaal net zo goed, maar ja Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:13

he bah wat vervelend!!!!
sterkte en fijn dat je weer thuis bent!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:15

Hoe kan een kramp in je buik een hardnekkige infectie aan de luchtwegen zijn..?toen ik het las dacht ik ook blinde darm...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:28

Nou je bent in iedergeval weer lekker thuis en aan de betere hand.

Lekker laten verwennen zou ik zeggen.

Beterschap.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:32

Bedoelde je niet een infectie aan je urinewegen ipv. luchtwegen?

In ieder geval beterschap en Bokse Haha!
Laatst bijgewerkt door Chica op 30-10-03 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:53

Heel veel beterschap toegewenst

En idd nu kan je lekker veel bokken!

sjala_rimbo
Berichten: 48
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:04

jezus he dat lijkt mij echt vet pijnlijk maar inierdergeval beterschap OK dan!

*°~-/\-~°*..... $h4r0N4 HVJ .....*°~-/\-~°*

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:15

BETERSCHAP!!!
Knap van je dat je heb volgehouden dat de arts naar jou moets komen zeg!
Tegenwoordig word je maar afgescheept van kom maar hier heen of neem maar een paracetemolletje voor de pijn en als dat niet helpt belt u maar even terug!
Nou joh heel veel sterkte hoor!
Groetjes Lundi

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:57

Vervelend zeg..
Misschien heb ik er overheen gelezen.. maar wat was nou de oorzaak?!
Of wisten ze dat niet?!
Lijkt me erg irritant als mensen steeds verkeerd prikken.. dat zouden ze bij mij niet moeten proberen..1x prikken vindt ik al erg genoeg Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:02

bah wat vervelend zeg.
beterschap

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:03

heel veel beterschap, gelukkig was het je blinde darm niet, als het treft kan je daar een heel vervelend litteken aan over houden( heeft mijn moeder tenminste) nou ja veel beterschap OK dan!

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:05

Veel beterschap:p
Ik ken iemand die moest 5 keer bloed prikken voor 5 buisjes kreeg die jongen te horen dat de buisjes gevallen waren ook banketstaaf.
En ook banketstaaf van die dokters assistent.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:35

Oef, dat is schrikken!!! Je verhaal kwam me een heel eind bekend voor, alleen bleek mijn pijn te eindigen in een zwangerschap (verrassing!!!) en een vervelende bloeding in de eierstok die zelf weer was gestopt maar zorgde voor extreme pijn! Ik vrat toen bijna de vloerbedekking op van de pijn........oef!!!

Maar had je nu een ontsteking in de luchtwegen of in je urinewegen??? Ik denk het laatste??? Nierbekkenontsteking???

Beterschap!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:06

Heel veel beterschap!!!!!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:07

HEEL VEEL BETERSCHAP!!! Gelukkig mocht je vandaag alweer naar huis. Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:15

beel beterschap en wees blij dat je maar 1 dagje in het ziekenhuis moest blijven maar wel jammer dat je dan verder nix met je paard of pony kon doen maar ja het ergste is voorbij nogmaal, veel beterschap!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:33

summertje schreef:
Morgen mag ik niet naar school das wel balen maar ja, eerst beter worden.


Noem jij dat balen? Lekker toch zeker als je geen pijn hebt. Lekker internetten (lees=bokken Haha!) Maar heel veel beterschap.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:36

Beterschap

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 16:31

Oeps, ja luchtwegen moet urinewegen zijn Lachen Per ongeluk verkeerd getypt..

Bedankt allemaal

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 16:36

De oorzaak was dus een bacterie in de urinewegen.

Vanmiddag weer 3 uur pijn gehad, net alsof ik heel erg spierpijn had in mijn rug echt verschrikkelijk. Wat pijnstillers gehad en even geprobeerd te slapen en ben net wakker en het gaat alweer gelukkig.

Ik heb helemaal geen eetlust Verward Maar dat schijnt van de anti-biotica te komen. Van de vloeibare antibiotica in het ziekenhuis kreeg ik dat dus ook, maar heb nu voor thuis in pilletjesvorm, en daar wordt ik zelfs misselijk van

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:40

pfweeeeeww das niet lekker! en wat een knuddig gedrag van die dokters assisitent zeg!
veel beterschap!

Dag lieve mama...


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:45

Summertje schreef:
De oorzaak was dus een bacterie in de urinewegen.

Vanmiddag weer 3 uur pijn gehad, net alsof ik heel erg spierpijn had in mijn rug echt verschrikkelijk. Wat pijnstillers gehad en even geprobeerd te slapen en ben net wakker en het gaat alweer gelukkig.

Ik heb helemaal geen eetlust Verward Maar dat schijnt van de anti-biotica te komen. Van de vloeibare antibiotica in het ziekenhuis kreeg ik dat dus ook, maar heb nu voor thuis in pilletjesvorm, en daar wordt ik zelfs misselijk van


Dat misselijk worden hoort een beetje bij de antibioticum die je hebt gekregen. Grote kans dat je diarree gaat krijgen en in het ergste geval raakt het evenwicht van je slijmvliezen wat uit balans, denk daarbij aan een vaginale infectie. Het eten van yoghurt is goed voor je darmflora op pijl te houden en katoenen onderbroeken aan en alle mogelijke irritatie van je onderste slijmvliezen ( Haha! ) te voorkomen. Sterkte ermee en wel goed je kuur afmaken hoor!!!! Veel sinaasappelsap om je urine zuur te houden, vinden de bacterien niet leuk, gniffel..........
Hopelijk heb je wat aan de adviezen van deze veelvuldige blaasontstekings- patient........ Ach gut .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:57

Ik dacht al dat het een ontsteking aan de urinewegen waren, het kwam mij namelijk te bekend voor.
2 jaar terug vlak na mijn rug operatie heb ik het ook gehad en kon ook wel een heel bankstel stukscheuren met mijn tanden, wat deed dat zeer zeg!
Uiteindelijk 'snachts om 2 uur naar een huisartsenpost gereden nadat ik al 3x aan de telefoon had gehangen dat ik het niet meer hield en hun schrokken ook van het welbekende plasje die zo donker zag als koffie Frusty
Uiteindelijk ook aan de pijnstillers en antibiotica en alle tips die FlyingHigh nu ook schrijft gevolgd ben ik er vanaf gekomen dus goed schoon houden de boel en zuur drinken dan komt het wel weer goed

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, Blacky94, evelien11, Gigixponys, Jossie, Mark0919, Pellelilly, Vlindy, wend2009, xSuuzerd en 39 bezoekers