Ik weet het ook niet meer !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Ik weet het ook niet meer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 08:16

Syl moet nu 8 wk stappen nu was ie vorige wk dinsdag weer bij de smid geweest rondom weer op de ijzers gelijk zn springschoenen aan (mr trapt zon 3 x per mnd zn ijzer af )Kom ik vrijdag op stal ik helemaal blij want van schie had gezegd dat ik er wel op mocht stappen en syl had vrijdag zn ijzers nog om dus ik zou voor het eerst weer na 2 wk erop gaan stappen sta ik hem tepoetsen leg ik het zadel erop duikt ie ineens in mekaar kijk ik naar zn been ligt zn ijzer er half onder uit met een nagel in zn zool Verward Huilen
Snel de hoefsmid gebeld die kon pas donderdag weer komen,naar de eigenaar van stal gegaan die wist gelukkig een smid in de buurt.
Ijzer eraf getrokken bloeden dat het deed ff laten bloeden voor het vuil,hij liep wel goed(ijzer zat er weer onder)wordt ik de volgende dag gebeld syl hardstikke kreupel Boos! Verdrietig he getver mag ik weer erop stappen kan het nog niet nu heb ik hem al 2x in het soda water gedaan met zn hoef en heb een hoefschoen besteld dan kan ie een paar x met zn voet in de zuurkool . Vingers aflikken
Dan hoop ik dat die zweer eruit komt,En dit vindt ik dan wel zielig maar ja ik weet het ook niet meer wat ik anders moet doen Ik heb hem kluisters omgedaan tegen het schrapen op stal schopt ie de box deur eruit en in het weiland maakt ie allemaal kuilen en dit alles doet ie met zn slechte been dien rust nodig heeft om die pees weer telaten aansterken dit was echt het laatste waar ik aan dacht maar het is niet anders als er ook iets tegen zit dan krijg je ook gelijk alle ellende erachteraan Huilen
Ik hoop dat het allemaal snel weer de goede kant opgaat Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:06

succes ermee als je helemaal in zo'n cirkel zit lijtk alles wel fout te gaan. vertroetel hem maar lekker en idd hoefschoenen zijn ook wel een goed alternatief voor ijzers bij paarden die moelijk doen op ijzers

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:29

Bel even een da want zit het op de verkeerde plek invecteert het hoefbeen enz... dan kan je je paard wegbrengen en er nooit meer op stappen. Zuurkool??? Zet je paard in een nat betadine scrub verband, dan als de da komt en er zit alleen maar een hoefzweer kan hij hem zo verwijderen en ben je weer sneller klaar om erop te kunnen, na het betadine scrub verband (dit maakt de hoef zacht) doe je een betadine oplossing verband want dit hard de hoef weer uit, succes

Chell
Berichten: 278
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:49

ja waarom zuurkool?? waar helpt dat tegen?? dat is toch niet schoon ofwel? ik zou het ook nie weten hoor maar betadine is volgens mij idd veel beter...
suc6 ermee!!
groetjes
Chell