Probleem stage

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Probleem stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 14:03

Ik loop 1 adg in de week stage op een springstal, maarhet is gewoon helemaal niet leuk. Ik ga er met zo'n tegenzin naar toe dat ik er gewoon echt niet van slapen kan.
Ik heb geprobeert om het er met haar over te hebben want ze had geen tijd, ze moest les geven.
Daarbij heeft ze mij een maandelijkse beoordeling gegeven waar de rest van de stagaires ook bij zaten, dit vond ik gewoon echt niet kunnen. Ik had wel alles voldoende, maar toch. Ik voel me daar gewoon neit thuis en kan eht gewoon helemaal niet met haar vinden.
Nu heb ik op school gevraagd of ik ergens anders heen mocht. Dat mocht niet want ik kan volgens school niet met dominante mensen omgaan en moest dus niet voor mijn problemen weglopen.
Toch wil ik hier echt niet meer heen. Ik ga haar denk ik bellen met deze mededeling, is misschien niet helemaal eerlijk, maar anders moet ik er morgen weer heen en dat wil ik gewoon niet, daar komt bij dat ik morgen een trouwerij heb en daar ook een beetje vroljk naar toe wil gaan.

Waarom ik het niet leuk vind is , je kan gewoon niks goed doen en als je wel een keer iets goed doet hoor je het niet. Je wordt gewoon uitgekafferd als er iets fout gaat ook al is het maar iets heel erg kleins, ik kan hier gewoon niet tegen en ook kan ik me hier niet bij neerleggen omdat ik het gewoon ronduit oneerlijk vind.

Wat zouden jullie in mijn geval doen!!??


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:12

ik zou me er ook niet thuis voelen hoor..
het is wel zo leuk dat als je iets goed doet dat je dat ook te horen krijgt,,
je moet doen wat je zelf wilt..
ik weet niet hoe je zelf bent,maar ik lees wel dat je het niet leuk vind..en werken tegen je zin in is niet leuk !
toch even op school gaan praten...

Karaat_the_newforest op Instagram

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 14:15

Op school praten heb ik dus al gedaan. Die zeggen dat ik daar eerst niet weg mag enzo, en dat ik het eerst moet proberen, omdat zij ook nog wel kan veranderen. Maar neem maar van mij aan, dat doet ze niet. en ik wil ook niet dat als ik daar kom dat ze dan schijnheilig aardig tegen mij gaat doen. Voor mij is het klaar, ik vind dat eht zo neit langer kan. En ik den \k ook dat ze enorm boos gaat worden als ik zeg dat ik eigenlijk niet meer wil komen. Daarom zie ik er ook enorm tegen op om haar te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:19

Hoe lang duurt die stage nog?
want 1 dag in de week is anders nog wel vol te houden.

En betrek de dingen niet te snel op jezelf.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar als ze mopperen, laat je ze gewoon mopperen en gaat daarna weer verder met je werk.
Je weet toch dat je er na de stage niet hoeft te blijven en dat het maar tijdelijk is.

Verder ken ik je natuurlijk niet persoonlijk, maar waarom zegt je school dat je niet tegen dominate mensen kunt?
Misschien is het idd wel goed om ff door te bijten, want op elk werk heb je iemand die boven je staat en je verteld wat je moet doen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 14:32

Ja nou kijk het is mijn laatste jaar. En ik ben daar pas begonnen en moet nog het hele school jaar en daar zit het hem gewoon een beetje, als ik nou gewoon nog tot de kerst moest ofzo had je mij er niet overgehoord.
Nou ik heb al een keer eerder een stage gehad waar dit ook speelde dit heb ik wel helemaal afgemaakt en daar ben ik zelfs later in de zomer nog een aantal weken geweest om te helpen met keuringen. Dus zo erg was eht allemaal niet.
Maar om nou een heel jaar tegen mijn zin iets te doen, tja...... Kijk ik zit daar in de eerste plaats voor mezelf natuurlijk en ik voel me daar echt niet goed. Loop de hele dag op mijn tenen om maarniks fout te hoeven doen, omdat ik dan weer commentaar krijg.
Ik wil op donderdag avond gewoon haast al niet meer gaan slapen omdat het dan te snel vrijdag zou zijn. Zo's tegenzin is het nou dus al.
En ik kreeg het verwijd waarom ik er niet eerder mee gekomen was. Nou ja ik wil ook niet overkomen als een zeur en heb het geprobeert maar het gaat gewoon dus niet. Daarom zeg ik het nu, nu het eigenlijk al een beetje te laat is, want de tegenzin en de manier hoe ik me nu voel is eigenlijk al tot in het extreme.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:35

als je je daar echt niet fijn thuis voelt zou ik toch proberen om daar weg te mogen gaan Je kan niet optimaal werken op een stal wanneer je je daar niet prettig voelt, dan kan je beter bij een stal stage lopen waar je je wel op je plaats voelt vind ik persoonlijk. Zeker als je nog de rest van t jaar moet..

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:41

Dat is idd nog erg lang.
En als jezelf een andere stage plaats zou kunnen vinden, mag je dan wel weg?
Misschien weten de bokkers wel wat voor je Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 17:02

Nou stage plekkenmoeten we altijd zo zoeken maar omdat er al een aantal plaatsen van mijn afgekeurd waren werd dit me aangeboden, ik heb toen met haar gesproken terwijl ze op concours was, en de eerste dag was ze er niet. Toen leek het me allemaal heel erg leuk en ik kwam goed uit de verf. Maar als zij er zelf ook is doe ik niks anders als voor haar paarden zadelen en paarden aan de molen zetten. Daar tussen door wordt ik telkens uitgekafferd voor iets wat niet goed is.
En vergis je niet want het kan gewoon op de een of andere manier nooit goed.
Ik wil gewoon een leuk laatste jaar, met een leuke stage. Het hoeft niet allemaal even leuk te zijn altijd, maar die momenten dat het wel leuk is moeten er toch ook zijn. Ik ga haar straks bellen ik hou jullie wel op de hoogte.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:12

Ja ik snap best wat je bedoeld, maar ik vindt ookd at je niet zomaar op kan geven. Jij hebt een contract ondertekend en zij ook en daar heb je je toch beide aan te houden. zij rekenen op jouw. Als hun een staigaire niet bevalt dan kunnen ze haar ook niet zomaar wegsturen, daarvoor zijn die contracten. Als ik jou was zou ik het in de groep gooien, gewoon zeggen dat je wel graag door wil zetten maar dat als je zo nog een half jaar door moet je het ook niet leuk vindt en je dan liever nu weggaat. Ik zou iig niet zo met de deur inhuis vallen dat je stopt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:18

Ik denk dat je er uiteindelijk sterker uit komt op persoonlijk gebied als je doorzet. Je kunt niet altijd maar weglopen voor de dingen die je niet bevallen en niet alles is altijd alleen maar leuk. Als je dit kunt handelen, dan zijn daarna een hoop dingen maar peanuts.
Je wordt er hard van en kweekt doorzettingsvermogen. Doe er je voordeel mee!

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:25

Het is maar een dag in de week...

Even doorzetten nog. Je kan nu eenmaal niet met iedereen door een deur, maar je zult het er mee moeten doen.
Je hebt, zoals marjolein al zegt, een contract met die stal. Probeer er eens over te praten. Maak desnoods een afspraak op een andere dag als ze even geen les hoeft te geven

Als je later aan het werk gaat in de paarden zul je ook weleens met mensen moeten samenwerken die je wat minder liggen. That's life! Haha!
Mijn stage in het ziekenhuis, vijf weken fulltime, was ook niet denderend en ik werd nog compleet onterecht met een onvoldoende beoordeeld ook, maar soms zit het mee soms zit het tegen...Knipoog Ik heb diezelfde dag in ieder geval een leuk paard gekocht *LOL*

Probeer het niet te persoonlijk op te vatten. Het is vaak gewoon druk op stal en dan is het vervelend als er dingen niet helemaal gaan zoals gepland en op wie wordt dat dan afgereageerd....de stagiaires Knipoog (op sommige stallen dan)

Alleen opzadelen en aan de molen zetten heb je als stagiaire wel op meer stallen volgens mij Verward Dat vind ik redelijk normaal iig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:31

Ik ga helemaal met Margreet mee. Van het in de groep gooien g je niet dood. Er zijn twee mogelijkheden: A. ze wordt inderdaad boos en de sfeer verbetert niet. en B. er kan over gepraat worden, je bent je ei kwijt en er wordt rekening mee gehouden.
In het geval van A; je vind het nu toch al niks dus volgens mij heb je niks te verliezen.

Verder betrek je inderdaad alles op jezelf. Je kreeg het verwijt dat je er niet eerder mee gekomen was? Waarom is dat meteen een verwijt? Lijkt mij een logische vraag. Geef jezelf een schop onder de kont. Het is een stage, het gaat niet aleen om het werk maar ook om het werken met collega's en de manier waarop je daar mee omgaat. Je hebt nu al zo'n enorm negatieve kijk dat je ook werkelijk alles op jouw probleem zal betrekken.

Als jij commentaar naar jouw persoon oneerlijk vind, vraag dan eens waarom het zo gebracht wordt. Ik heb op mijn stage een stagebegeleider gehad die ging zitten en meteen begon over álles wat ik fout deed. Daar word je inderdaad niet vrolijk van. Maar is dat nou zijn schuld of mijn probleem? Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en als leerdoel genomen: Beter met kritiek om kunnen gaan. Als je eenmaal het inzicht hebt dat jijzelf degene bent die iets kan veranderen, dan scheelt dat zo enorm veel!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:41

Ik zou mezelf eroverheen zetten en doorbijten. Ik ben ook bezig met iets wat ik helemaal niet leuk vind, maar er zit 1 voordeel aan. namelijk dit is eindig (einde jaar) en ik kom er verder mee. Dus trek jezelf recht en geef niet toe aan je eigen gevoel. De weg van de minste weerstand is het vol te blijven houden.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 17:42

Maar jongens wat jullie beschrijbven dat stadium heb ik al gehad!! En ik betrek niet alles persoonlijk, ze doet zo tegen meer mensen. En ik kan ook zeker wel veranderen, maar zoals het nu gaat gaat het gewoon weg niet!! En ik weet zeker dat ze echt enorm kwaad gaat worden.
Ik heb geprobeert met haar te praten, ze wil niet ze heeft geen tijd, hoe ver moet ik gaan om het haar een beetje naar de zinte maken??? Dat vertik ik gewoon.
Dit is mijn laatste jaar, ik zal niet verder gaan in depaarden dat weet ik nu al wel. Ik heb het gewoon een beetje er mee gehad en dat is niet iets van de laatste tijd, het speelt al langer maar om van school af te gaan zonder diploma is tegen mijn principes.
Misschien heb ik daardoor wel eenbeteje het gevoel van waar doe ik het allemaal voor.
Verder hebben we bij ons op school niet echt een contract, hadden we eerder wel weet niet waar dat nu blijft. We hebben alleen een papier in moeten leveren waar op staat dat je daar gaat stage lopen, niks geen handtekeningen dus.
En laura zij is echt heel erg stug wil niks en alles moet zo als zij het wil dat is met alles zo. Heb van meerdere mensen gehoord dat ze vreselijk achter de ellebogen is en ik weet dat ik er niet vanuit mag gaan, maar het speelt in mijn overweging echt wel mee. En de mensen die mij de laatste week hebben gezien vragen zich echt af wat er met mij aan de hand is.

En zoals ik al eerder heb gezegt, het hoeft niet altijd leuk, maar er zijn grenzen en die zijn voor mij gewoon bereikt.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 17:46

het is trouwens niet aan het einde van dit jaar maar aan het einde van het school jaar!! Persoonlijk vind ik dat nog heel erg lang, als je je zelf er zo k*t over voelt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:54

Dus als ik het goed begrijp wil je a) niet blijven maar b) ook niet tegen haar zeggen dat je weg wil.
Het een is niet met het ander verenigbaar, je zult hoe dan ook door een zure appel heen moeten bijten, als je blijft, maar ook als je weggaat.
Ik denk dat blijven dan uiteindelijk toch het meeste rendement oplevert, het is maar 1 dag in de week, dat overleef je heus wel!
Als je weggaat betekent dat niet automatisch dat je nieuwe stageplek (want die zul je dan moeten zoeken denk ik?) beter is. Vraag is ook of ze je daar wel willen hebben als je op je vorige plek vervelend weggegaan bent, daar zullen ze toch naar vragen en anders doet het roddelcircuit dat wel voor je. Op deze manier weggaan is geen goede reclame voor je!

Nulla tenaci invia est via

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 18:07

Ik heb verder niks verkeerd gedaan daar hoor!! Geen ruzie gehad of niks.
Tuurlijk het liefste ga ik weg, ik kan zo niet goed werken en laten zien wat ik wel en niet kan als ik het gevoel krijg dat ik toch niks goed kan doen.
nee een nieuwe stage plek hoeft niet perse beter te zijn, maar dat zal dan mijn probleem zijn. Ik zou er wel beter op letten bij wat voor mensen ik kan terecht kom, en niet de adviezen die mijn klasgenoten me hebben gegeven in de wind slaan, en te denken het lukt me toch wel.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:19

SAKKIA schreef:
ik kan zo niet goed werken en laten zien wat ik wel en niet kan als ik het gevoel krijg dat ik toch niks goed kan doen.


En ik denk dat je je over dat gevoel heen moet zetten
Het zal waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld zijn

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:25

Kan je niet een gesprek organiseren met
- iemand van je school
- iemand van je stage
Dan moeten ze wel normaal doen omdat er iemand van school bij is en laat jij ook aan school zien dat je niet over je heen laat lopen, maar iets van je stage wil maken!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:45

Dat vind ik een goede tip

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:55

Je hebt het zelfde probleem als ik gehad, ik heb bbl gedaan paardenhouderij.

Ik werkte op een manege en daar was het precies het zelfde, en omdat ik heel onzeker was werd alles alleen maar erger .Mijn bazin behandelde mij als een soort kind die niks kon.
Ik mocht helemaal niks zelfs niet bandageren terwijl ik geslaagd was op school om te bandageren.

Ik denk dat je beter een andere plek kan zoeken, want volgens mij ben je ook erg onzeker en als je daar blijft wordt het alleen maar erger.
Je moet gewoon bij een stal stage lopen, met een stal eigennaar die geduld voor je hebt en die je helpt als je iets verkeerd doet en je rustig uitlegt hoe het wel moet. Das het doel van een stage dat je leert en niet dat je uit gekafferd wordt omdat je iets niet goed doet.

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:26

Ja daar ben ik het ook met Ebene mee eens, je moet gewoon stage plek hebben waar je hebt naar je zin hebt en niet als slaafje behandelt worden, want daar schiet je niks mee op.
Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn stage, het had wel niets met paarden te maken maar toch, ik ging ook elke dag met tegenzin naar mijn
stage toe, de managers daar waren heel erg bazig en je werd daar gebruikt als slaafje en niet als stagiare! Maar zo waren er nog wel meer dingen.. Echt een poedersuiker, en ik ben er ook weggegaan en ik ben echt heel blij dat ik dat heb gedaan!.
Als ik jou was zou ik ook weggaan, er zijn heus nog wel andere stage plekken waar je het wel naar je zin hebt!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 17:06

Nou ik heb er dus met haar over gehad en we zijn er samen uitgekomen dat het idd beter is als ik wat anders zoek. Het klikt gewoon niet tussen ons, en daar wordt ik idd erg onzeker van. Maar geod nu moet ik dus een andere plek gaan zoeken. We zijn heel goed uit elkaar gegaan en volgens mij heeft ze vandaag echt geprobeert om aardig te zijn want nu kreeg de andere stagaire steeds de volle laag.
Ik ben heel erg opgelucht en blij dat het zo goed is afgelopen, zonder ruzie bedoel ik dan.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:57

en school dan?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, corinec, DenieesB, EmptyWords, karinsd, luuntje, maitestar23, Milando, Titsia, Zebrastreep en 72 bezoekers