Kosten goede lange chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Kosten goede lange chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:58

Omdat ik winterbovenbenen krijg als het kwik weer daalt, wil ik een paar lange chaps aanschaffen, zonder rare franjes e.d. gewoon een paar nette en degelijke chaps.

Maar wat zijn daar de kosten nou van en zijn er speciale sites of acties van ruitersportzaken die ze verkopen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:02

Ik heb ze met over de hele lengte elastiek, paralel aan de ritsen.
Deze zit relatief comfortabel.
Ik heb ook andere gehad maar daar zat weinig 'schnitt' in waardoor ze naar beneden trokken en daardoor drukten op mijn heupen, op het pijnlijke af.
Ik heb toendertijd bijna 200 gulden ervoor betaald.

Een kennis van mij heeft echt superchaps van gladleer, op maat gemaakt. Daar heb ik ook nog voor gekeken maar eigenlijk gebruik ik deze alleen maar tijdens hele koude dagen op een buitenrit. Een die honderden euro's die op maat gemaakte kosten vind ik dan toch te gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:05

Ik heb mijn (lange) chaps destijds in de jaarbeurs gekocht. Ik weet nog wel dat ik toen heel voordelig uit was, want ze waren goed afgeprijsd. Ik betaalde geloof ik 200 gulden. Tip: als je lange chaps wilt, vergelijk dan eens in een westernzaak, daar hebben ze meestal veel betere dan bij zo'n verzendhuis.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 14:05

Sjuimpje, zijn deze nog van een bepaald merk? Ik zou ze ook graag willen met elastiek over de hele lengte.
Gladleder vind ik (sorry dat ik het zeg) een beetje nichterig eruit zien, dus dat liever niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:10

Ik vind gladleer ook minder mooi, maar het draagcomfort is veel groter en je kan ze beter onderhouden

Volgens mij waren die van mij van Rectiligne,
zal het zo even nakijken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:12

Mijn lange chaps kostten €150, en da's echt hele goede kwaliteit!
Hangt er ook vanaf of je er neemt met van die franjes aan, of zonder, kost meestal meer Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:12

Ik heb lange chaps van een bekend merk hetgeen ik vergeten heb, met elastiek en rits, van suede, 200 gulden

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 15:20

Mientjeuh schreef:
Mijn lange chaps kostten €150, en da's echt hele goede kwaliteit!
Hangt er ook vanaf of je er neemt met van die franjes aan, of zonder, kost meestal meer Knipoog


Nu ben ik even de draad kwijt, kost nu MET franjes meer of ZONDER?

En welk merk waren die van jou?