Trailer of vrachtwagen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Trailer of vrachtwagen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 13:14

Wat vinden jullie makkelijker een trailer of een klein veewagentje die je mag rijden met een B-rijbewijs??
Mij lijkt een veewagentje veiliger omdat hij vast is en dus minder snel zal gaan slingeren als het paard onrustig is...

Wat denken jullie???


jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:15

Geef mij maar een vrachtwagentje

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:16

Een vrachtwagentje, ook aangezien die ruimer is dus de meeste paarden daar makkelijker in gaan.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:27

Een vrachtwagentje, sinds 1,5 jaar hebben wij er ook een. Echt ideaal wat een ruimte en gewoon met je B rijbewijs.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:32

Dat ligt er maar net aan wie de onderhouds, benzine en APK kosten betaald! Heb je daar zelf geen omkijken naar, een vrachtwagentje. Moet je het verhaal echter zelf bekostigen dan blijft een trailer voordeliger, mits je er een redelijk zuinige auto voorzet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:34

ArwenLune schreef:
Dat ligt er maar net aan wie de onderhouds, benzine en APK kosten betaald! Heb je daar zelf geen omkijken naar, een vrachtwagentje. Moet je het verhaal echter zelf bekostigen dan blijft een trailer voordeliger, mits je er een redelijk zuinige auto voorzet.


Dat vind ik ook. Plus dat ik een 2-paardsvrachtwagentje vaak erg instabiel vind.

Toos paardloos


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:36

Ik heb ook járen een vrachtwagen gehad. Ik reed toen ook nog ZZ-licht en moest dus verre afstanden afleggen. De vrachtwagen had ook een living. Daardoor waren de wedstrijden zelf goedkoper (eten, drinken etc.). Ook vond ik dat mijn paard nogal luxe stond als er lange tijd gewacht moest worden. Ik kon de stands zó ombouwen, dat hij een soort box had.
Nu ben ik door verschillende omstandigheden overgestapt op trailer. Dat bevalt me goed, maar ik heb nu een nieuw paard waarmee ik dus nog niet zover hoef te reizen. Ik denk wel dat een goede auto + trailer wél goedkoper is. De vrachtwagen (zeker als je een wat oudere koopt) vereist sowieso ook de APK-kosten, onderhoudskosten zijn hoger dan bij trailer en verzekering en wegenbelasting zijn ook (veel) hoger.
Qua kosten zou ik persoonlijk kiezen voor een goede trailer, alhoewel ik wel heel veel plezier heb gehad van de vrachtwagen! (Lekker slapen op de terugweg als je moe bent en voorzien bent van een chauffeur.) Knipoog

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:39

Bij zo'n vrachtwagentje moet je vaak uitkijken dat de "kast" (zoals ze dat hier in België zeggen) niet zo zwaar gemaakt is (de kast is datgene wat er op gebouwd wordt en waar je paarden instaan) dat het vrachtwagentje al aan zijn maximum toegelaten massa zit. Of, dat de vering al ver doorbuigt onder het gewicht van die "kast". Wij wilden ooit een heel leuk gemaakt vrachtwagentje kopen maar van zodra een paard er een voet inzette, begon dat verschrikkelijk te wiebelen omdat de veren al doorbogen onder het gewicht van de opbouw.
Aan zo'n vrachtwagen heb je ook nog eens de kosten van het onderhoud van de motor ed. Voor de prijs van een tweedehands vrachtwagentje koop je een nieuwe trailer. Aangezien we toen een jeep hadden, was bij ons de keuze dan snel gemaakt. Ik ben heel tevreden over onze trailer, nog nooit meegemaakt dat het ging slingeren of zo. Is een Ifor Williams en de paarden gaan er heel makkelijk op, staan ook erg rustig.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:50

Wij hebben gekozen voor een trailer, na lang afwegen. Want met je B-rijbewijs zit je met een beetje vrachtwagen al gauw, inclusief paarden, boven de 3500 kg. Mijn man heeft alle rijbewijzen, ik alleen B en heb weinig zin E te halen. Dus ik rijd ook niet met de trailer, we gaan toch altijd samen overal naar toe. Maar we hebben bij de trailer een grote bus, waar we zo de marathonwagen in rijden, en die is ontzettend handig voor heel veel andere zaken ook! En met de bus alleen mag ik wel rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:53

Ik heb een veewagentje en dat bevalt al jaren helemaal super. Let wel goed op je laadvermogen, altijd kentekenbewijs checken!
De mijne is overigens eventueel te koop voor serieus geinteresseerden. Ik heb er geen foto van, zal ik binnenkort even maken, maar komen bekijken/proefrijden mag altijd......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:45

Vrachtwagentje lijkt me prettiger, maar een trailer is en heel stuk goedkoper (als je tenminste al een auto hebt waar de trailer voor kan hangen).

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 15:14

Nou we hebben de auto wel alleen ik heb geen E rijbewijs.. (ga eerste half jaar nog niet met paard rijden)... En ik heb eigenlijk ook niet zo heel veel zin om het te gaan halen omdat me dit veel makelijker lijkt.. En me moeder rijd nu de trailer maar die vind het dood eng en met een vrachtwagentje vind ze het niet eng (zegt ze)... Vandaar deze vraag..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:50

Trailer, kost me minder ruimte en kan mn autogewoon gebruiken voor boodschappies

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:02

Vrachtwagentje rijdt prettiger, zowel voor jezelf als voor het paard. Helaas is het wel wat duurder dan een trailer, omdat je hem vaak naast je gewone auto hebt. Ik heb geen van beide, alleen een auto (met lekke achterband zag ik vanmorgen, dus moest ik op de fiets door de regen) Boos!

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:09

Ik heb de ervaring dat een vrachtwagen prettiger reisd, voor paard en ruiter. Bovendien is een trailer alleen goedkoper als je al een auto hebt die zwaar genoeg is om de trailer te trekken. Wil je echter een tweepaardstrailer en moet je dan ook nog een zwaardere auto gaan kopen, is mijn ervaring dat je goedkoper uit bent met een vrachtwagen naast je kleine autootje.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:19

Als je een flinke zak met geld tot je beschikking hebt, dan lijkt me een modern vrachtwagentje fijner. Je ziet echter ook wel eens van die hele gare oude dingen rondrijden, nou dan heb ik tig liever mijn eigen nieuwe trailer!
Wil je het echt goed doen, moet je eigenlijk je vrachtwagenrijbewijs halen, dan zit je tenminste niet zo krap in de laadvermogens. Er zijn maar weinig echt degelijke vrachtwagens waar je met je B-rijbewijs 2 flinke KWPN-ers op kunt laden. Ik hou niet van die 'net aan' combinaties, heb liever (flink) wat over.
Op dit moment kies ik dus voor de trailer. Als het schip met geld komt wordt dat misschien anders. Het is niet alleen de aanschaf van het ding, ook de terugkerende kosten en die zijn bij een vrachtwagentje toch een stuk hoger dan bij een trailer.
Ik heb een fijne, moderne trailer die als een blok achter de auto ligt en een bestelbus waar ik me desnoods ook in kan omkleden en dat bevalt prima!

Mensen die onzeker (bang) zijn in het verkeer of nog erg onervaren zouden IMO helemaal niet met een paard op stap moeten, niet met de trailer en niet met een vrachtwagen. Ga dan eerst maar eens oefenen met zakken cement ofzo. Van je BE rijbewijs halen leer je een hoop hoor!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers