Paard verkopen op afbetaling...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:33

Ik heb Treasure zelf op afbetaling gekocht. Wij zouden nog geen paard kopen, maar ik kon haar gewoon niet laten staan. Ik heb gelijk de helft betaald en een maand later de tweede helft. Ik mocht haar pas meenemen als alles betaald was. We hadden dit ook op contract.

Ik zou haar dat dus ook voorstellen, hogere bedragen, paard pas meenemen als ie afbetaald is. Kosten voor weiland, stal, DA, hoefsmid etc. zijn allemaal voor haar.

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:39

Senna heb ik ook op afbetaling gekocht Bloos
Ik wou nog helemaal geen paardje kopen, pas over een jaar, maar ik zag haar staan, en MOEST haar gewoon hebben Schijnheilig
Erover gepraat, goede afspraken gemaakt, en contract ondertekent.
Ik ben er nog niet, maar over 2 weken ben ik ruim over de helft OK dan!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 17:58

Whoops, ben er net een beetje achtergekomen dat deze dame ook op bokt zit...

Is het nu niet erg banketstaaf dat ik hier een topic over haar heb geopend??

( ze reageert trouwens op veel paarden die te koop staan )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:59

ehhh ja da's dan best banketstaaf.. maargoed zolang je niet vermeld om wie het gaat valt het nog mee.

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:04

Het is misschien wel banketstaaf maar aan de andere kant warschuwt het de mensen ook.


Het is in iedergeval iemand met weinig verstand.
Als je net een klap geld hebt uitgegeven voor een operatie ga je niet gelijk weer een paard kopen maar dan wacht je tot je financieel het dier in 1x kan kopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:27

Kleintje schreef:
Ik heb Treasure zelf op afbetaling gekocht. Wij zouden nog geen paard kopen, maar ik kon haar gewoon niet laten staan. Ik heb gelijk de helft betaald en een maand later de tweede helft. Ik mocht haar pas meenemen als alles betaald was. We hadden dit ook op contract.

Ik vind dit meer een verkapte vorm van goed handgeld,
je kan het bedrag nog niet in 1 keer ophoesten, maar geeft vast een portie zodat de huidige eigenaar het paard voor je vasthoudt.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:32

Volgens mij weet ik wie het is Haha! Tenminste, ik heb een idee.

Zou zelf nooit mijn paard op afbetaling verkopen! Stel je voor dat Maffick halverwege iets krijgt, of dat ze hem wil verkopen. Wat dan? Tuurlijk met goede afspraken moet het altijd mogelijk zijn, maar ik zou het zelf nooit doen Lachen

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:35

Ik vind 3 jaar erg lang om af tebetalen en ik zou het ook niet doen.
Ik vindt 7 paarden ook wel erg veel om te hebben en ze kan niet eens de prijs in 1 x betalen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:54

een oude vriendin van mij heeft een shetlander "gekocht"
het shetje werd thuis gebracht en al
ze heeft 50 euro betaald en zou als ze de rest had komen betalen
ze heeft de shetlander nu al 6 maanden en heeft nog niks betaald behalve die 50 euro dan
het beestje was 150 euro dus als ze nog 2 maanden 50 had gegeven zou ze er vanaf zijn
nu na een hald jaar kwam de beste man bij mij opstal
(want de shet was bij mij opstal afgeleverd) om te vragen waar de pony gebleven was
omdat ik me heel goed in zijn situatie kon verplaatsen heb ik verteld waar de pony stond en het telefoon nummer van het meisje gegeven
het lijkt mij heel erg voor de vorige eigenaar als je echt gewoon achter je geld aan moet gaan rennen
en bij jouw paard gaat het dus om meer geld dan 150 dus ken je nagaan hoe fout dat dan kan gaan

ik zelf zou nooit een paard op afbetaling verkopen

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:09

Ik zou eerst het paard dat ik ga kopen volgend jaar maart gaan halen, dat ik haar eerst per maand zou betalen, totdat ze het geld binnen had.
Want ze had geen haast. Maar onverwachts moest Heidi eerder weg. Dus hebben we dit afgesproken dat ik voordat ik haar op kom halen 350 euro betaal en dan elke maand 200 euro. We hebben het er nog over gehad toen ik Heidi kwam bekijken, en met haar gewandeld en gereden heb.
Mijn vriend was er ook bij, en ik ben niet zo iemand die mijn afspraken niet na komt. En de eigenaar weet dat ze altijd bij mij langs kan komen hoe te kijken hoe het gaat. En ik heb met haar afgesproken, dat als ik haar eventueel over een jaar wil verkopen (het zal wel niet hoor) dat ik het haar dan even zou laten weten, want dan wilt ze haar misschien terug kopen. Maar we hebben dan ook hele goede afspraken gemaakt hoor!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:13

Absoluut niet doen!
Al is het alleen al omdat zo iemand een paard geen goed tehuis kan bieden. Dit soort mensen (met te weinig geld dus) gaan bezuinigen op de DA, smid, enz...
Echt niet doen dus!!!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:04

Gelukkig lees ik dat je het niet doet!!!!!!!!!
Ook vaag dat diegene nog niet gereageerd heeft...lijkt mij als je een paard zo graag wil kopen(uitgesmeerd over 3 hele jaren),je direct na het mailtje aan de telefoon hangt om met hele goede argumenten (eventueel aanbetaling,kortere looptijd)dat paard in je stal te krijgen Verward .......

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 21:37

Jep ik heb al wat terug,met een voorstel van haar, maar ik ga hier niet verder meer iets over uitwijden op het forum omdat ze dus ook hier zit.Mochten jullie willen weten wat, PB me dan maar
Vind het een beetje banketstaaf om alles neer te zetten en had dat ook niet gedaan als ik van te voren wist dat ze ook een bokker was.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:07

Het is duidelijk genoeg dat je het niet met opzet hebt gedaan, hoor.
En ik neem aan dat haar usernaam niet haar eigen naam is.
Als iedereen hier nu netjes blijft en niet gaat speculeren (Steffi),
dan is er niks aan de hand en gaat het over het algemene (!)
vraagstuk van al dan niet verkopen op afbetaling.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:11

goed zo, ben ik mee eens!!!

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:06

wat een drama! ik vind t ronduit belachelijk! waarom zou iemand die een paard op afbetaling koopt er niet goed voor kunnen zijn. t is niet zo dat iedereen zomaar een dikke spaarrekening heeft. en direct kan betalen zoals vele gelukkige hier. ik heb mijn paardje als veulen op afbetaling gekocht en die is nu 5 jaar en heel gelukkig met mij samen. dus bokkers niet direkt de ergste dingen beginnen denken he!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:19

Als iemand een paard op afbetaling wil kopen, stel je je toch al eerder de vraag of hij dan ook wel genoeg geld heeft voor stalling e.d. dan bij iemand die gewoon het paard in 1x kan betalen.
Als je een paard wil kopen, zet dan op voorhand al elke maand een bedrag opzij op je spaarrekening zodat je na een tijdje het paard in 1x kan kopen, zo voorkom je ook problemen zoals: wat als het paard iets krijgt in de periode dat het nog niet is afbetaalt, wat als je ineens niet meer de afbetaling kan doen, ...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:22

Ik denk ook niet dat dit vanuit het oog van de koper gezien moet worden, maar vanuit het oog van de verkoper, omdat deze twijfelde.
Dus in mijn ogen maakt het niks uit wie de koper mag en wil zijn.
Het gaat er puur over hoe een verkoper hier mee om wil gaan.
Het gaat erom dat de verkoper nog steeds het paard bezit en graag een goed huis vind, maar zich toch afvraagt of ze dit wel moet doen.
Dan zeg ik, als koper moet je het gewoon vragen, nee heb je,ja kun je krijgen. Als Verkoper moet je daar de andere kant van bekijken en zeggen, nee dit kan niet. 3 jaar duurt veel te lang. Dat is toch een te groot risico.
Dus koper en verkoper zijn twee apparte dingen, en hebben ook allebei een ander oog op dingen.
Ik vind met dit topic niks mis. Bokt is er om je vragen te stellen en waarom deze niet?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:23

Wat als het paard opeens onbruikbaar wordt?
Van wie is het paard dan?
Kan je dan fluiten naar de rest van het geld?
Het blijft gewoon erg eng en gevaarlijk.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:26

San je weet mijn mening over dit! Ik zou het niet doen, en gelukkig zie jij dat nou ook in!!
Ik weet zeker dat je het paard anders ook wel kwijt kunt worden. Zal weer eens voorje gaan rondvragen. Op stal en op de les (jaja Haha! )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:34

Maffick staat nou gewoon weer te koop(voor minder dan ik hier eerst vroeg weliswaar ) tot einde november, dat is echt mijn limiet.
Mocht hij er dannogniet zijn is het pech, maar dan is het gewoon afscheid nemen ennaar een handelaar doen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:38

Ik zal hem ook weer even op marktlpaats zette. Misschien in een plaatstelijk krant ofzo. Bij marjan krijgen ze die dingen wel en zo duur is het niet. Ik zou er nu even alles aan doen om hem niet naar een handelaar te hoeven brengen. Ik denk echt dat je hem wel kwijt raakt hoor.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:45

Ik heb mijn veulen ook op afbetaling verkocht.
Ik heb haar in juli verkocht, eind augustus is ze opgehaald en eind december krijg ik de laatste termijn.
Ik heb het gedaan omdat dit nog een overzichtelijke periode is en ik er 100% van overtuigd ben dat Senna nu een goed huisje heeft.
Wel hebben wij de bedragen en data van betaling op papier staan en allebei ondertekend.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:56

patriciah en tinkerluna,
Ik ben het helemaal met jullie eens, niet iedereen is zo dat die het geld niet afbetaald hoor zoals de meeste mensen denken.
Zo ga ik zaterdag ook mijn haflinger halen en heb eerst van te voren geld betaald, en ik vind het ook makelijk op afbetaling, en de eigenaar waar ik haar van koop vind het niet erg en heeft er vertrouwen in.
En alles staat op een contractje, en is goed overlegd, en zoals ik al zei heb ik met haar afgesroken dat zij de papieren van haar houd (krijg wel een kopie) en die krijg ik als alles afbetaald is. Das toch goed geregeld.
En ik heb ook een goed tehuis voor haar en zal zeker goed voor haar wezen, anders zou ik ook geen verzekering voor haar nemen.
Zo zie je maar niet iedereen doe op afbetaling een paard/ pony koopt is slecht voor het paard, en betaalt de rekening niet.
Je hebt ook mensen die zich netjes aan de afspraak houden.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:33

Je moet je gevoel volgend niet doen dus