Wie kan mij meer vertellen over het voeren van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 13:08

Ik wil graag meer weten over het voeren van een paard.
Zoals wat voor voer, hoeveel ker per dag en hoeveelheid per keer?
Wat doen jullie?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:28

Amanda:

van de hoeveelheid is weinig te zeggen ligt onderandere ook aan het paardje dat je hebt.

Voeren is ook heel persoonlijk. Je moet kijken wat je paardje nodig heeft. heeft ie meer vitamine of meer krachtvoer nodig. Is het van nature een dikke gebouwd paard, of is het een iel ding.

Eigelijk moet een paard met wat hooi en een wat voer het goed doen. Moet je KIlo's voeren dan is het voer niet inorde of je hooi of er is iets met een paard.

Als jij uren traint dan moet ie natuurlijk meer hebben dan wanneer je een keer perdag een uurtje rijdt.

Ik geef me paarden niet meer veel, maar wel ander voer. Ik stopte er kilo's in.

Omdat er zoveel kilo's ingingen en me paard maar niet dikker werd, hebben we er een acupressuurist bij gehaald. ( zorgen voor evenwicht tussen de organen) En ik moets meteen voer minderen en voer geven met minder eiwitten. Dat paard is nu dus dik. ( krijgt nu reformmuslie van de havens en veel zemelen met een paar plakken hooi)

De andere krijgt nu pavo 1000 en doet het er super op, krijgt ok wat zemelen bij.


de andere krijgt nu havens muslie zonder haver met een paar maisvlokken en is nu ook DIK.


Een paard moet je echt niet te veel voeren, want te veel voer is helemaal niet goed voor een paard.
Je moet niet met je verstand voeren maar met je ogen.

Ik weet dat dat heel moelijk is want nog geen 3 maanden geleden zagen mijn paardjes er niet goed uit, nu dus wel.


heel veel succes er mee


groetjes Lara

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 18:41

Het gaat om een groter paardje, ongeveer 1,75 m. Een stevig paard.
Vrienden gaan namelijk een paard kopen en vroegen zich af hoe anderen dat deden met voeren. Ze willen een shire, of iets dergelijks kopen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:20

Het belangrijkste voer voor een paard is ruwvoer, dus hooi of kuil. De meeste paarden kun je op ruwvoer houden (wel voldoende natuurlijk), maar als ze wat extra power(bijvoorbeeld als ze intensief gereden worden) nodig hebben, kun je ze wat bix geven.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:46

Hooi van goede kwaliteit is een eerste vereiste.Alle paarden moeten dit hebben. Bekijk eerst eens de conditie van het paard is die voldoende of heeft hij wat extra"s nodig? Het verschilt trouwens per dier, de een heeft wat meer nodig dan een ander. Vraag het maar eens aan de leverancier van biks etc.