Ze wil niet egt halsstrekken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Ze wil niet egt halsstrekken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 09:27

Hallo,

Als melissa der hals mag strekken steekt ze der hoofd naar voren inplaats van naar beneden, Een stal genoot zegt dat is ook goed dan ontspant ze der rug ook. Maar op wedstrijd krijg je daar gelijk een 3 of 4 voor. Hoe moet ik haar naar beneden krijgen?

Groetjes Amanda

Alle tips zijn welkom OK dan!


Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:24

Moeilijk, veel oefenen en dat ook belonen lijkt me. WAnt ik denk dat ze dan haar rug ook wel ontspant.
Vooral voorwaarts houden met halsstreken. Eerst stap desnoodt aan de hand oevenen.....
Veel succes!;)

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:26

Ze volgt dus je hand niet.... vragens naar beneden rijden. Je instrukteur kan je daarbij helpen

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:02

als je aan het uitstappen bent.. dan moet je lange teugel geven en dan in de teugels keinen kneepjes geven... en dat moet je opbouwen, dus telkens 2 min kneepjes geven daarna miss na 4 min enz.. moet ik bij tess ook doen want die doet precies hetzelfde... Slim
kuzzjaah Tis

Profiel vernieuwd..!! Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:43

waarschijnlijk is je aanleuning ook niet goed en wil je paard je hand niet volgen, pas als je paard een goede aanleuning heeft en vertrouwen heeft in je hand, lekker door zijn lijf loopt en goed van achternaar voren is, zal deze geen moeite hebben met halsstrekken, probeer dus aan een goede aanleuning te werken, als je merkt dat je paard steeds makkelijk in te stellen in naar jou zin, dus dat je haar boven in kan zetten, iets dieper, laag en diep enz enz, ga dan vanuit een misschien net iets diepere houding naar het halsstekken, en probeer je paard in het begin vooral rond te houden als ze de hand mee neemt en later pas het neusje er uit te rijden, maar niet vast gaan houden.

en inderdaad adviseer je instructeur en verwacht niet dat dit zo is opgelost dit kan maanden duren voor dat het lekker gaat.

halsstrekken zit ook niet voor niets in de proef, hier bij kan een jury prima beoordelen of het paard een goede aanleuning heeft en ook echt gereden wordt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:53

gijsenkim schreef:
Ze volgt dus je hand niet.... vragens naar beneden rijden. Je instrukteur kan je daarbij helpen



Mag ik vragen HOE je intructeur je daarbij kan helpen???
Tips??
Mijn paard doet het namelijk wel, maar nooit ver genoeg om er met een wedstrijd een voldoende voor te krijgen. Het blijft meestal bij een 4 of een 5.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:58

door samen aan een goede aanleuning te werken en vanuit daar aan halsstrekken te werken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:43

mijn paard deed het eerst ook niet, heb er eens een goede week op geoefend, bij hem lukt het het beste na de galop, dan laat ik mijn teugels een beetje gaan en terwijl knijp ik erin net als in een spons die je aan het uitknijpen bent, en jawel hoor die zondag op wedstrijd heb ik een 8 gekrege voor halsstrekken, dus hij kent het nu wel. Probleem bij mij is dat ik het in mijn volgende proef voor de galop moet doen Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:11

Titsia schreef:
mijn paard deed het eerst ook niet, heb er eens een goede week op geoefend, bij hem lukt het het beste na de galop, dan laat ik mijn teugels een beetje gaan en terwijl knijp ik erin net als in een spons die je aan het uitknijpen bent, en jawel hoor die zondag op wedstrijd heb ik een 8 gekrege voor halsstrekken, dus hij kent het nu wel. Probleem bij mij is dat ik het in mijn volgende proef voor de galop moet doen Haha!


Ik ga het ook gewoon een proberen... wie weet.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:51

Het is soms ook een kwestie van vertrouwen veel suc6 ermee..

En het lukt je wel maar zorg wel dat ze ook bij het halsstrekken les voorwaats is.( probeer in de draf ook voorwaarts neerwaarts te rijden is ook een goeie oefening)


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:19

Heb ook altijd meegekregen dat wanneer je een hand bij de schoft legt en dr wat kriebelt de paarden vaak ook meer hun hals strekken.....dan geef je aan dat ze mogen.
Zelf moet ik er ook altijd aan denken dat ik constant voorwaarts neerwaarts drijf, want anders dan lijkt het net of wel een slokkie op hebben!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:14

Bella schreef:
Heb ook altijd meegekregen dat wanneer je een hand bij de schoft legt en dr wat kriebelt de paarden vaak ook meer hun hals strekken.....dan geef je aan dat ze mogen.


Dit heb ik ook meegekregen bij ons op les, of ligjes in de nek drukken, natuurlijk niet zo dat je je paard pijn doet, maar voorzichtig, dan weten ze wat de bedoeling is, en lichtjes vragen en ondertussen de teugels verlengen, maar wel aanleuning blijven houden.

veel sucses

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:06

mooi trukje ja dat van die schoft maar dat is dus niets rijtechnisch he, je wilt toch niet zeggen dat je in de proef op z'n schoft gaat kriebelen wel, beetje vreemd, als je je paard goed rijdt en je hem dus in verschillende postities kan zetten is halstrekken ook geen probleem meer.

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:05

Mijn pony gaat juist duiken als ik wil halsstrekken, ook heel vervelend ze wil dan te snel naar beneden en volgt me hand niet...

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:18

Citaat:
je wilt toch niet zeggen dat je in de proef op z'n schoft gaat kriebelen wel, beetje vreemd


Ehh....eigenlijk wel en het werkt, dus tjah waarom niet. Maar ga niet als een clown zitten van kielekielekiele hoor.....aai er in weze gewoon beetje langsheen!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers