Enkel zwaar gekneust..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Enkel zwaar gekneust..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:07

Zondag precies op mijn verjaardag, ging ik naar mijn pony.
Ze had zachte stralen, en ik wou ze teren, dus vroeg of iemand haar even wou vasthouden..
Ik in volle vaart naar de stal om de teer te halen, maar daar is altijd een soort kuiltje, en daar lagen nu bladeren op.. Dus ik ren vol in dat kuiltje.. en ga dus flink door m'n enkel, ik sta op, en zak er gelijk weer door heen.

Toch terug gestrompelt, en gelijk naar het huis van de staleigenaar gegaan. Het was al ontzettend dik, dus gelijk ijs erop. Het deed flink pijn, dus terug fietsen kon ik wel vergeten.. Mijn vriend gebelt, en op naar de weekendarts.

Daar in de straat aangekomen nog opzoek naar het juiste huis. Gelukkig is het daar goed verlicht, not! Na 5 minuten zoeken en een lang stuk gehinkelt te hebben, bij de arts.
Hij vond het erg dik en zei dat ik meteen foto's moest maken bij de EHBO.
Dus even naar huis gebelt, en naar het ziekenhuis.

Op de foto's was gelukkig niks te zien, niets gebroken iig!
Daar was ik toch wel erg blij mee. Ik moest 4 dagen rust, en met mijn been omhoog. Fijn, net een vaste aanstelling gekregen op mijn werk, en nu al eruit Scheve mond Ik moest na 4 dagen, een afspraak met de huisarts maken.

Dat was dus vandaag..
Flink gekneust, een band ingescheurd en uitgerekt.. Daar was ik al bang voor, het was ook zo dik. Nu kan het nog 8- 10 weken duren. Ik mag met krukken lopen, en moet het rustig aan opbouwen en dan veel oefeningen doen. En dan na 2 weken terug komen...

En het was al zo'n rot week, kat en auto van mijn vriend overleden Verdrietig
Kat had iets wat hem van binnen aanviel, en is bij de dierenarts zelf onder verdovende middelen dood gegaan..

Enige pluspuntje is dat ik nu tijd genoeg heb voor mijn studie en mijn boeken. En ik ben ontzettend blij dat ik net een vaste baan heb, anders had ik het met alles kunnen schudden.

Sorry voor het lange verhaal,en de typfouten Knipoog maar ik moest het echt van me afschrijven, word er niet vrolijk van...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:14

Owwww, wat klinkt dit bekend. Heb zelf ook zoiets achter de rug.
Alleen raar dat jij zo lang moet lopen met krukken enzo.
Ik heb 3 dagen een zwachtel erom gehad, daarna tape, moest ik het belasten omdat de kneuzing en de blauwe plek anders niet slinken en dan blijft de doorbloeding niet goed.
Tape heb ik 2 weken gehad, terug naar het ziekenhuis en het was nog niet goed. Ik mocht kiezen uit weer 2 weken tape of 3 weken een steunkous. Ik heb voor het laatste gekozen, dan kan ik tenminste normaal douchen want die steunkous kan eraf.

Sterkte ermee!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:30

Het is niet zeker hoelang ik met krukken moet lopen, sorry ik heb het niet zo duidelijk geformuleerd. Ik mag nu met krukken lopen, en moet mijn zere voet dan licht gaan belasten. En er oefeningen mee doen, eerst op met mijn hiel en daarna in zijn geheel. Als dat goed gaat, mag ik zonder krukken. In zijn geheel kan het 8-10 weken duren, niet dat ik zolang met krukken moet lopen Knipoog

Mijn huisarts heeft het niet getaped, hij is van mening dat er meerdere oplossingen zijn die naar genezing leiden. En zonder tape is er één van, de spieren nemen dan de functie van de banden over, en anders zou het zo kunnen zijn, dat het tape die functie overneemt. Waardoor de spieren lui zouden kunnen worden..

Dankje wel iig Kleintje! Een steunkous lijkt me ook prettiger idd, dan tape.
Hoelang heeft het bij jou geduurt kleintje?
En is het nog een zwakke plek?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:31

Goh wat een pech zeg!
Gefeliciteerd trouwens nog met je verjaardag!
Jeetje maar maar je bent er maar mooi klaar mee,voorlopig de eerste weken ben je zoet!
Wie weet moet je straks nog fysio ook!
Nou heel veel sterkte en rustig aan maar!
Groetjes Lundi

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:29

Ik zit nu in mijn... even tellen, 3e week.
Het doet nog behoorlijk veel pijn.
Ik moet nu dus nog ruim 2 weken met die steunkous.

Denk wel dat ik lang last hou omdat ik schijnbaar nogal eigenwijs ben. Heb 4 dagen rust genomen en de 5e dag zat ik alweer op het paard.
Dus....

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:44

Ohw lekker is dat Han...

Hoe krijg je het toch weer voor elkaar.

Jij hebt ook altijd wel wat he? (Is altijd al zo geweest)

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 13:24

Hoe bedoel je shar?
Ik heb alleen maar een keer een scheurtje in mijn neusbot gehad, en een keer eerder door mijn enkel gegaan.
Dat was alleen niet zo erg. Haha!

Ik vind het wel knap van je Kleintje dat je na dag 5 op een paard ben gestapt. Ik moet er niet aan denken, om er alleen maar op te staan.
Ik ben niet zo'n bikkel Schijnheilig