Wat is acceptabel in een relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troublegirl
Berichten: 103
Geregistreerd: 17-05-03

Wat is acceptabel in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 09:56

nav [AM] onmogelijke liefde
Vraag ik me nu dus af wat je "acceptabel" vindt van persoon met een relatie. Laat ik het zo zeggen, de persoon met een relatie heeft gevoelens voor een andere persoon. Wat vind jij dan te ver?

Fasel schreef:
Een relatie is niet alleen sex TG. Alleen al gevoelens hebben of fantasieen vind ik al tever gaan.


Hier een quote van Fasel in het andere topic.
Ik vraag me dus af wat jullie er van vinden, wanneer gaat iemand te ver? En kun je zo'n persoon nog vertrouwen? Wanneer vertrouw je hem/haar niet meer? En wanneer nog, of juist, wel?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:11

moeilijke vraag zo vroeg in de ochtend!

ik vind persoonelijk dat een fantasie wel moet kunnen, wat is er mis met een goede fantasie?

maar als die fantasie steeds blijft terugkeren dan ga ik me wel afvragen of er niet iets fout is?

als iemand gevoelens heeft voor een ander, dan zou ik wat afstand nemen van hem, en hem laten uitzoeken of hij met mij verder wil, of iets met zijn nieuwe gevoelens wil doen

al maak ik er zelf altijd een mooie puinhoop van Scheve mond
heb tijdens mn afgelopen relatie van ruim 1,5 jaar gevoelens voor een ander gehad, maar dit is over gegaan(stelde ook niet heel veel voor maar heb daardoor wel eventjes getwijfeld) en over al mn fantasiën zullen we het maar niet hebben......

ben toen ook tot de beslissing gekomen dat eenm vaste relatie nog niet voor mij was weggelegd

omdat ik het niet eerlijk vond dat ik niet 100% voor hem ging en mn gedachten 100% bij hem en bij ons had, maar nogal eens aan anderen dacht

dus ik vind dat zolang ik zelf niet echt helemaal voor die ene persoon ga en geen fanatsiën heb over anderen, ik ook niet van de ander ma verwachten om alleen maar aan mij te denken enzo


al zie ik we een verschil tussen een fantsie over een bekend persoon, of dagelijks een fanatsie over een goede bekende....

als ik een vriend zou hebben die steeds een terugkerende fantasie heeft over iemand die hij kent, dan zou ik denken van nou jongen, ga daar maar voor want mij vind je blijkbaar niet meer interessant genoeg ofzo


maar omdat ik van mezelf weet dat ik er nog niet aan toe ben ok een serieuze relatie te hebben, begin ik er dus niet aan, omdat ik het voor de ander niet eerlijk vind, die waarschijnlijk wel op een toekomst hoopt ene cht alleen voor mij wil gaan, ik moet eerst nog even wat 'wilde haren' kwijtraken Knipoog

en ik vertrouw mezelf dus nog niet 100% dat ik trouw zal blijven, omdat ikmdus in gedachten nog veel te veel met anderen bezig ben, niet dagelijks, maar er schiet nogal eens wat door mn hoofd Knipoog

en ik zou het zelf ook niet prettig vinden als ik een relatie had en mn vriend zat met zn gedachten regelmatig bij anderen
zou hem da ook met een beetje ongerust gevoel met anderen op stap laten gaan enzo, beetje twijfelen hoe trouw hij zal blijven, want die fanatsiën heeft hij niet voor niets,en als de persoon uit zn fanatsie dan ergens is waar hij ook is, dan zorg ik dat ik daar ook ben Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:14

pfeeww ja een fanatsie is een fanatsie, daar zou ik me in eerste insnatie niet zo druk om maken, als ie wat met die fanastie zou willen doen dan wel, dat zou ook te ver gaan, maar een fanasie opzich niet.
verder lastig onderwerp wanneer iemand te ver gaat! hangt denk ik ook erg van je relatie af! hoe lang je samen bent, hoe sisireus het is enz.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:16

Eenmalige fantasie heb ik ook geen moeite mee, maar gevoelens... Nee dat kan er bij mij niet in. Maar soms is het nodig om eerst uit te zoeken wat je echt wil, om daarna pas in te zien, dat de relatie die je hebt, juist is wat je wil! Daarom is het bij ons een aantal keren niet goed gegaan, maar staan we nu juist heel sterk in de schoenen. Geen van beiden wil iets anders. We willen alleen elkaar. En die fantasie af en toe, die hoort daar ook bij.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:24

ik vind het tever gaan op het moment dat je er niet meer samen over kan praten...... als een iemand het idee heeft dat dingen (zoals structurele gedachtes) verborgen moeten blijven voor de partner dan ben je te ver

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:49

Gevoelens gaat voor mij te ver. Misschien klinkt het flink jaloers en dat is op dat punt ook zo. Als je gevoelens hebt kunnen krijgen voor iemand dan ben je niet alleen oppervlakkig geweest met je contact naar mijn idee, dan is de flirt al komen kijken. En iemand die naast mij voor een ander een kriebel in z'n hart kan maken, dat gaat voor mij te ver, dan zit er in je relatie al iets fout, anders komen die kriebels er niet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:53

Ik vind best dat je ook wel wat mag geinen met iemand, maar je moet er niet serieus in worden! En praten mag natuurlijk ook altijd, maar idd zodra die gevoelens om de hoek komen zit er iets goed fout.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:03

En wat is geinen dan in jou ogen, Syph???

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:06

Moeilijk uit te leggen, maar denk dat je zelf toch ook wel weet waar de grens ligt tussen serieus en gein, toch?

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:11

Een fantasie kan denk ik niet zoveel kwaad een onschuldige flirt ook niet, maar zodra er (stiekem) contact word gehouden met iemand anders....nee dat kan echt niet!!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:11

Sypheron schreef:
Moeilijk uit te leggen, maar denk dat je zelf toch ook wel weet waar de grens ligt tussen serieus en gein, toch?


Tuurlijk weet ik die, maar sommige zaken wegen voor mij behoorlijk zwaar, of het dan serieus is bedoeld of voor de gein, dat maakt me dan niets uit. Sommige geintjes kan ik niet zo waarderen Knipoog Zeker niet als het op gebied van "gevoelens van de ander" aankomt.

En ik kan me niet voorstellen dat je "voor de gein" met een ander gaat staan flirten of weet ik veel wat, tenzij je daar samen hele goede afspraken over hebt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:12

Nee tuurlijk, maar dat vind ik dan ook niet meer onder de categorie geintjes vallen, maar meer onder rotstreken... Gein is echt gein, in de ogen van allebei de personen in de relatie.

troublegirl
Berichten: 103
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:46

Dus vriendschappelijk contact houden, als er wel meer gevoelens zijn (en beide partijen weten dat ook) is ook niet acceptabel begrijp ik.

Ter info: dit is NIET aan de orde, en wil het zelf niet maar ik ben gewoon even wat aan het informatieverzamelen Haha! heel leerzaam

En verder, wat zegt het over die persoon? Ik bedoel, ok het zegt wat over de relatie die hij/zij nu heeft. Maar het feit dat er, als er wel gevoelens zijn bij beide partijen, helemaal niets gebeurd omdat beide partijen het niet willen, zegt toch ook iets over de persoon ofniet?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:48

Als er gevoelens zijn maar er gebeurd niets, dan wordt het geforceerd. Gevoelens zijn er namelijk om hun gang te laten gaan normaliter. Daarom hoor je in een relatie ook geen gevoelens voor een ander te hebben, want dat werkt niet.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:07

ik vind dat je geen gevoelens mag hebben voor iemand anders, want je hebt toch een vriendin en dat heb je dan toch niej. En als je dat hebt kan je er beter en punt achter zetten toch???

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:13

Het ligt er maar aan wat het voor gevoelens zijn. Verliefd zijn op een ander of je aangetrokken voelen tot zijn dan de gevoelens die ik niet vind kunnen. Op dat moment kun je er wel vanuit gaan dat er wat mis zit in je relatie, of dat de ander iets mist. Je kan er dan nog over praten en daar je conclusies aan hangen. Denk niet dat je gelijk maar kan zeggen dat je geen gevoelens voor anderen mag/kan hebben, er zijn natuurlijk meer gevoelens, een hele hechte vriendschap bijvoorbeeld.

Het gaat meer om een kwestie van eerlijkheid en vertrouwen... Als je open en eerlijk bent tegen elkaar, dan zal dat een hoop schelen denk ik. Je maakt alles bespreekbaar en je komt nooit voor verassingen te staan.

Mensen die het voor zich houden en uiteindelijk verder gaan dan gevoelens en fantasie, daar kan ik geen begrip voor opbrengen. Het schaad ook je vertrouwen en is het maar de vraag of je relatie nog wel wat waard is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:19

Ik ben ervan overtuigd dat je maar van 1 persoon tegelijk kunt houden al het andere gaat te ver.
Je ziet wel eens iemand en je voelt je aangetrokken maar dat duurt een paar tellen en dan is het weg.
Als je interesse in een ander verder gaat dan een paar tellen dan is het echt te ver vind ik.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:31

Ieder mens maakt fouten waar hij of zij veel spijt van kan krijgen. De gevolgen van die fouten kunnen heel groot zijn, maar uiteindelijk is de mogelijkheid er dat je er samen uitkomt en groeit in wat je samen hebt. Gelukkig bestaat er zoiets als vergeving, al is dat ook nog niet zo simpel. Het stuk vertrouwen is moeilijk te herstellen. Toch blijf ik erbij dat echte liefde alles overwint.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:33

Niet acceptabel.

Ik denk dat ik het erg zou vinden, moest m'n vriend gevoelens voor iemand anders hebben. En zou het dan ook niet direct acceptabel vinden, ik zou eerder de kwaliteit van onze relatie in vraag stellen.
Want ik vind, dat als je in je relatie gevoelens krijgt voor iemand anders, dat je iets mist of dat er iets mis is in de huidige relatie...
Als je tevreden bent met je relatie is er volgens mij geen kans op gevoelens krijgen voor iemand anders...

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:34

ja daar heb je wel heeel erg gelijk in

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:34

ja daar heb je wel heeel erg gelijk in

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:35

ja daar heb je wel heeel erg gelijk in

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:36

sorry een beetje te vaak op plaatsen gedrukt sorryyy!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:38

hmz...ik heb ook een jongen ontmoet en daar heb ik mee gezoend enzo... volgende dag blijkt dat ie met iemand anders heeft gezoent en dat ie gewoon voor me wegrende. maja, het blijkt gewoon een hele erge player te zijn. ik ben echt zo blij dat ik niet meer heb gedaan dan ik wou. ik ben wel blij dat ik er meteen achter ben gekomen.
ik vond het wel een leuke jongen en ik had wel gevoelens voor hem, maar die zijn nu gelukkig al bijna weer over!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:45

Misschien ben ik raar hoor, maar mijn relatie is niet altijd een vaststaand gevoel. Ik heb nu 6,5 jaar dezelfde vriend en die relatie heeft ups en downs gekend.
Maar juist dat heeft ons uiteindelijk dichter bij elkaar gebracht.
Dus ik vind het niet raar om soms een gevoel voor een ander persoon te hebben, je kunt ook vriendschappelijke gevoelens voor iemand hebben. Zolang het bij fantasieën blijft, maak ik me er niet zo druk om. Ik ben een mens met eigen gevoel en gevoel kun je nou eenmaal niet altijd sturen. En dat ik iemand heel aardig vind, wil toch niet zeggen dat ik mijn vriend niet meer aardig vind?
Ik heb een paar goede vrienden, met wie ik erg kan lachen, maar ook heel serieuze gesprekken kan voeren, op een heel ander vlak dan hoe ik met mijn vriend omga. Dat wil toch niet zeggen dat ik mijn vriend niet meer zie zitten, of hem belazer ofzo?
Onze 'downs' hebben onze relatie verstevigd. Stel al heeft hij verliefde gevoelens of fantasieën voor een ander meisje gehad, hij is toch bij mij gebleven, heeft toch voor mij gekozen, dat zegt dan toch al genoeg?