Inrijden Cheyenne, eindelijk foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:03

Nouhouuuu... ik kan die fotows nie zien Boos! Kwil ze zoo graag zien
Yen is Mooiiii Kwijl:~:~

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 00:22

Het is inderdaad zonde van haar manen, maar ja, die groeien na het dekenseizoen wel weer aan.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:53

Haaaii Jaaaa Ze doen het nou wel!!!
Aahhh goss wat staat ze onmundig poepig op die laate foto!!!!
Maar wat is er dan met haar manen??
kan het zo niet zien,
maar mijn pony heeft er ook last van hoor, waar de deken lag konik laatst een hele pluk uittrekken Boos!....
Mjaaa ik ben lange manen fan ( goh hoe komt dat toch Tong uitsteken )
maaruh bij yen staat het heeel mooi Kwijl:~:~:~

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:50

beter netjes geknipte maantjes, als van die afgeschuurde dingen die als slierten langs haar hals hangen Knipoog

Leuk commentaar allemaal......ik straaaaaalllll helemaal!!!! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:38

knippen en plakken misschien??

Ik heb zo'n zin in het verder lessen. Het ging al zo lekker met de draf etc voordat ik weg ging, maar ik weet zeker dat het na mijn vakantie nog leuker is en beter zal gaan!!! Cheyenne leert immens snel!!! Echt een slimme tante en ook zo cool in haar koppie!!!

Ik denk dat Jennifer, Cheyenne en ik een goed team zijn met z'n drietjes

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 10:09

Het mooie is dat Yennie ons gewoon vertrouwd. Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan met mij en haar, maar het is er gewoon. Ook al zijn er 300 spoken in de bak, als ik zeg dat alles in orde is, dan neemt ze dat gewoon aan. Lief he?
Ik kan niet wachten tot Franca weer terug is, dan kan ze zien hoe snel Yen vooruit gegaan is. De galop, op beide handen, ging best lekker gisteren. Heel relaxed, de draf ging super, erg ontspannen. Het maken van figuren gaat goed op je zit en ga zo maar door. Cheyenne heeft een hoog IQ Haha!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:52

Matti heeft ook lange manen..de laatste tijd kan ik haar iedere keer uit de wei halen met een rasta hoofd..Haha! word tijd dat ik er ook iets aan ga doen, want door de winterdeken vallen de plukken er idd uit. Echt leuk voor jullie dat het zo goed gaat met Yenn, Leuk dat het nu al zo vertrouwd is ...het zal vast een fijn en MOOI rijpaardje worden.. (maar dat is ze natuurlijk al)!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 11:12

Ik vind het geweldig als Yen haar hoofd schud en haar manen (en vooral voorpluk) staan er heel wild bij.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:23

de foto's doen het niet meer Boos!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:13

sorry, maar ik vin het er niet zo mooi uitzien geen mooie combi

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:12

Franca, hoe doe jij dat toch???!!! Ik maar manen sparen, vlechten en equistar met liters verstuiven opdat de manen van onze merries zo lang kunnen worden en vooral blijven Verward Verward (bij de hengsten heb ik dat probleem niet) En jij moet knippen aan de manen van Yen??

Haha! Haha! Haha! Nog veel succes met het inrijden, ziet er zeer goed uit.

groetjes Janna

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:13

xcynthiax schreef:
sorry, maar ik vin het er niet zo mooi uitzien geen mooie combi


Wat bedoel je hier juist mee?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 00:33

jeanneke"]
[quote="xcynthiax schreef:
sorry, maar ik vin het er niet zo mooi uitzien geen mooie combi

Wat bedoel je hier juist mee?
[/quote]
Heb ik via PB ook al gevraagd, wel gelezen, maar geen antwoord.

Ik weet dat ik best lang ben voor zo'n klein paardje, maar Yennie kan me makkelijk dragen. Dat heeft ze vandaag wel weer bewezen toen we lekker door de bak galoppeerden. Ze bracht nu haar hals ontspannen naar beneden, ondanks dat ze rechtsom heel moeilijk vindt (haar moeilijke kant). Het voelt aan als een fiets met houten wielen, maar ze doet het wel, zonder te protesteren. Cheyenne = SUPERPAARD OK dan!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 00:36

jeanneke schreef:
Franca, hoe doe jij dat toch???!!! Ik maar manen sparen, vlechten en equistar met liters verstuiven opdat de manen van onze merries zo lang kunnen worden en vooral blijven Verward Verward (bij de hengsten heb ik dat probleem niet) En jij moet knippen aan de manen van Yen??

Ze heeft het nog best netjes gedaan. Toen Franca me over knippen van manen vertelde verwachte ik een handbreed 'matje'. Maar het valt wel mee. Ik heb het vandaag allemaal in haar nieuwe dekentje staan proppen (zweetdekentje met hals).
Ik zal morgen stiekem de schaar uit Franca's poetskist verwijderen. Nagelbijten / Gniffelen

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:25

Hihi, weg met dier schaar!! *LOL* *LOL* En jij te groot voor Yen, laat mij niet lachen hoor!! Een arabier is misschien niet groot, lomp en buldozerachtig, maar is wel sterk hoor Lips are sealed Schijnheilig

groetjes en doe zo verder!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:29

ik vind dat je beetje te lang ben, en de pony mag wel wat ronder lopen

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:39

Ik denk dat een paard nog niet perfect rond kan lopen wanneer je weet dat dat paard nog maar net ingereden is. Basis bij het inrijden is het vooruit leren rijden, inhouden, richting en vooral vertrouwen krijgen. Dat rondlopen zal wel komen wanneer paard en ruiter weer een stapje verder staan.

Over dat te lang: ik denk dat wanneer je de gemiddelde grootte van een arabier neemt en de gemiddelde grootte van een volwassen persoon, je altijd wel wat "te lang" zal lijken. Als ik mezelf op mijn egyptische merrie zie zitten op een foto heb ik zoiets van: wat heb ik lange benen voor dat paardje. Wanneer je echter op de rug van dat paardje zit voelt dat helemaal zo niet aan.

Neem dit nou niet verkeerd op maar: EEN ARABIER IS GEEN PONY, hier komt mijn haar van recht Knipoog Knipoog

groetjes Janna

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:31

Jennygirl"]
[quote="jeanneke"][quote="xcynthiax schreef:
sorry, maar ik vin het er niet zo mooi uitzien geen mooie combi

Wat bedoel je hier juist mee?
[/quote]
Heb ik via PB ook al gevraagd, wel gelezen, maar geen antwoord.
[/quote]

Gewoon niet op ingaan, lekker laten gaan Knipoog

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:29

Je cap zit scheef Tong uitsteken.. K moet toch iets van commentaar geven Verward

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:03

Cheyenne is inderdaad een ukkeltje, 148 oid, dus onze voetjes komen misschien net onder haar buikie uit, maar ach...het gaat om wat ze kunnen dragen en Jennygirl en ik zijn zeker niet te zwaar voor Yen! Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:28

xcynthiax schreef:
ik vind dat je beetje te lang ben, en de pony mag wel wat ronder lopen


Verward Wat verwacht je van een pony die NU ingereden wordt???! Beetje rare opmerking....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:18

Yen mag helemaal nog niet rond lopen. Zodra ze haar kopje naar beneden doet, roept mijn instructrice: BEEN!!!! Ze moet eerst het bitje aannemen en lekker op tempo lopen. Inderdaad, er zijn mensen die zulke jonge paardjes al in de krul trekken, maar die komen zichzelf later wel tegen. Yennie vindt het rijden leuk en laat graag haar hoofdstel indoen en de oortjes blijven naar voren tijdens het aansingelen. Lovers

Volgens mijn instructrice loopt Yen lekker voor een paardje dat net iets langer dan een maandje onder het zadel is. Dat gekke beestje gaf vandaag een echte bok. Hahaha. Arme ziel moet nu rond de hoeken door = MOEILIJK. Ze zal wel spierpijn hebben morgen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:11

Ik vind het er leuk uitzien. En natuurlijk loopt ze nog niet rond. Het is een jong paard dat zijn balans nog moet vinden onder een ruiter. Ga zo door!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 06:11

Yeahhhh, Yen heeft weer een bokje gegeven!!! Liefffff!! Als het daar bij blijft Knipoog

Wat is ze populair trouwens....dit topic heeft al bijna 1800 views *LOL*