help welke stal??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke stal

huidige stal
2 (11%)
3,5 bij 7.5 met shetlander
13 (72%)
3,5 bij 7.5 zonder shetlander
3 (16%)

Totaal aantal stemmen: 18


IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

help welke stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 01:08

Ik zit met een dilemma en misschien kunnen jullie mij helpen. Mijn paard is 2 en een half en staat op een pensionstal. Nu kunnen ze nog naar buiten maar ik weet niet of dat van het winter ook nog elke dag kan. En ze is nog erg jong dus moet wel veel kunnen bewegen.
Nu heeft ze een eigen stal van ruim 3 bij 3. Nu mag ik als ik wil een andere stal gaan huren(bij dezelfde man) alleen moet ik dan wel 50 euro meer betalen. Deze stal is een loopstal van 3,5 bij 7,5. Nu betaal ik 175 all in en dan zou ik 225 all in betalen. Wat zouden jullie doen. Ik zit erover te denken om als ik die grote stal heb een shetlander er bij in te zetten (kost niks extra), omdat ze geen contact met andere paarden heeft in als ze in de stal staat (kan wel naar buiten over het erf kijken) Wat zou ik doen?? En waarom

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:07

Ik zou voor de loopstal gaan (houwel 50 euro extra wel veel is) en evt een shet erbij zoeken die de box met je mee wil huren voor 50 euro. Alleen vindt ik de maat die je opnoemt niet echt voor een loopstal maar voor een afveulenbox (2 boxen groot) maargoed...
Succes met beslissen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:34

Ik zou ook voor de loopstal gaan maar dan idd wel MET shetlander. Aangezien een paard wel contact nodig heeft met andere paarden en je zelf al zegt dat dat onmogelijk is in de loopstal..
En als jij een shetje zou kunnen betalen en er tijd voor hebt (want ook je shet heeft beweging nodig) dan zou ik het lekker doen.

Verder zou ik wel even informeren of je echt niet meer moet gaan betalen voor die shet, aangezien die natuurlijk ook wil eten en dat kost die man toch meer voer. Effe chekken dus.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:23

Ik denk niet dat ze veel meer heeft aan een stal van 4,5 meter erbij, tuurlijk is t lekker, maar ze kan 4 passen meer zetten erin, en zal dus niet echt meer bewegen.. Kan je niet iets vinden waar ze lekker nog t land op kan of in een paddock ofzo?

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:16

ze kan wel vaak in de grote buitenbak maar ze eet zand en ik heb geen zin dat ze straks zandkoliek heeft. En nu kan ze nog in het land gelukkig maar als het straks gaat regenen enzo liever niet

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:12

Ik zou voor de huidige stal gaan, die paar meters meer maken geen verschil. ipv dat kun je haar dagelijks in de bak loslaten en er even bij blijven, dan kun je zorgen dat ze geen zand gaat eten. Als je al voor die andere stal gaat zou ik zorgen dat ik iemand zocht met een shetje die 50 p/m betaald, ipv zelf een shet te kopen, want die kosten ook geld, zo hou je de kosten wel een beetje onder controle.