Wat laat jou paard niet toe/is ie bang van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Wat laat jou paard niet toe/is ie bang van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 22:35

Ik ben zo blij dat ik zulke makkelijke paarden heb. Ze laten practisch alles toe.
We hebben echter ook een paard op stal staan dat compleet flipt als ze inge-ent moet worden, en platgespoten moest worden voor de smid (we hebben nu een nieuwe smid, en die kan haar prima bekappen, alleen met ijzers flipt ze weer)
Dan hebben we nog een paar manege pony's waarbij je absoluut de oren niet mag knippen.

Bij hon en jamaica, DA en smid geven ze niks om, kan zonder problemen scheren, knippen, etc.
Wasplaats is ook geen probleem.
Hon vind het alleen absoluut niet leuk als ik haar hoofd mee was. Tis niet zo dat ze flipt, maar leuk vind ze het niet (allemaal draaien en drammen)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:40

Ik zou het niet weten. Rowan kan wat ongedurig zijn, maar hij is ook nog jong. Als hij iets niet toe zou laten (in het begin deed hij heel moeilijk over onder de tuinslang moeten) ga ik daar juist extra mee aan de gang Knipoog

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:45

Ik mag bij mijn paarden alles doen,en dat is ze geraden ook!
Ik vind dat je gewoon overal aan moet kunnen komen,en alles moet kunnen doen bij je paard.

Het enige waar Destiny dan echt bang van is,is als ik haar oren uitscheer.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:49

Arti is niet snel ergens van onder in druk het enige dat ze echt niet leuk vind is water op haar hoofd. Nou daar kan ik mee leven, omdat ik haar toch bijna nooit was.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:52

Rena raakte voorheen van pure paniek spontaan aan de diarree als je
een plantenspuit of iets sprayerigs bij haar in de buurt had.

Echt doodsbang en kostte wat kost willen vluchten.
En dus spontaan vliegt de dunne je ineens om de oren.....

Nu is het eigenlijk geen probleem meer , hoe vaker ik vliegenspul ofzo spray , hoe makkelijker het gaat.
Mag zelfs een groot deel van haar koppie doen Lachen (tuurlijk heel goed oppassen zodat er NIKS in haar ogen komt) .

Maar ik spray de hele winter niks , en als ik dan dalijk weer met een plantenspuit of iets van die strekking langs kom lopen dan is de gewnning er weer vanaf en is ze toch weer erg onrustig erop... moet ze weer even doorheen dan , dat er ECHT niks aan de hand is , rare floepert Clown Ach gut

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:55

Ik denk dat die van mij het scheren ook wel heel eng zouden vinden, maar dat heb ik nog nooit geprobeert. Lachen

Bij de hoefsmid willen ze nog wel eens klieren, maar het is niet zo dat ze bang zijn.

Benen afspuiten vind Oscar niet plezierig, maar hij laat het wel toe.

Meer zou ik zo eigenlijk niet kunnen bedenken. Ze zijn ook echt totaal niet snel onder de indruk van iets, vooral niet als er gras is, ook al onploft de hele wereld, zolang ze gras hebben is het goed Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:00

Toen ik Par kreeg had ze een heleboel dingen die ze niet wou, eng vondt.

Ten eerste mocht ik niet aan haar oren en hoofd komen. dan trok ze die weg, richting lucht.

water vondt ze eng, afspuiten was een verschrikking.

Stilstaan kon ze niet.

De hoefsmid was eng, toen die binnenkwam was het allemaal nog goed, toen ze 10 minuten later er achterkwam dat die van alles met haar hoeven ging doen werd ze panisch.

Bij onverwachts aanraken schoot ze opzij.

Ondertussen is het allemaal anders.
Ze gaat lekker helemaal onder de uitnslang, kan haar aanraken waar ik wil, alleen wil ze nog steeds geen nat hoofd, maar waarom zou ik dat wassen? Verward
Ze staat netjes stil, tegenwoordig oefenen we het ook als ze los staat en dat gaat ook goed.
Afgelopen keer is ze voor het eerst *op de eerste twee keer na* zonder sedalin bij de hoefsmid geweest, op 1 uitspattinkje na was ze superbraaf.

Probleem bij haar was dat het niet gewoon dwarsliggen was, ze was totaal niets gewend, voetje geven was al een ramp.

Tegenwoordig laat ze alles toe, ze vindt alles best, kriebelen op haar koppie vindt ze zalig Lovers

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:09

De wasplaats is een drama...

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:11

Ik heb hem nog nooit geschoren maar scheerapparaten vind hij erg eng en spuitbussen....

het is verder gewoon een bangerik maar ik doe gewoon alles met hem hoor, hij moet niet zo zeuren Tong uitsteken

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:13

Wat Mander echt niet accepteert is dat er iemand op zijn rug stapt terwijl een ander hem aan zijn halster vasthoudt. Hij bokt diegene er dan a la minuut af.
Echter als je een hoofdstel indoet is ie zonder problemen zonder zadel te rijden... Verward Vreemd knol Haha!

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:14

Camble laat eigenlijk alles toe..
En dat voor een merrie Lachen
Ik mag aan haar buik, en alle plekjes van haar lichaam komen..

Wat ze minder graag heeft is dat ik met de zachte borstel haar hoofd wil kuisen (dan hou ik haar gewoon vast aan haar halster en ze houd haar hoofd gewoon stil), doe ik het met mijn handen staat ze weer lekker te genieten Haha!
Ik heb haar hoofd wel eens met een spons natgemaakt en dat vond ze goed.

Ik heb nog compimenten gekregen van iemand die op stal helpt en van de hoefsmid dat ze heel braaf was.. (Tuurlijk was ze braaf, de slaapkop Lachen )

Wat ik raar vind, als tijdens het rijden mijn gsm afgaat, luisterd ze niet eens, maar als ik haar een muziekje wil laten horen (ken een paard en die vond dat geweldig) kan ze heel raar kijken, terwijl ik gewoon gebeld word ze weer doet alsof er niets gebeurd..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:15

Lub vindt het ook helemaal niets als ik met een spray in de buurt kom! maak niet uit of het plantenspuit of spuitbus is!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:51

ik mag alles, soms vind ze een spray ofzo wel eng als het een hard geluid maakt. Het enige wat ik momenteel niet echt mag is aan haar uier komen, ze is drachtig van haar eerste veulen. Ik ben nu 2 keer per dag haar in haar liezen aan het aaien om te zorgen dat ze het gewoon gaat vinden. Ze legt wel haar oren nog wel is plat, maar na een tijdje boeit het haar niet meer.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:06

Buitenzorg schreef:
Wat Mander echt niet accepteert is dat er iemand op zijn rug stapt terwijl een ander hem aan zijn halster vasthoudt. Hij bokt diegene er dan a la minuut af.
Echter als je een hoofdstel indoet is ie zonder problemen zonder zadel te rijden... Verward Vreemd knol Haha!


dat heeft die van mij dus ook Haha! Als ze een hoofdstel aanheeft mag ik zo op haar rug kruipen, maar als ik in de wei me gewoon eens met mn handen op haar rug afdruk krijg ik een al een beetje boze blik terug Clown
Verder heeft Evita het niet zo op manen trekken, dat laat ze wel toe maar ze probeerd altijd van die truuks uit zoals haar hoofd schuin houden en dergelijke. Is wel een grappig gezicht dan trek je met je kam en doet ie juist alsof je haar met alle macht omtrekt Schijnheilig
En aansingelen is ze ook altijd humeurig bij, ze bijt niet maar ze kijkt lelijk en schudt met haar hoofd.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:07

Magic laat eigenlijk alles wel toe. Niet alles even makkelijk, dingen zoals spuitbussen vindt ze wel wat eng, maar laat het wel toe.
Dierenarts (enten) en hoefsmid is ze superbraaf!

Alleen de tandarts soms wat minder het is een tijd goed gegaan, maar een andere keer had ze duidelijk haar dag niet en was ze stront vervelend. Ach ja, het is tenslotte een meisje Bloos

Scheren doen we eigenlijk bijna nooit maar doet ze ook niet heel moeilijk bij.
Ze is wel wat kijkerig en bang, maar met rust en praten laat ze alles wel toe.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:09

poehh mijn paard laat ook alles toe alleen hoevenkrabben vind hij niet echt fijn
tenzij hij eten heeft dan vind hij het opeens prima Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:17

Ik heb maar 1 pony met een gebruiksaanwijzing.
Na een ongeluk is ze panisch voor singels en er wordt dus ook niet meer mee gewerkt.
Verder kan ik alles met haar doen, wassen, scheren, vrachtwagen/trailer geen probleem.
Alleen anderen niet, ze is verschrikkelijk eenkennig...
Buiten gaat het steeds beter met vreemden erbij, in de stal kan ze echt gevaarlijk worden.
De DA is dus ook erg blij met de opvoelbox.
De hoefsmid weet hoe hij met haar om moet gaan, negeren en een hoef oppakken en aan het werk.
Geen vriendelijk klopje op de hals, dan kan hij de volgende dag terug komen voor een nieuwe poging...

De andere pony's zijn gewoon makkelijk. Alles staat binnen een paar minuten op de vrachtwagen/trailer, staan stil met wassen en scheren en zijn bom-proof.
Al zijn de imports niet altijd de makkelijkste bij vreemden in de omgang. De eigen fokprodukten zijn wat dat betreft een stuk makkelijker.

En ik kan trots melden dat ze inmiddels ook niet meer bang zijn voor paarden met een deken op Haha!
(n.a.v. [ITP] een monster in de wei??? )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:43

Zowel Yorghos als Kai laten zo'n beetje alles toe. Ik heb nog niets ontdekt dat problemen oplevert. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit scheer, oren knip, of andere "enge" dingen aan hun hoofd doe.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:49

manen trekken is een ramp, in de buurt komen bij zijn oren is een ramp(maakt niet uit voor wat, met veel geduld krijg je hoofdstel om), scheren.. zijn benen gaan goed en daarna houdt het op. zal wel komen omdat hij door zijn vorige eigenaar is mishandeld. want het gaat nu na 2 jaar al beter dan in het begin... geduld en misschien kan ik ooit alles...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:50

Mijn merrie laat alles toe (en zoals Jady zei, dat is haar geraden ook) , oren knippen vind ze minder leuk, en ook water op haar hoofd vind ze niet prettig.

Bij mijn veulen( nou ja intussen jaarling) heb ik een heleboel dingen nog niet geprobeerd...dus ik ben benieuwd waar ze van schrikt of wat ze eng gaat vinden.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:57

Ik heb een temperamentvolle Arabier Tong uitsteken en ze is............nergens bang voor Haha!. Nee hoor, soms lijkt ze 80 in plaats van 3, toch ook heel fijn onder het rijden en omgang, alhoewel ik soms wilde dat ze ietsie pietsie feller was:)
Als ik echt wat moet opnoemen....moet ik zeggen dat ze wel eens wat moeilijk doet met achterbeentjes uitkrabben

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:58

Joris was overal bang van. Kwam uit het weiland en was zelden of nooit in handen geweest. Nu kan ik bijna alles doen zonder stress. Ik mag alleen neit zijn oren/bovenkant hoofd poetsen. Aankomen mag wel, poetsen mag niet. Oren uitknippen is geen probleem.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:00

Pablo is panisch voor scheren en voor inentingen (andat hij gechipt is Verdrietig voor die tijd was het geen probleem). Verder moet je bij hem dingen wel met beleid doen, even de beenbeschermers naast hem gooien is een garantie voor paniek. Maar hij laat wel alles toe (idd he'd better).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:04

Imker is eigenlijk nergens echt schrikkerig/bang van.

Sunny is eigenlijk al bang als je een keer niest, maar die komt verder ook niet superveel in de hand.

Hilde vind het vreselijk als je aan haar oren komt, dus met oren uitscheren, moet er een spuitje Sedalin aan te pas komen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:10

Imker, start je idd de 15e/16e in Vught? Wij zijn er zaterdag en zondag, Pablo za avond in het L1 en zondag in het L2, Raimaer zondag in het L1 (of misschien wel L2 als ik in Waspik dat laatste puntje rijd dat voor Kaatsheuvel gepland was Verdrietig ).